11/06/06 : Zesde Hagelandse Chronorit Langdorp

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Van Cot schreef:had normaal ergens tussen de 200 en 300 gezeten. hopen op meer geluk volgend jaar. En aan mijne rug te voelen zou ne fully wel aangenamer zijn.
Dat scheelt enorm... Vorig jaar met de fully ging het wel vlotter... Dit jaar met de hardtail gereden en naar het einde toe deed de rug ook serieus pijn. Op dit parcours valt het mee, maar richting Ardennen verkies ik toch fully.
Gebruikersavatar
Batman
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 04 feb 2005 22:54
Rijdt met: Rocky mountain vertex 950 rsl

Bericht door Batman »

Ja het was weer een supertocht vandaag in langdorp,mooi maar meedogeloos,ik was zeker niet de enige die er op laatst door zat.
De organisatie heeft ons weer een topparcour voorgeschoteld gekruid met het zeer warme weer en de droge ondergrond was het toch weer genieten van het mooie landschap . Dit is vast en zeker een niet temissen klassiker,proficiat aan de organisatie van de crono van t'jaar !
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Ik heb vandaag ook mijn eerste hagelandse chrono gereden en ik heb me wel geamuseerd. Enkel de laatste 10km waren er voor mij iets teveel aan. Maar ik denk dat de warmte daar wel voor iets tussen zit.
Enkele weken terug had ik de 75km in Wolfsdonk in ruim 5u afgelegd. Dus was mijn doel om vandaag binnen de 5u te finishen. Stiekem hoopte ik zelf om binnen de 4u30 te eindigen en een zilver diploma te behalen, maar de warmte deed dit idee snel verdampen.
Uiteindelijk in 5u57 geeindigd. Ik ben tevreden.

Over de organisatie kan enkel goede dingen zeggen. De keren dat ik een pijltje gemist heb, kwam dit voornamelijk door mijn vermoeidheid.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Zoals naar goede gewoonte was alles weer piekfijn in orde op de chrono van Langdorp.
Alleen denk ik dat ze teveel eieren naar de nonnekes gedragen hebben.
Resultaat, beetje te warm ineens en dus toerental van de motor meer in 't oog moeten houden.
Mooi parkour met alles erop en eraan.
Bevoorradingen en pijltjes ok en de mannen van de controle waren ook weer heel vriendelijk.
Achteraf een spagetti ; biertje en diploma, wat moet ne mens nog meer hebben.
Volgende keer weer.

Jaro
Laatst gewijzigd door jaro op ma 12 jun 2006 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

Respect voor al die laagvliegers die mij voorbijzoefden. Ik moet duidelijker nog wat harder trainen. Ik vond trouwens de meeste van die vliegmachientjes héél sportief : eerst even roepen en voilà ik maakte dan wel plaats. Zo hoort het. Niet zomaar iemand van de weg rijden.

Wat mezelf betreft : yin en yang. Na een slechte start zat ik na de tweede bevoorrading nog op schema voor binnen de vieruurgrens te blijven wat ik mezelf had uitgetekend.

Rond km 68 ging het mis : een biker gevolgd en niet het pijlje juist op het moment dat dit nog verder naar boven wees. Wij naar beneden, dan gevloekt, terug naar boven om vanaf daar pas de klim te nemen. (dieje andere tiep ni zalle : dieje heeft een serieus stuk vals gespeeld. foei met een grote f)

De warmte begon in te spelen en het was vijf km langer dan vorige keer. Die klimmen van de rode blosolus hebben me de das omgedaan (lees : ik stond geparkeerd): slechts 4u 35 maar toch content.

P.s. ik heb nen agressieve man tegengekomen : hij had een hamer bij en ik heb er een klop van gehad. Waar kan ik klacht indienen?
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Heerlijke tocht waar de recreatieve bikers (zoals wijzelf) zich eens kunnen meten met de "die hards".
Het verschil is erg groot, maar het plezier was er niet minder om.
Een organisatie die weeral "AF" was, maar we zijn niet anders meer gewoon. Gewenning treed op, hé Iegienie !? :wink:
Wij maakten een mini groepsstart met oa enkele forumleden, Ivo_L, G-Stoel en Primus.
Een verslag van onze rit vind je hier 8)
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

samen met Luc en clubmateke naar Langdorp getrokken...en daar dan ietske na 8 uur op het parcours losgelaten...redelijk snelle en vlakke start, maar daarna begint de fun :-D ...superklimmekes...razende ragafdalingen. Slechts ene keer verkeerd gereden.

Mooiste stuk: rond km 35: ne 'verse' singletrack', zalig slingerend tussen de bomen.

K'was binnen op 4u13, een kwartierke later dan vorig jaar, maar dat betekent dat ik me een kwartierke langer heb kunnen uitleven en amuseren.

Aan de laatste klim nog een ferme madam de coulissen weten opzoeken: die tuimelde los naar beneden...blijkbaar besmettelijk want een beetje verder stond nen boom juist goe om me aan vast te grijpen of k'had beneden gestoken.

Verder niets dan lof voor de organisatie en de sportiviteit van de anderen.

Willy
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

valpartij tijdens TT

Bericht door spooky »

Weet er iemand hoe het is gesteld met die gast die zwaar gevallen was tijdens de TT?
Ik heb hem zien liggen en dat zag er niet zo goed uit.
Was daar ergens achter de molen.
iemand nieuws hierover?
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

heb meer schade dan ik dacht, mijne velg op 2 plaatsen geplooid. Daarjuist met ne engelse sleutel een beetje rechtgeplooid, maar zit nog altijd een bluts in die ik er niet uitkrijg. Hopenlijk beinvloed dit de sterkte van mijn velg niet te hard.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Re: valpartij tijdens TT

Bericht door Iegienie »

spooky schreef:Weet er iemand hoe het is gesteld met die gast die zwaar gevallen was tijdens de TT?
Ik heb hem zien liggen en dat zag er niet zo goed uit.
Was daar ergens achter de molen.
iemand nieuws hierover?
ik weet enkel dat hij opgepikt is door een ambulance.
Was inderdaad niet goed.
Plaats reactie