20/05/06 XC spa

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

pv007 schreef:ik vond het gewoon degoutant:

- lange wachttijden bij het inschrijven
- na 15 km 5 km verkeerd gereden met 80 man, pijl stond heel slecht aangeduid
- plaatselijke ronde was 80% stappen, maar de motivatie was op dat moment al lang weg
- hoe gaan ze eigenlijk een rangschikking opmaken? er was geen chrono meting en ter plaatse was niemand om een volgorde op te maken. Meer nog: hoe maken ze een onderscheid tussen zij die de eerste keer over de meet kwamen en zij die de plaatselijke ronde al gereden hadden?? Overal kon je van het parcours af en op beton rijden zonder dat iemand dat controleerde...

ben echt ontgoocheld in de organisatie
Heb inderdaad ook een aantal bikers een doorsteek zien maken door een bos. Dit was nog vóór 't parcour. En iemand gezien die ze voor een tweede maal een ronde op 't parcour lieten doen #-o

De chronometing werd toch opgenomen aan de meet (persoon stond aan blauwe bestelwagen). Ik kan me ook niet meer voorstellen dat ik bij een eerste passage die meet ben gepasseerd!
Gebruikersavatar
jerwain
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: di 09 aug 2005 11:23
Rijdt met: Granville Pulse 2012 Custom

Bericht door jerwain »

pv007 schreef:ik vond het gewoon degoutant:

- lange wachttijden bij het inschrijven
- na 15 km 5 km verkeerd gereden met 80 man, pijl stond heel slecht aangeduid
- plaatselijke ronde was 80% stappen, maar de motivatie was op dat moment al lang weg
- hoe gaan ze eigenlijk een rangschikking opmaken? er was geen chrono meting en ter plaatse was niemand om een volgorde op te maken. Meer nog: hoe maken ze een onderscheid tussen zij die de eerste keer over de meet kwamen en zij die de plaatselijke ronde al gereden hadden?? Overal kon je van het parcours af en op beton rijden zonder dat iemand dat controleerde...

ben echt ontgoocheld in de organisatie
Ja, de organisatie was ook gewoon slecht. Bij de 2 vorige manches (Grand-Halleux en Xhoffraix) was de organisatie echt heel goed in orde, toen was ik nog vol lof.

Aan de aankomst zaten de mensen van Chronorace in een aanhangwagen om de nummers op te schrijven. Dus dat zal hopelijk wel in orde zijn, als de uitslag nog ooit bekend gemaakt wordt toch.

Bij m'n weten ben ik maar 1 keer echt over de streep gepasseert, de eerste keer stuurde ze mij meteen de Raidillon omhoog.
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Bericht door jonathan »

ik was 1 van die 80 man
ik heb 2maal over de streep gereden, na de 1ste maal was er niemand die iets zei naarwaar we moesten rijden tot er iemand van zijn voeten maakte tegen organisatie dan toonden ze de weg
Gebruikersavatar
freaky_biker
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 21:49
Rijdt met: thompson pro team>>lx, sid sl, zyzzx cross atack wielen, ...

Bericht door freaky_biker »

ja kben ook verkeerd gereden, da verklaart dus waarom mne teammakker voor mij aan de streep was :-D ik heb die plaatselijke ronde bijna 2 keer volledig gedaan en pas de 2de ronde stond der ne vent die de weg tegoei wees.. Lange wachttijden aan de inschrijving, kortom slechte organisatie. Het weer viel ook wel een beetje tegen, onweer en regen aan de start. Maar ik vond het wel een sjiek parkoers, het eerste stuk kon ge goed doorvlammen en veel mensen voorbijsteken, het wereldbekerparkoers wast wel ffkes andere koek.. Vies technisch met die modder met daaronder boomstammen en stenen.. Maar zeker de moeite waard om eens te zien waar die grote mannen hun koersen op moeten rijden. Volgend jaar kom ik waarschijnlijk terug met hopelijk een betere organisatie
Gebruikersavatar
Animal
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: za 07 aug 2004 11:00
Rijdt met: scott scale team edition 2008

Bericht door Animal »

Kan er iemand de volledige uitslag van de masters terugvinden??

Als iemand de uitslagen op papier thuis heeft mag men die altijd in- scannen en doormailen.

Thx.
Gebruikersavatar
Steven®
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 23 apr 2004 20:18
Rijdt met: Custom Orbea
Contacteer:

Bericht door Steven® »

Kent iemand de juiste gegevens van de organisator? Ik heb een ongeval gehad tijdens de open wedstrijd en tis daarom dat ik deze nodig heb. Op de site van EBBT vind ik ni zo direct iets terug.
Timmo6
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 dec 2005 18:30
Rijdt met: Trek7000

Bericht door Timmo6 »

ik ben ook verschillende keren verkeerd gereden, en heb ook 2 maal de extra toer gereden, ik had 35km op de teller ipv 25km. In de uitslag verschijn ik dan ook op de 151e plaats. Ik hoop dat ze in de volgende ritten iets meer voorbereiding steken zodat zulke belachelijke toestanden niet meer voorvallen :-? Het enige dat een troost was waren de coole afdalingen [-o<
Tim
Gebruikersavatar
freaky_biker
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 21:49
Rijdt met: thompson pro team>>lx, sid sl, zyzzx cross atack wielen, ...

Bericht door freaky_biker »

ik heb de uitslagen derjus is bekeken, maar snap het ni... ik heb dus 2 keer die kleine ronde gereden en nog sta ik op de 78ste plaats terwijl mne teammaat voor mij ge-eindigt is (geen extra ronde gereden) en 198ste is.. hebben ze dan die eerste keer al ergens de passage genomen of hoe? mja kweet ni hoe ze het gedaan hebben..
Gebruikersavatar
slow motion
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 16:26
Rijdt met: 20", 28" en 29"
Contacteer:

Bericht door slow motion »

Animal schreef:Kan er iemand de volledige uitslag van de masters terugvinden??
Hey Hans,

De uitslagen staan online:
http://www.sport-electronic.com/home_en.htm
doorklikken op Spa-Francorchamps...

Greetz
Duvelke
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 mar 2006 19:44
Rijdt met: ne rappe !

Bericht door Duvelke »

Hopelijk is de wereldbeker volgend jaar terug in Houffalize [-o<
Plaats reactie