Ronde van Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
westflutn
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 20:24
Rijdt met: Cube Reaction

Ronde van Vlaanderen

Bericht door westflutn »

Hallo,

Weet iemand hier iets meer over de Ronde voor mountainbikers?
Waar, wanneer, ...

Alvast bedankt

Grtz
Gebruikersavatar
cavani
Mountainbiker
Berichten: 1275
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 15:57

rvv mtb

Bericht door cavani »

Gaat door op 1 april,nee geen grap!Start is in Ninove,ik denk aan PTI school.De voorbije drie jaar was het steeds hetzelfde parcours,wat gezien de omgeving waar je rijd,niet veel soeps is.Enkel de passage op de Muur en de Bosberg is ok,en dan enkel omdat je weet dat de dag erna de profs erover moeten.
Laat je vooral niet afschrikken door deze commentaar,als het de eerste keer is dat je gaat,kan het alleen maar meevallen.
Starten kan je tot 14 uur (voor alle afstanden)
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Gebruikersavatar
Chimaera
Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 19 jul 2005 11:10
Rijdt met: Flash Carbon 3 29er, Cannondale Supersix 105

Bericht door Chimaera »

Gebruikersavatar
easyrider
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 20:10
Rijdt met: Cube reaction

wat is het meest aangeraden

Bericht door easyrider »

Wat is het meest aangeraden om met de mtb te doen.

Gewoon de 75 km als de wielertoeristen of de specifieke mtb tocht.

Tips zijn welkom het is de eerste keer dat ik hier waarschijnlijk naar toe trek.
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Beste,

Ik heb reeds de 50 en 75 (MTB) met de MTB gereden, de 140 (weg) met de MTB gereden en de 256 met de koersfiets gereden.

Mijn ervaringen :

Op de MTB-parkoers valt de drukte mee en kan je goed je tempo rijden. Het MTB-gehalte is echter niet spectaculair. Enkel op de Muur was het zeer druk (vloekende wielertoeristen die niet boven geraken en jaloers zijn op de bikers die er fluitend oprijden) :roll:

De 140km was te doen dankzij de mountainbike omdat op de zwaardere hellingen er steeds een file was van vallende en sukkelende wielertoeristen (lees soms wielerterroristen). Met de MTB kon ik gelukkig nog net laveren tussen de wielertoeristen die expres niet aan de kant wilden gaan. Voor mij net teveel volk op de baan om er echt plezier aan te beleven. :oops:

De 256 km was een grote uitdaging die ik rustig begonnen ben en daarom laat aan de hellingen begonnen ben. Daardoor heb ik de grote drukte op de hellingen niet gehad en kon ik steeds mijn eigen tempo rijden.

Dit jaar doe ik de 75km MTB en de week erna (8/4) rijd ik de 140km samen met onze plaatselijke wielertoeristenclub. Vanuit onze startplaats zullen we dan ongeveer 170km rijden.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Als je een beetje uit de voeten kan met de mountainbike zou ik opteren om met de
mountainbike ergens aaan te pikken op het parcours van de 140km voor de baanjanetten.
Parcours van de mtbikers stelt op zich niet veel voor en het is heel druk daar aan de start.
Met de mtb meerijden-of zelf voorbijsteken van de wielertoeristen geeft een ongelooflijke kik.
Je moet natuurlijk dan over een uitstekende basisconditie beschikken.
Aan de recrean in oudenaarde bvb. kan je altijd inpikken en je kan je er een douche nemen wanneer je stopt.
Voor de bevoorading neem je iets mee en je stopt onderweg nog eens aan een winkel.
Zo vermijd je de files bij de bevooradingen die erg groot kunnen zijn!
Veel succes en hou het veilig want het is geen wedstrijd en der rijden er altijd een hele
hoop tussen die denken dat ze flandrien zijn of het zullen worden.
Gebruikersavatar
Oldie
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: di 13 dec 2005 15:21
Rijdt met: scott scale 29 elite

Bericht door Oldie »

Voor de veeleisende biker valt het RVV parcours wat licht uit, zelfs op de 75K. Toch heeft het iets en dat heeft met de sfeer te maken. Het is een feest op twee wielen. Bovendien valt de confrontatie met de wielertoeristen op de muur steevast in ons voordeel uit. Sommigen krasselen daar dat het niet mooi meer is. Na de bosberg komt er nog een toetje in de vorm van een steile klim langs een pad (Pollare denk ik).
Echt leuk is er een weekend van maken en de volgende dag de koers gaan zien., ambiance verzekerd!
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

De wegrit is bijna niet meer te doen van het volk denk 'k, vorig jaar kunnen parkeren vlak aan de start maar heb er gezien die nog heen-terug nog eens 15km extra mogen doen

Vorig jaar na 13u vertrokken voor de 50km mtb, heel weinig volk op 't parcours tot we vlak voor de muur aan het rond punt beneden samen kwamen met de wielertoeristen. Amai, nog nooit zo'n lange sliert fietsers gezien, op de muur er veel voorbijgereden op de kleine plateau :lol: supergevoel natuurlijk, dan samen naar de bosberg, daar hetzelfde scenario :lol:

Voor de sfeer wil ik dit jaar de 75km mtb doen, niet echt voor het parcours, de wegversie rij ik misschien wel op 1mei, andere organisatie maar veel minder volk!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik heb al 4 keer de 50 km gedaan mtb en vorig jaar de 75 km en op de klossterstraat nog een demarage gedaan en idnderdaad daar hoer ge er dan veel vloeken en sakkeren zenne.
dees jaar terug voor de 75 km.

Gizmo 8)
Plaats reactie