Spa 24h VTT 2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

Bericht door Stijnie »

Zeg mannen ik zie dat jullie de 24h van spa al gereden hebben. Daarmee vraag ik een beetje info omtrent het parcour. Is het een straf parcour?
Ik heb de 24h lacs de l'eau d'heure ook meegedaan en da parcour was goe vond ik. Misschien is het met elkaar te vergelijken.

Zelfs =D> 3de plaats =D> gehaald in lacs de leau dheure met ons team.


X-Cycle team
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

ha, nog een team voor de 24u van Spa ??

Zijn er nog andere forum-bikers die deelnemen?
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

Bericht door Stijnie »

Helaas ons team doet ni mee ze. Ik ben de enige die meedoet van ons team. Kameraden hadden nog een mannetje nodig en heb geen seconde getwijfeld. Tzal weer de max worden.
We weten nog ni hoe ons ploegje gaat noemen....

Tzal de max worden :-D :-D
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Bericht door greenie »

Gisteren tijdens een trainingsritje heeft één van onze renners een slechte val gemaakt. Zo slecht dat het er nu naar uitziet dat hij niet zal kunnen deelnemen dit weekend?

Vandaar deze oproep : voelt er zich nog een koersmachine aangesproken om mee te rijden?
Dat hoeft daarom niet voor de volledig 24 uur. Een paar uur zaterdag of zondag is ook goed.


Laat snel iets weten !
Gebruikersavatar
FCB is the best
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 17:24
Rijdt met: Massi Z-8

Bericht door FCB is the best »

En mannen, hoe is het geweest op de 24h van Spa????
De 5de plaats nog kunnen behouden of nog dichter gekomen bij de eerste?
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

idd nog 5de plaats, maar kben nu wel gaan slapen, 2h maffen is nie veel :drunk:
twas enorm veel sfeer, laat da duidelijk zijn
Stijnie
Mountainbiker
Berichten: 848
Lid geworden op: do 18 nov 2004 22:15
Rijdt met: Granville U6-T6,SRAM x.0,notubesdt240s,hope mini

Bericht door Stijnie »

ja ik heb een 11de plaats behaald met ons ploegje. Twas de max hé natuurlijk. Ik vond het zwaarder dan lacs de l'eau d'heure ze.
Volgend jaar zal ik er weer bij zijn...
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

kga eens een verslagke schrijven,

Het weer voorspelde niet veel goeds, we hoorden van enorme stortbuien vooraf. Toen we aankwamen was het warm, en toch droog. #13 als stuurnummer het begon al goed... #-o
Wacko007 was al meteen weg in de start en had na 2 ronden een halve minuut voorsprong op de 2de. Toen ik aan de beurt kwam (te agressief natuurlijk) knalde ik meteen van de brug (spekglad).
Mijn 2de ronde moest ik half afleggen op de velg, omdat ik ergens een steen had geramd en we zakten dan weg naar de 6de plaats.
We kwamen op 5 te staan rond middernacht.
's nachts knalden we nog meer door dan overdag (aja, ezels dat we zijn, als je geen gevaar kan zien ga je ook meer doorgaan :drunk: )
Maar we kwamen weer op 6 door een licht die uitviel op Berggeit zijn bike.
rond 2 am zat onze shift erop met 4 en konden de anderen aan het werk. we probeerden wat te slapen (een elektro groep die draait op 50 meter, ideaal is anders)
Toen we ontwaakten rond 6h waren de anderen al terug op de 5de plaats. Er had een team genoot zijn voorwiel paraplu gereden op een afdaling, er waren lichten uitgevallen, maar ze hadden enorm gepresteerd.
rond 8-9h zaten we wat in ons dipje, maar gelukkig kwam Luc terug ons team versterken. Die reed 7 ronden aan 1 stuk door in de gietende regen (die drinkt nx onderweg, je moet hem gewoon aanmoedigen, allé schreeuwen) vanaf dan kwam de finish in zicht, en reed iedereen nog enkele toerkes als afsluiter.

De sfeer zat er vanaf het begin in, onze coach (degene die uitviel deze week) zag het ieder uur volledig zitten. De humor hield ons wakker ( of was het omdat we zolang wakker waren dat we meer humor hadden
:lol: )
De groep hing heel goed aan elkaar.
dank aan; greenie & de vrienden, AAPI (de sponsor die ons uiterst goed verzorgde)

Volgend jaar wil ik zeker terug mee, op 1 voorwaarde, dat de mannen uit Temse terug mee zijn :wink:

We gaan volgend jaar winnen, kvoel het :wink:
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

ha moet een keer zalig zijn zo'n race.

mesch gaak volgend jaar meedoen.
ker vragen of maten van me niet geintereseerd zijn.
Gebruikersavatar
Timmeh
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 20:11
Rijdt met: specialized epic expert

Bericht door Timmeh »

fantastisch ik zie dat al volledig zitten
kben bijna al voor 90% zeker dat ik volgend jaar meedoe
kzie dat al volledig zitten
Plaats reactie