Malmedy 28-08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

kawa schreef:Ferm tochtje met enkele mooie klims, vooral die na het brugje.
Goede organisatie, fijn groepke en ideaal weertje.
Het was tof, tot de volgende...


jammer dat ik jullie gemist heb. Was wat laat aan de oprit diepenbeek. We hebben ook de 53 km gedaan; om 9h 40 zaten we op de fiets en het was een ferm tochtje. Amai! dat smaakt naar meer.

Groetjes
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Iets later opgestaan als gewoonlijk, rond negen uur dan ook pas vertrokken naar de Ardennen ipv de gebruikelijke half 8. Een maal aangekomen in Geromont bleek aan de inschrijving dat de 60 km afstand herleid was tot slechts 53 km. Spijtig, maar heb het niet aan mijn hart laten komen, want er zouden nog genoeg klimmekes volgen.

Het begon dan ook pittig, eerste 5 km was ik dan ook al direct naar adem aan het happen (zoals altijd in het begin). Een paar stevige klimmetjes en al even mooie afdalingen verder was er dan de eerste bevoorrading met alles derop en deraan. Eenmaal terug vertrokken had ik het ritme pas goed beet, en toen op de klimmetjes heel wat bikers die me in het begin voorbij gevlamd waren terug opgepikt. Zo waren der een paar die in het begin al langs mij door kwamen op het groot verzet. Ik dacht laat ze maar doen als ge in de Ardennen fietst zou ge moeten weten niet alles te geven in de eerste kms en inderdaad, na een tijdje waren ze deraan voor de moeite, heb die twee dan ook nimmer terug gezien. Al vlug kwamen we dan aan de tweede bevoorrading aan en daar was de splitsing voor de 53km (en ook 47km) en de rest.

Hier dus efkes heel kort gepauzeerd en dan vol gas opnieuw vertrokken en dat ging zo door tot aan de 3e pauze want bleek dat dit nogal een vrij vlak stukske was boven op een plateau. Gevolg: prachtige uitzichten over het Ardense landschap. Spijtig genoeg een 3 tal km vlak voor die derde bevoorrading mijne achterderrailleur in mijn wiel gehad, zodat heel de Ardennen mijne &'"é(é( f*ck he man &'"&!çàè( hebben mogen horen , dat ding heb ik dan ook pas 3 weken geleden erop gezet en nu is het al bijna naar de ... !

Gelukkig kwamen er twee achter mij die zo vriendelijk waren om mij efkes te helpen zodat het allemaal vrij snel terug opgelost was, al kon ik vanaf dan niet meer tegoei schakelen. Ik heb van dan af geprobeerd om die twee te volgen, maar dat ging nogal moeizaam en op een kaarsrechte en stijle afdaling (ongeveer 800m lang) naar beneden heb ik ze moeten laten gaan. Ik zelf reed rond de 45 en ze reden nog vlotjes van mij weg. Vlgs mij reden ze (al liggend op hun stuur) tegen wel 60 naar beneden terwijl het pad toch redelijk bezaaid was met dikke stenen en keien. Straffe kerels ma soit, niks voor mij dus.

Vanaf bevoorrading 3 was er dan nog een goeie 17 km te gaan. Die dan weer ietske zwaarder waren, er zaten toch nog een aantal stevige klimmekes in maar gelukkig wordt dat ginder meestal wel gecompenseerd met een mooi zicht en dan een even mooie afdaling. Daardoor was ik dan uiteindelijk toch wel blij dat ik binnen was, want het was wel goed geweest. Het enige minpuntje van de dag (buiten dan mijne derrailleur en een lichte valpartij) was toch wel de bikewash. Ze zeggen soms dweilen met de kraan open, maar dat was fiets afspuiten met de kraan dicht denk ik. Dus juist maar efkes fietske gaan afspuiten.

Deze week zal ik waarschijnlijk weer niet veel gaan kunnen rijden, en daar komt nog eens bij dat mijne bike dringend nog eens onderhoudswerken nodig heeft (nieuwe rem/versnelling kabels en de wielen zijn ook bijna aan het eind van hun latijn wegen helemaal uitgehold door het remmen)
Plaats reactie