14/08/05 Raid des Sources - Chimay

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

14/08/05 Raid des Sources - Chimay

Bericht door fredjeraketje »

12de RAID DES SOURCES - Chimay

Afstand: 65 km (20 en 40 km toertocht)
Startuur: 8.00-10.30/8.00-11.00
Plaats: CES, rue de Virelles
Prijs: 3-5-8 euros (10 euro voor niet vergunninghouders)
Extra: Douches, Bike-Wash
Telefoon: 0472/23.41.08
E-mail: denis.hardy@belgacom.net
Website: www.multimania.com/crazybikersvtt

Zo moet dat zijn, niet te ver van huis en niet te duur =D>
Gebruikersavatar
jaybird
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 02 sep 2004 13:13
Rijdt met: Commençal ... Baby!
Contacteer:

Bericht door jaybird »

Ik denk om ook te gaan, heeft er iemand deze tocht al gereden?
Livios
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 apr 2005 20:05
Rijdt met: Radon ZR EVO1 2005

Bericht door Livios »

Als het ietwat droog blijft ga ik wellicht ook gaan.
Omdat mijn sleutelbeenbreuk nog niet 100% genezen is zou ik het bij glibberig weer beter niet proberen.
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Heeft er iemand een idee van de hms op deze rit (65 kms) ?
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

1200 ongeveer

8)
Gebruikersavatar
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 22:46
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door TEAM SAFETY JOGGER »

Ik heb deze rit twee jaar geleden gereden, vorig jaar is hij jammer genoeg niet doorgegaan ........ de rit op zich is een pareltje. Niet zo zwaar als Battaille Des Ardennes, maar een zeer mooie rit. De bepijling aan start en aankomst kon beter. In het bigin single tracks, daarna technische rotsbeklimmingen en naar het einde toe, snelle bosstroken. Je kan vrij goed doorvlammen, halverwege komen de meetste hoogtemeters.
Het is een mooi afwisselende tocht. Een aanrader voor iedereen, spijtig dat hij samenvalt met Battaille.
Op het einde kan je kiezen, ofwel een fles Chimay of een T-schirt....... moeilijke keus. Wij gaan alvast naar ginder.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Prachtrit. Kan dit jaar jammer genoeg niet maar ik reed em in 2002 en 2001 (denk ik). Een paar zeer steile klimmen en minimum 1 zeer steile afdaling. Werd wel elk jaar zwaarder.


Op het einde kom je terecht in de file van de gezinstochten. Zeker een aanrader. Moet eens kijken voor het aantal hoogtemeters maar ik denk dat Lucky er krek op zit.
Gebruikersavatar
jaybird
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 02 sep 2004 13:13
Rijdt met: Commençal ... Baby!
Contacteer:

Bericht door jaybird »

Amai, prachtige rit, maar veel fuckin' modder over heel de rit. Naar't einde toe toen de 4Ok terug op het parcours van de 65k kwam werd het nog erger en dan nog eens donder en bliksem op mijne kop, t'was zwaar maar mijn benen waren goed, dus 'k mag nie klagen. Heb het mij wel beklaagd da'k gisteren te tam was om modderbanden te steken......
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Inderdaad een pracht van een parcours. Zeer groot percentage singletrack. De modder maakte het in het begin zeer gevaarlijk, je moest constant geconcentreerd blijven, en zeker geen onnodige risico's nemen. In het begin werden de lange lastige klimmen nog even in de koelkast gehouden, maar tussen bevoorrading 1 en 3 was er zeker genoeg bergop. Ondanks ontzettend veel modder waren er mits goede banden wel nog mogelijkheden om de stukken bergop omhoog te rijden. Tijd om te recupereren was er amper, want in de afdaling voelde je altijd wel je wiel een beetje schuiven. Op het einde echter (weer een iets vlakker gedeelte) waren er echt een paar modderpoelen waaraan je je heel hard kon ergeren, hoewel we er al lang niet meer proper uitzagen.

Na de Ardennes Trophy (waar de modder toch zo intens niet was als vandaag) was dit mijn tweede marathon; hopelijk derde keer, droge keer.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Plaats reactie