21/08 marathon Oeterdal Opoeteren

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

The Metalgod schreef:Voor de 4de keer deelgenomen en deze was de mooiste editie.
maar 12 euro is toch schandalig veel als je daarvoor maar enkele magere bevoorradingen krijgt en een sleutelhangerke!
Andere jaren hadden we de keuze tussen een t-shirt,pet of fietskousen, maar blijkbaar heeft de organisatie gekozen voor het grof geld en gunt men de mtb'ers die jaarlijks trouw aan deze marathon deelnemen geen deftig geschenk meer.
Den deze zien ze alvast niemeer in opoeteren en mijne brother denkt daar net hetzelfde over!
het gaat nog zover komen dat ik mijn mtb aan de haak hang door de schandalige inschrijfprijzen die men tegenwoordig vraagt op een marathon!

the metalgod
Dat is een van de redenen waarom ik deze marathon links liet liggen, al valt het in voorinschrijving goed mee (8 euro, maar vgl met Poperinge: 6 euro voor 120 kms, zonder voorinschrijving, en 5 zeer goede bevoorradingen). Ik vind de prijzen voor Vlaamse marathons in het algemeen overigens zeer schappelijk. Opoeteren is een van de weinige uitzonderingen. Misschien zijn er wel specifieke redenen waarom ze zoveel vragen (betaling om door privé-terreinen te mogen bvb.). Maar dat zouden ze dan beter vermelden.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

The Metalgod schreef:Voor de 4de keer deelgenomen en deze was de mooiste editie.
maar 12 euro is toch schandalig veel als je daarvoor maar enkele magere bevoorradingen krijgt en een sleutelhangerke!
Andere jaren hadden we de keuze tussen een t-shirt,pet of fietskousen, maar blijkbaar heeft de organisatie gekozen voor het grof geld en gunt men de mtb'ers die jaarlijks trouw aan deze marathon deelnemen geen deftig geschenk meer.
Den deze zien ze alvast niemeer in opoeteren en mijne brother denkt daar net hetzelfde over!
het gaat nog zover komen dat ik mijn mtb aan de haak hang door de schandalige inschrijfprijzen die men tegenwoordig vraagt op een marathon!

the metalgod

#-o Als ge friet biefstuk wil moete geen TT gaan rijden hé maar op restaurant gaan :-? de bevoorradingen waren ruim genoeg voorzien en 12€ vind ik nog heel schappelijk. Trouwens in vooraf inschrijving was het maar 8€ en zoals cyclon reeds vermelde als ge het te duur vind blijf je beter thuis, de prijs was vooraf gekend dus je weet op voorhand wat het kost. @ cyclon: Wat betreft die prive terreinen, voor de maasvallei ( waar de terrils lagen) moest er idd voor elke biker die ingeschreven had voor de marathon een bedrag betaald worden. Maar om dit op voorhand aan de grote klok te hangen ??? lijkt mij niet echt nodig. :wink:
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Wat een krenterige Belgen alweer he :-) En dan zeggen wij dat hollanders gierig zijn #-o Die waren alweer met honderden daar en die hoort ge niet zagen over die 12 eurokes.
Trekt eens de grens over : nergens, maar dan ook nergens zult ge voor 12 eurokes zo een afstand mogen doen.
Sommigen beseffen nog steeds niet wat een werk daarin kruipt om zo'n organisatie op poten te zetten en vooral om toelatingen te krijgen om 1000 bikers te laten passeren op plaatsen waar ze eigenlijk niet mogen komen.
Ik nodig u nog altijd uit om eens een jaartje mee in die voorbereidingsmolen te komen draaien.

Enfin ... ik was er, vond het een supermooi parkoers. Na al de alpenmarathons van deze zomer was het even aanpassen maar ook hiervaan kon ik meer dan genieten en verdorie ... als echte Limburger wist ik niet eens dat er zo moest geklommen en gedaald worden in mijn eigen provincie ; schieben in Limburg, het kan dus ...
Goed uitgepijld, goede organisatie, er was koek, fruit en drank aan elke bevoorrading, meer moet dat toch niet zijn zeker.
Dik in orde, vond ik en ik heb me weer goed geamuseerd en een leuke zondag gehad. Daar leg ik met alle plezier 12 eurokes voor neer.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Inschrijfgeld is redelijk hoog maar de tocht was dan ook geweldig. Gevarieerd parcours, goed afgepijld, goede bevoorrading, niet te druk en gezellig.

Top =D> =D>
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

idd, alles was tip top in orde. Wat betreft prijs, was alles evenredig.
Het weer was ook ideaal, en het parcour niet te lastig op de terrils na natuurlijk. :lol: Want daar was het zweten.
IK ben volgend jaar allezins terug van de partij.
Gast

Bericht door Gast »

ik verlang zeker geen friet - biefstuk op een bevoorrading , maar geef toe het was maar magerkes, als men ziet welke bevoorradingen (bufetten) we op een mtb toertocht of marathon krijgen in de ardennen, alles erop en eraan! vergelijk binnen 2 weken maar eens wat voor een bevoorrading we in DIest gaan krijgen ook chique hoor en achteraf nog een pasta en een t-shirt!!
het is een schande dat men uitpakt met de vermelding "vernieuwt parcours" want ze rekenen het wel door aan de deelnemer.
ik merk de laatste 2 jaar op dat meer en meer organisaties met langere afstanden uitpakken maar er veelal niets van terechtbrengen! tochten a la bekkevoort waar men één uitstippelt van 65 km en ze omschrijven zichzelf als de "parel van het hageland", 65 km brokkeljon ja!

the metalgod heeft altijd gelijk =D>
pepper
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 14:48
Rijdt met: orbea

Bericht door pepper »

the metalgod schreef:
the metalgod heeft altijd gelijk
hopelijk geloof je dit zelf niet, want anders ziet het er maar beroerd uit voor je.
Gast

Bericht door Gast »

als je de metalpoesie zijn post's ziet zijn die voor 99% negatief getint dus niet te veel van aantrekken van zijn post's
Plaats reactie