14/08 La Bataille des Ardennes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Klooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooote dag .
Mijne mountainbike is gestolen , ruit van de auto uitgeslagen en vlo weg , de rest lag er nog allemaal , GSM , helm bril , kleren , gereedschapkoffer , pomp enz....

....DIE GASTEN MOETEN VAN EEN ANDERS MATERIAAL BLIJVEN

Wie hem tegenkomt het zou super zijn .

kem de politie ginder gebeld alles genoteert en ze gingen al eens een ronde rijden .
Maarja
Gebruikersavatar
Nr 11
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 24 jun 2003 18:33
Rijdt met: zannata Z29er en niner air9 carbon
Contacteer:

Bericht door Nr 11 »

na wat getreusel toch vertrokken onder het moto t is niet om dat het hier regent dat het daar regent natuurlijk was dat een kat in de zak bij aankomst viel de regen met bakken naar beneden .
Eens ingeschreven gingen we van start en reeds toen waren we al goed nat een pluspunt het was niet zo koud. na de eerste klim waren we reeds goed opgewarmt en waren we het al aan hetgewoon worden het zou een tocht worden waar het niet zou stoppen met regenen van het parcour kan ik zeggen het was duwen en duwen soms wat roeien maar we hebben ons (de rillaarse bikers ) goed geamuseerd ,1 maal is het het noodlot toegeslagen een lekke band deze was wel vlug hersteld maar geen van bijde pompen kreeg druk in de band en uiteindelijk heeft een Mountainbike.be er ons verder geholpen waar voor dank langs deze weg eens de lange zware klim voorbij was zij die er waren weten wel welke gingen de km vlot vooruit tot we effe verder met 2 tegen de vlakte gingen en direkt niet recht raakte van het lachen ,heb trouwens de hele rit zonder achterrem gereden.
Nog net voor de aankomst een goed pak regen over ons kl....... ,maar dit kon de pret niet verstoren dan op naar de laatste afdaling eentje om U tegen te zeggen , moe maar voldaan gingen we naar de douche, onze worst eten en daarna na huis en zoals steeds brons moetsen er opkopens zijn ik heb er een hele kast van.
Nr11
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Fantastische rit, 'k denk dat het de eerste keer was dat ik deze rit gereden heb (had wel gekozen voor de 55km)

Tijdens de rit in de auto ernaartoe inderdaad aquaplanning vollen bak, op 't gevaarlijke af.
Aan de start en tijdens de rit Koen (quadrifoglio) nog tegengekomen en een klapke gedaan.
Het was daar bij tijden echt wel een zondvloed waardoor sommige paden echt in kolkende riviertjes veranderden. Echt zaaalig was dat. Nadeel was dat ik op km 34 of zoiets volledig door m'n voorrem zat, totaal geen remkracht meer als ik alles dicht kneep (eigen schuld ik wist dat die blokjes bijna op waren).
Dan even gezocht en bevraagd om langs asfalt naar de aankomst te rijden maar aangezien niemand me in de juiste richting kon helpen besloot ik toch maar het parcours te volgen. Aan de laatste controle zeiden ze ook dat er geen descentes dificult meer gingen zijn. Inderdaad vooral klimmen en wat vlakke stukken tot we aan de aankomst over dat gras moesten afdalen? Daar had m'n XCR Dry achteraan (Yeah die deed het goed achteraan zelfs met deze zondvloed) het niet echt op begrepen en met nul komma nul remvertraging besloot ik dat stuk dan maar te voet te doen.

Schitterend ritteke, toffe sfeer ook tussen de deelnemers (goe gelachen) en ik zou eerder zeggen dat dit niet een echt moddergevoelig parcours is, je kon overal vlot rijden. Nat werd je wel.. van onder, van boven, van voor, van links, ....

Eén om te noteren om zeker niet meer te missen.

Luc,
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

verslagkse staat op mijn site. memorabel apocalyptisch ritteke, amajnie.
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

knap parcour maar vettig en veel water en dan nog eens 5km verloren gereden spijtig juist opt laatste kwam aan aan 17,48avs
en op mijn hac heb ik 19,32avs had 60km maarja was toch plezand en een goei training
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Amaaaai.
Da was ni Bataille maar Enfer des Ardennes.
Gieten, gieten, gieten. Af en toe regenen, heel effe droog, terug gieten....
Slijk, ni normaal. Sommige paden waren beken, sommige beken waren paden. Als je het gevaarlijkste stuk van de afdaling hebt gehad, staat er plots een bord 'Descente dangereuse'. D'r was maar 1 soort en da waren dangereuze. Op de 80 km was het erg rustig. Weinig gekken zoals wij die in dergelijke pokkeweer voor de langste afstand kozen. Zonder Goretex reden alleen de echte koerskonijnen rond, zeker de hollanders die te weinig latex in hunnen XCR dry hadden gegoten. Whoehaa. "Zal ik jullie pomp meenemen en aan de aankomst terug bezorgen ?" Ik dacht het niet, op dergelijke tocht kan je zelf maar beter je pomp bijhouden. Bovendien is de knul blijkbaar nooit binnengeraakt.
Sommige afdalingen deden je snakken naar bergop, die je ook voldoende kreeg.
Blij dat ik het uitgereden heb, mijn tijd weet ik niet gezien de HAC4 na 56 km niet meer wou reageren. Alles onder de modder.
Volgend jaar niet meer in deze omstandigheden, maar met droger weer zeker een aanrader.
Weet iemand wanneer de officiële uitslagen online komen voor de 80k ?
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Zwaar, heel zwaar. Vol goede moed vertrokken, met dit weer leek 5u goed voor mij, maar ntauurlijk rij je altijd voor zo goed mogelijk. Bij de start ging het al mis: de kilometriek van mijne polar werkte weeral niet (is al 2x hersteld geweest). Later zou hij nog een paar keer een zucht uitslaan en in het totaal heeft ie 9,7 km geteld. Het parcours was prachtig, apocalytisch, soms zat je in een heel donker bosje en zag je wolkjes opstijgen uit de grong. Bij de eerste echt lange zompige afdaling was ik mij zodanig aan het forceren om niet af te stappen met in mijn zog iem die ik juist voorbij had gestoken, dat ik plots van de track bleek afgeraakt zijn. Probleem in die streek is dat je je beter in twee talen verontschuldigd om zeker te maken dat je begrepen bent. Een minpunt (1 v/d weinige) aan de organisatie vond ik de soms verwarrende bepijling een mix van rode, witte en soms zelfs groene kalk (of verf) en dan nog eens die witte papiertjes met blauwe pijltjes in de gaten houden was al best verwarrend en voeg daarbij nog eens oude bekalking van vorige tochten in gelijkaardige kleuren en de helse weersomstandigheden (bril of ogen vol modder/water) en je begrijpt dat een paar keer verkeerd rijden erbij hoort. Maar albijal altijd vlug terug goed gekomen veelal door de hulp van vriendelijke medebikers, geen onnodige zware afdalingen gedaan. Op een lichthellend stuk had ik plots de indruk enorm soepel te trappen. Een blik naar beneden leerde me echter dat mn ketting niet meer aan mijn bike hing. Powerlink afgebroken, tot zover de stelling dat de powerlink even sterks is als de ketting. Wat heb ik mezelf geprezen dat ik deze morgen nog mijn reserve powerlink uit mijn camelback in mijn zadeltasje heb gestoken. Maar door de vele modder en aarde die ertussen kroop kreeg ik hem niet behoorlijk toe.Doornat, gehuld in alleen een onderlijfje en mn MTBsuit, zonder armstukken raakte ik natuurlijk onderkoeld. Ik had het idee om er water op te doen maar in mn bussen was enkel sportdrank aanwezig. Toen ik aan een voorbijganger vroeg om er wat water op te spuiten bleek dit ook sportdrank te zijn, maar who cares, plots sprong die in zijn slotje. Met verse moed maar een beetje verkrampte spieren verder. Ik dag dat ik rap weer warm kreeg maar bij de minste vlugge afdaling of het minste windstootje verkramte ik, voornamelijk armen en borst/buik, maar ook de benen. Ik verlangde telkens tot ik kon klimmen, om toch maar een beetje warm te krijgen. Na een 15tal km ging het alweer beter. Ik had er al veel terugghaald die mij voorbijstaken toen ik stilstond. Na de 3e bevoorading was ik aan het denken dat ondanks alle modder ik nog niet de minste problemen met chainsuck of schakelen gekend had. Ik kon zelfs (de weinige keren dat het nodig was) iedere keer vlot naar het binnenblad. Waarschijnlijk was dit door de vele plassen die ik verkoos door te rijden ipv de zompige modder ernaast. Maar blijkbaar had ik te vroeg victorie gekraaid. Plots ... bangklingklang. Ik kijk naar mijn achtertrein ... totale ravage. Mijn derrailleur in mijn achterwiel, mijn ketting 3 keer overgeplooid, alles muurvast ... oorzaak: mijn piepklein zakdoekje (ik had de dag ervoor nog gekozen om dat mee te nemen omdat ik het ooit gevonden had en d8 dat het me mss meer geluk zou brengen, nou ja :-? )was gevallen en in mijn onderste derailleurwietje gedraaid zodat de ketting stil viel en mijn pat eraf rukte. Op het eerste zicht d8 ik dat het fataal was maar blijkbaar (hopelijk) is mn derailleur zelf toch nog recht en zijn mn SLs niet te zwaar beschadigd zodat ik met een nieuwe pat ervan af kan. Van verderrijden was natuurlijk geen sprake meer en dat betekende: weeral stilstaan. Daar stond ik dan: zonder trui, vest, telefoon, noodnummer noch geld te rilen met een kapotte fiets. Een vriendelijke noorderbuur heeft me dan zijn gsm geleend en toen moest ik zeggen tegen de organistatie waar ik was .... nou ja, weet ik niet, ik zie een groot wit huis en in de verte de autostrade, gelukkig wisten die gasten dat het rond km 60 was. Als ik ga biken heb ik altijd mijn rugzak bij met een vest, gsm, geld, enkel een chrono wil ik zo licht mogelijk afwerken en dan heb ik enkel zadeltas mee met hoogstnodige (band, bommetje/s, multitool, powerlink) en dat moet dit net dan gebeuren. Gans verkrampt ben ik dan terug naar de weg gegaan, natuurlijk juist toen die grote plensbui begon. Eindje gechuild onder landbouwmachine toen ik echt pijn aan mijn rug kreeg v/d kou, heb dan nog iemand tegen gehouden (was vergeten het noodnr te vragen) en ben dan gaan vragen in een huis om nogmaals te bellen zodat ik kon zeggen waar juist ik was. Die mevrouw was doodbezorgd dat ik zo zwart zag v/d modder en omdat ik zo rilde, ze nam prompt een deken om over mij te leggen, ze bood mij zelfs een koffie aan. Toen kwam die gast en eidigde voor mij de Bataille des Ardennes. Na de bikewash zag ik ook nog dat mijn anderhalve maand oude, correct ingeremde EBC gold remblokjes erdoor zaten (maar mijn XTR metal blokjes achteraan die er al een tijdje langer inzaten blijkbaar niet??). Jammer voor mijn portefeuille en omdat ik morgen niet naar Poperinge ken.En toch vond ik het de max :-) .
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

ATEGEV schreef:En toch vond ik het de max :-) .
hihihi, that's the spirit !!!
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

jo schreef:Klooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooote dag .
Mijne mountainbike is gestolen , ruit van de auto uitgeslagen en vlo weg , de rest lag er nog allemaal , GSM , helm bril , kleren , gereedschapkoffer , pomp enz....

....DIE GASTEN MOETEN VAN EEN ANDERS MATERIAAL BLIJVEN

Wie hem tegenkomt het zou super zijn .

kem de politie ginder gebeld alles genoteert en ze gingen al eens een ronde rijden .
Maarja
Dit was hem :

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=555942

Staat een sticker op van Goeman , stikers op stuurpen van de GRC en een blauw sticker van Anliaz swiss en nog een wit stikertje , aan de achterdemper is slijtage te zien ( uigeleten , wit ) . Tis een grote vlo ( XL)
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Iegienie schreef:
ATEGEV schreef:En toch vond ik het de max :-) .
hihihi, that's the spirit !!!
En ik was al aan het vloeken omdat er veel modder lag op sommige stukken en mijn vitessen niet optimaal stonden #-o

Sterk nummer ATEGEV. =D> =D> =D>
Sjiek om alsnog zover te geraken...Toppunt was natuurlijk uitrijden geweest, maar de geest is soms sterker dan het materiaal.

Een gsm is tegenwoordig toch niet meer zo zwaar he ? En een regenvest was geen overbodige luxe gisteren....
:roll:

Die Jimmy tubeless achteraan was zowat de best mogelijk keuze voor de omstandigheden gisteren denk ik.
Plaats reactie