15/08/05 marathon poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bumper
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 dec 2003 21:37

Bericht door bumper »

BUMPER IS NOW GOING FOR 100 km
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

Bericht door The Raceface »

Poperinge was vlug gedaan dit jaar :cry: :cry: :cry:
Boven op de Kemmel stond ik al stil met pech. Mijn 2e kettingblad was afgebroken. Dan maar een tijdje doorgereden maar aan de 2e bevoorrading heb ik er dan toch de brui aan gegeven.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Toch een pluim voor de pechverhelping, slechts een 10tal min moeten wachten (boven op de Kemmel) en die persoon had sleutels bij zodat ik een voorlopige herstelling kon uitvoeren.
Ah, en de douches waren ook heerlijk, het was nog vroeg, dus niet zoveel volk. =D> =D> =D> =D>
't zal dus voor volgend jaar zijn.
Uiteindelijk toch nog 45 km gedaan
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

juist terug en straks ga ik eten. We gingen voor de 120 maar het zijn er maar 68 geworden. Goeie bikevriend ( iMac ) is slecht gevallen en had heel veel pijn. Hij is gevallen in een dreef dicht bij een autostrade in Frankrijk, op amper een km of 2 van de derde bevoorrading. We zijn dan via de gewone weg terug naar Poperinge gereden. Het was een leuke rit en volgend jaar zien ze ons terug voor meer he. We vonden het ook tof dat er heel veel mensen ons herkend hebben, leuk jullie ontmoet te hebben.
Bing, Transalp, Survival, Zotte Mol, Leffingenortje en zijn vrouw, Witje, Jawa....

Proficiat aan iedereen die er aanwezig was en gereden heeft.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

voila, just thuis van de 120km (die er 125 waren), het was dik in orde eh. 1590htm, goede bevoorradingen, leuke hellingen, slechts 1 echte vettige strook, voor de rest alles perfect te rijden. Eigenlijk de ganse rit nooit geforceerd. Leukste berg vond ik de Casselberg, toffe stukjes op en rond die heuvel. Rijtijd was 6u39. Normaal gezien ik vandaag de Crique gaan verkennen (172km en 3300htm) maar ik ben al even content dat ik naar Poperinge afgezakt ben.
Gebruikersavatar
sintesibrother
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: za 02 jul 2005 15:06
Rijdt met: Sensa Pordoi, full X.O, sid WC, full WCS
Contacteer:

Bericht door sintesibrother »

Vandaag ook de 120 km gereden, vond het de mooiste tt dat ik al heb meegereden en nog eens proficiat aan de organisatie. Zeer goede bepijling, bevoorading. Had het normaal voorzien om de 120 te rijden in 6 uur maar het bleken er 6.30uur de zijn door de modder.
racing_skelle
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 24 mei 2005 13:54
Rijdt met: Specialized Epic 2008 / Cube Reaction Race 2005
Contacteer:

Bericht door racing_skelle »

Schitterende tocht. Ik heb de 100 uitgereden zonder krampen, woeha!
Ik had een tijd geleden de 100 van Vielsalm gereden met krampen vanaf km 53, pijnlijk... Deze keer dus niet, was uiteraard iets minder lastig maar bon.
Mooiste stuk lag rond Cassel. Zalige klim! We zijn er daar wel met zo'n 20 man in geslaagd om een beetje na de bevoorrading in groep volledig verkeerd te rijden. Iedereen was blijkbaar blindelings zijn voorligger aan het volgen, en plots stonden we daar boven aan het kerkhof. Maar goed, een paar 100 m naar beneden en iedereen kon weer verder de goeie weg op .

De cijfers: 106 km in 6h03min. Gemiddelde effectieve snelheid: 19 km/h. Volgende keer minder tijd proberen te verliezen aan de bevoorradingen... alhoewel een mens moet eten en drinken niewaar

Op naar de Houffamarathon! (90 km zal daar voldoende zijn)
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Repliek op "toertochten".

Gevonden voorwerpen : 2 helmen (een rode en een grijze), een cateye fietscomputer en een tasje met gsm (mogelijk is die al terug)
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

Bericht door ivan »

@ racing-skelle
De cijfers: 106 km in 6h03min. Gemiddelde effectieve snelheid: 19 km/h. Volgende keer minder tijd proberen te verliezen aan de bevoorradingen... alhoewel een mens moet eten en drinken niewaar

106:363x60=17.520 kmh :wink:
witje
Kerstman
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 21:56
Rijdt met: orbea OIZ
Contacteer:

Bericht door witje »

wij hebben de 100 km gedaan in 6 uur en 3 minuten, vorig jaar in minder dan 5 uur, zou dat aan ons gelegen hebben of aan het parcours? :roll: :-k
waarschijnlijk zal het door mijne maat geweest zijn =P~
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Zoals verwacht een zeer goede organisatie met in het bijzonder een perfecte bepijling (enkel de koude - 2 pm - douches op het einde waren minder). De Cassel was ook voor mij letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van een mooi en zeer gevarieerd parcours. Na al dat klimwerk daar ging het echter snel bergaf met mijn benen. In de laatste heuvelzone (boeschepe) geraakte ik niet eens meer over mijn overslagpols. Op het vlakke daarna ging het weer beter en bereikte ik opnieuw een iets hogere hs.

122.6 kms op de teller (in Cassel eerst de afslag naar de top & bevoorrading gemist) in 6h. 23 min., 19.3 avg. (opvallend overigens hoeveel bikers hier ongeveer dat gemiddelde hebben).

Ik eindig niet graag een marathon met pap in de benen. Ik weet niet of ik hem met een beter gevoel in de benen had kunnen beëindigen want met die bijna 1600 hms was hij voor mij 'uncharted territory' (en of ik dus beter de 100 gekozen had). Feit is wel dat het moeilijk was hem te doseren. Doordat de rode berg er zo modderig bijlag (sowieso al een technische klim), moest je (toch als mindere klimmer) daar al serieus diep gaan. Daarop volgde dan de klassieke, supersteile kasseibeklimming van de Kemmel. Die pieken (beide binnen de eerste 25 kms) vormen ook dé pieken op mijn hartslaggrafiek (in de buurt van mijn maximale hs). Het zou misschien beter zijn om de eerste 25 kms te gebruiken als opwarming (voor de lange afstanden) met enkel een paar mindere bulten.
Plaats reactie