BEMC 2020

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Re: BEMC 2020

Bericht door appel »

blubberduck schreef:
Hoi Thibault,
Blij dat je je geamuseerd hebt in de voorbije 3 edities.
De editie 2020 is een vernieuwd parcours, we kunnen nog meer uit de streek halen helaas beslissen wij daar niet over maar wel de eigenaren - jachtpachters en DNF (Waalse tegenhanger van ANB in Vlaanderen). Vele paadjes worden hierdoor niet toegelaten...en de focus ligt meer wel op het klimmen dan dalen maar ook door de aanhaalde redenen van toelatingen. :wink:
Het zou de organisatie sieren om ook een antwoord te geven op de andere aangehaalde opmerkingen in dit bericht en de rest van het topic.
mx10
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 okt 2010 19:50
Rijdt met: Cube elite C68 pro '15 / AMS C68 SL teamline '20

Re: BEMC 2020

Bericht door mx10 »

Voor de 1x ingeschreven , vorig jaar de 90km van RDHF gereden en toch wel wat afgezien. Hoe kan ik deze vergelijken kwa beklimmingen/ boomwortels / technische stroken? Grts
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: BEMC 2020

Bericht door marsellus_2000 »

Iemand die graag een chalet deelt op camping Benelux? €220 voor 3 nachten met 4 bedden (waarvan ik er 2 inpalm :-) )
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: BEMC 2020

Bericht door poeperman »

ik heb in 2018 deelgenomen en ben helemaal achteraan het pak geëindigd, elke rit zo'n 30 minuutjes over.
Hemelse ritten, maar ik was wel één van de slachtoffers die zelfs zonder water viel op dag 2.

Vorig jaar heb ik ook "deelgenomen" maar moeten opgeven op de eerste echte rit. De sportdrank was mij helaas niet bevallen waardoor de consistentie van mijn ontlasting meer weg had van mijn recupdrank dan van een goeie drol.

Daarnaast was het weer rampzalig, maar daar kan de organisatie niet aan doen natuurlijk.

250 euro is het misschien niet waard omwille van de bevoorradingen maar je wordt wel meegezogen in een ervaring die je nergens anders vindt in België. Dus in 2020 ben ik er ook weer bij :)
mx10
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 okt 2010 19:50
Rijdt met: Cube elite C68 pro '15 / AMS C68 SL teamline '20

Re: BEMC 2020

Bericht door mx10 »

Wat bedoel je met 30min over? Is er een tijdslimiet en wat is de max tijd dat je erover mag doen? Wij doen mee voor de fun en de uitdaging ervan. Is het dan aan geraden om je eigen drinbussen mee te geven? En is dit nog mogelijk om dit nu nog bij te nemen ?
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: BEMC 2020

Bericht door alexhaemers »

mx10 schreef:Wat bedoel je met 30min over? Is er een tijdslimiet en wat is de max tijd dat je erover mag doen? Wij doen mee voor de fun en de uitdaging ervan. Is het dan aan geraden om je eigen drinbussen mee te geven? En is dit nog mogelijk om dit nu nog bij te nemen ?
in 2015 had je voor de lange ritten 8H en voor de korte dacht ik 6.
dus idd met tijdslimiet.
maar mits je wat traint zeker haalbaar
bervoets
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 17 okt 2016 12:19

Re: BEMC 2020

Bericht door bervoets »

Iemand al nieuws of deze doorgaat?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: BEMC 2020

Bericht door TimW »

Nog niets bekend volgens mij.
De UCI heeft alle (weg) wedstrijden tot eind april geschrapt, maar over mei wordt nog niet gesproken.
Zoals het er nu naar uitziet vrees ik er voor...

Zou ook straf zijn dat er tegen dan 500 mensen met verschillende nationaliteiten in een startbox bij elkaar gaan mogen staan.

Heb mijn beste voorbereiding ooit achter de rug, dus ik had er (en heb nog steeds) er ongelooflijk veel zin in.
Maar ik denk dat het voor een andere keer zal zijn :(
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BEMC 2020

Bericht door spaghetti_2 »

Best hun FB pagina volgen. Zal in het best case scenario zowat het eerste event zijn dat terug kan doorgaan. De kans lijkt me klein.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: BEMC 2020

Bericht door Giobiker »

we zullen al content mogen zijn als er deze zomer nog eens een marathon kan plaats vinden... heb zelf al een bericht ontvangen van een organisatie in augustus die er aan twijfelt of ze wel zal kunnen doorgaan.
Men verwacht de piek pas begin Mei en de epidemie zou naar schatting 10 weken duren, dan zijn we dus al begin juni...
Plaats reactie