23.06.2019 RDHF

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Fluffy »

slashy schreef:
Fluffy schreef:Wel veel mensen met lekke banden gezien. Maar ja, als ge ziet dat er met Thunder Burts aan de start staan in 2.1 ... in Malmedy :D
geen probleem voor Massaer :-) , die rijdt thubu voor en achter . dat zullen wel 2.25's zijn maar bon. niet voor iedereen weggelegd zou ik zo zeggen :drunk:
Ja, idd, die mannen kunnen daar mee overweg. Ik spreek over de mindere goden die in mijn buurt reden :lol:
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door roger »

Wat is de reden dat Joyce Vanderbeken(3°plaats) met starre vork en V-brakes reed?Denk dat het vooral om het gewicht gaat,zit zeker onder 8kg in die uitvoering.

Eigenlijk maakt het precies niks uit met wat je aan de start komt,zijn nog altijd de benen die het moeten doen.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Fluffy »

Met die hoogtemeters scheelt een lager gewicht wel. Maar om nu met starre vork en V-brakes in Malmedy te gaan rijden :lol:
Was dat dan een 29er? Misschien een cx frame? Kan me niet voorstellen dat er nog veel merken 29ers maken met V-brakes.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door roger »

Ben ook gaan kijken op de foto's van Sportograf,haar startnummer is 55.kan niet goed zien met welk frame.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door bip bip »

roger schreef:Ben ook gaan kijken op de foto's van Sportograf,haar startnummer is 55.kan niet goed zien met welk frame.
lijkt me eerder een voor de gelegenheid aangepaste strandracer, frame voorzien van vaste vork met lage inbouwhoogte en cx velgremmen. Bergop ging het in ieder geval flink vooruit.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Fluffy »

Heb net de foto's van die dame bekeken. Ik kan me toch niet voorstellen dat je met zo'n fiets sneller gaat zijn dan met een hardtail met schijfremmen.
En dan nog cantilevers ipv V-brakes... Steekzot om met zoiets in Malmedy rond te rijden. Goed om u te verongelukken.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door roger »

Fluffy schreef:Heb net de foto's van die dame bekeken. Ik kan me toch niet voorstellen dat je met zo'n fiets sneller gaat zijn dan met een hardtail met schijfremmen.
En dan nog cantilevers ipv V-brakes... Steekzot om met zoiets in Malmedy rond te rijden. Goed om u te verongelukken.

Waarom verongelukken,30 jaar terug reden we allemaal zo,maar waren toen zo blij dat het we er niet verder over nadachten.

In ieder geval,chapeau,ze heeft velen een lesje geleerd dat het materiaal maar een klein beetje kan helpen.Alé,gelukkig heb ik nog mene stumpjumper chromoly met vaste vork waar ik indertijd de Cristalp heb mee gereden,je weet maar nooit dat er nieuwe rage komt!!!

Vraag me toch af wat haar sponsor daar van denkt?
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door L3onardo »

Banden, V-brakes, chapeau aan iedereen die dit uitgereden heeft met deze temperaturen!

Wat ik me eigenlijk afvraag is : rijden jullie echt alles naar boven? Ik heb toch 3 x moeten afstappen omdat het gewoon te steil was of te technisch voor mijn voorgangers :) .Der zitten daar toch een paar stukken in die zot-steil zijn en vooral die ene klim na de drop van dat brugje? Er zijn natuurlijk ook stukken waar je moet afstappen op de singles omdat daar al een file staat maar toch....
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door JL157 »

Ik heb ook 3 x voet aan grond gezet op de 90 km.. denk wel dat die toppers overal boven geraken, op die ene helling na misschien in de eerste helft.
Plaats reactie