23.06.2019 RDHF

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door lowie »

Vlakbij de site is ruime P-voorziening
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Fluffy »

Wat een parcours, heb er echt van genoten. Zalige technische stukjes, veel wortelpartijen, brugjes, echt om duimen en vingers van af te likken. Goeie organisatie, perfect uitgepijld, voldoende bevoorrading.
Spijtig da ik op 9km van de meet moest opgeven. Had een klop van de hitte en geraakte geen meter meer vooruit. Heb nog ff kwartier in de schaduw gezeten, maar daarna was het op.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door JL157 »

Meer moet dat niet zijn é!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door roderider »

Mijn eerste keer dus maar voor de 65km gekozen. Tot 40km dachtik is dat nu zo technisch? Nogal saaie brede (weliswaar stijle) wegskes. Maar dan moesten de eindeloze wortelpartijen nog komen. Sjans dat niet geregend had.
Tis wel iets voor klimmers vind ik ahja en voor racekonijnen die u zouden omverrijden om 1seconde sneller te zijn. (t'is volgens mij op de bergop da ge hier het verschil maakt ze) Maja ergens das logisch gezien t een race is. Geef mij toch maar de sfeer van toertochten. Wa zetten jullie van druk bij nen 2.2-2.4 eigenlijk. Ik vond het nogal moeilijk kiezen. Op die wortels moet hem niet te hard staan maar op die stenen dan weer wel om niet op u velg te zitten.
Kenny_
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:46
Rijdt met: Scott Scale 910

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Kenny_ »

Zo veel dsq bij de 110 zie ik, hebben ze mss die laatste splitsing gemist dan of zo, zijn er wel echt veel.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door sam2300 »

Voor mij ook positieve eerste ervaring met het echte Ardennen werk. Naar beneden nergens in de problemen gekomen, en bergop hier en daar een voetje moeten zetten, maar slechts enkele keren echt te voet gestaan. Hoe verhoudt de techniciteit van deze tocht zich tot andere Ardennen tochten?
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Fluffy »

roderider schreef:Mijn eerste keer dus maar voor de 65km gekozen. Tot 40km dachtik is dat nu zo technisch? Nogal saaie brede (weliswaar stijle) wegskes. Maar dan moesten de eindeloze wortelpartijen nog komen. Sjans dat niet geregend had.
Tis wel iets voor klimmers vind ik ahja en voor racekonijnen die u zouden omverrijden om 1seconde sneller te zijn. (t'is volgens mij op de bergop da ge hier het verschil maakt ze) Maja ergens das logisch gezien t een race is. Geef mij toch maar de sfeer van toertochten. Wa zetten jullie van druk bij nen 2.2-2.4 eigenlijk. Ik vond het nogal moeilijk kiezen. Op die wortels moet hem niet te hard staan maar op die stenen dan weer wel om niet op u velg te zitten.
Ik had vooraan Maxxis Ardent Race 3c EXO 2.35 op 19psi, achteraan 2.20 op 21psi. Dat is 1,3 / 1,45 bar. Zou graag nog lager gaan qua druk, maar dan zou ik wel bredere velgen nodig hebben, denk ik. Qua grip en comfort had ik nergens problemen.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Fluffy »

Wel veel mensen met lekke banden gezien. Maar ja, als ge ziet dat er met Thunder Burts aan de start staan in 2.1 ... in Malmedy :D
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door Single Tracker »

Fluffy schreef:
Single Tracker schreef:De "Maxxis Ardent Race" liggen er nog op van in de Alpen, zal ook wel goed genoeg zijn voor in Malmedy. 8)
Ik hoop het, ik ga met dezelfde rijden.
2.35 voor en 2.20 achter. Mijn frame laat geen bredere toe.
Hoeveel druk steek jij daarin?
1,3 bar vooraan en 1,4 bar achteraan. Is ook afhankelijk van je gewicht hé. Ik weeg 68 kg.
slashy
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 17:08
Rijdt met: hoogBal

Re: 23.06.2019 RDHF

Bericht door slashy »

Fluffy schreef:Wel veel mensen met lekke banden gezien. Maar ja, als ge ziet dat er met Thunder Burts aan de start staan in 2.1 ... in Malmedy :D
geen probleem voor Massaer :-) , die rijdt thubu voor en achter . dat zullen wel 2.25's zijn maar bon. niet voor iedereen weggelegd zou ik zo zeggen :drunk:
Plaats reactie