Transcolines

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Transcolines

Bericht door alexhaemers »

1 juni transcoline flobecq, met het verdwijnen van o2mc blijft deze een chrono?

Thx
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Re: Transcolines

Bericht door berggeitje1 »

Gisteren deze ook gereden, was toch ontgoocheld in parcours. In vergelijking met voorgaande jaren waren er veel fun stukken uitgehaald. Indien het is omwille van geen goedkeuring, is er weinig aan te doen en wordt het in Wallonië ook al een probleem.

Organisatie is zeker in orde, vriendelijke medewerkers meestal 2talig.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: Transcolines

Bericht door meyke1 »

berggeitje1 schreef:Gisteren deze ook gereden, was toch ontgoocheld in parcours. In vergelijking met voorgaande jaren waren er veel fun stukken uitgehaald. Indien het is omwille van geen goedkeuring, is er weinig aan te doen en wordt het in Wallonië ook al een probleem.

Organisatie is zeker in orde, vriendelijke medewerkers meestal 2talig.
[-( Als je dit al een ontgoochelend parcour vind ben je waarschijnlijk veel meer gewoon.Ikzelf vond het zeer goed met een hoge lastigheidsgraad.Goed uitgepijld.Veel hoogtemeters.Lekker zonnetje. =D>
alexhaemers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 feb 2015 11:49
Rijdt met: Scott speedster 20 2015 - KTM ultra team 29 2015 - epic fully 2018

Re: Transcolines

Bericht door alexhaemers »

Bepijling vind ik nog altijd een ramp daar als je chrono rijd mis je snel een bordje, ook verwarrend met de kalklijnen en borden van andere organisaties, nu top dag gehad met veel fun!
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Re: Transcolines

Bericht door Larwing& »

Parkoer Was idd heel wat minder dan andere jaren ,maar ik vrees ook dat dit komt door geen toelatingen te krijgen. ..Ook een paar keer verkeerd gereden maar gelukkig kennen we de streek als onze broekzak :-)
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Transcolines

Bericht door cowboy peter »

ik denk dat het parcours niet zo veel minder was, maar ik heb de indruk dat in combinatie met de chrono er een hoop stukken minder intensief gebruikt worden. Enige gewenning na al die jaren zorgt er natuurlijk ook voor dat je veel stukken al eens gezien hebt. Iets verder richting st saveur of frasnes/buissenal is het misschien iets leuker dan naar brakel. Donderdag in Ogy was het wel iets uitdagender, maar met de poortjes en smalle doorgangen die daar gebruikt werden zouden de chronorijders misschien minder gelukkig zijn. Vraag mij trouwens de meerwaarde af van de chrono voor de meeste rijders. Bepijling was idd soms wat ongelukkig, maar met een aangepaste snelheid of frisse kijk zie je al de pijltjes wel. Ik heb me net als de voorgaande jaren wel geamuseerd, een topstreek om te rijden.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Transcolines

Bericht door Boebbel »

Het is telkens een verademing om de taalgrens over te steken. Ik weet niet hoe het juist komt, maar de TTs zijn gewoon gemoedelijker en aangenaam... en lastiger :oops:.

Hier en daar was het wel wat verwarrend met de krijtlijnen van Ogy nog op de grond en andere pijlen die andere TTs uit stippelden.

Enorm genoten, maar terwijl ik dacht dat deze groter en "professioneler" georganiseerd zou zijn dan Ogy, dus dubbel zo duur, kwam ik een beetje bedrogen uit. Als ik het geweten had dat donderdag toch prima weer zou zijn, had ik Ogy gereden.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Transcolines

Bericht door theguy »

Boebbel schreef:Het is telkens een verademing om de taalgrens over te steken. Ik weet niet hoe het juist komt, maar de TTs zijn gewoon gemoedelijker en aangenaam... en lastiger :oops:.

Hier en daar was het wel wat verwarrend met de krijtlijnen van Ogy nog op de grond en andere pijlen die andere TTs uit stippelden.

Enorm genoten, maar terwijl ik dacht dat deze groter en "professioneler" georganiseerd zou zijn dan Ogy, dus dubbel zo duur, kwam ik een beetje bedrogen uit. Als ik het geweten had dat donderdag toch prima weer zou zijn, had ik Ogy gereden.
Idd, veel beter over de taalgrens (heb ik sinds donderdag in Ogy ondervonden) en idd een stuk pittiger...maar de rit van Ogy was nog een stuk straffer!
De inschrijvingsprijs was er wat over want ik vond daar geen meerwaarde terug t.o.v. andere vtt's met soortgelijke organisatie. Mijn hoogtemeters waren een stuk minder dan geadverteerd op mountainbike.be en ondanks de vele pijlen heb ik toch één keer verkeerd gereden waar blijkbaar iedereen verkeerd reed. Er kon direct een stukje verder ingepikt worden zonder afstandsverlies.
Kverbeec
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 mar 2015 14:51

Re: Transcolines

Bericht door Kverbeec »

cowboy peter schreef:ik denk dat het parcours niet zo veel minder was, maar ik heb de indruk dat in combinatie met de chrono er een hoop stukken minder intensief gebruikt worden. Enige gewenning na al die jaren zorgt er natuurlijk ook voor dat je veel stukken al eens gezien hebt. Iets verder richting st saveur of frasnes/buissenal is het misschien iets leuker dan naar brakel. Donderdag in Ogy was het wel iets uitdagender, maar met de poortjes en smalle doorgangen die daar gebruikt werden zouden de chronorijders misschien minder gelukkig zijn. Vraag mij trouwens de meerwaarde af van de chrono voor de meeste rijders. Bepijling was idd soms wat ongelukkig, maar met een aangepaste snelheid of frisse kijk zie je al de pijltjes wel. Ik heb me net als de voorgaande jaren wel geamuseerd, een topstreek om te rijden.
Of een Chrono al dan niet een meerwaarde is hangt van persoon tot persoon af.
Ik persoonlijk vind het rijden van een Gechronometreerde rit veel leuker omdat ikzelf wat competitief ingesteld ben.
Niemand is verplicht om de Chrono als Chrono te rijden en iedereen kan kiezen om al dan niet aan bevoorradingen te stoppen...

Persoonlijk hoop ik dus dat er veel Chrono's blijven want ik heb veel minder fun als ik gewoon tt rij...

Over het Parcours was ik op zich best tevreden, enkel de bepijling vond ik nogal ondermaats..

Na 15km al verloren gereden omdat ik in een snelle afdaling verkeerde pijl had gevolgd... Met als gevolg dat ik een lus van 8km twee keer gedaan heb.

Moraal voor een goeie tijdsklassering dus volledig weg en na 65km met slechte benen er de brui aan gegeven
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: Transcolines

Bericht door cube-rider »

Kverbeec schreef:
cowboy peter schreef:ik denk dat het parcours niet zo veel minder was, maar ik heb de indruk dat in combinatie met de chrono er een hoop stukken minder intensief gebruikt worden. Enige gewenning na al die jaren zorgt er natuurlijk ook voor dat je veel stukken al eens gezien hebt. Iets verder richting st saveur of frasnes/buissenal is het misschien iets leuker dan naar brakel. Donderdag in Ogy was het wel iets uitdagender, maar met de poortjes en smalle doorgangen die daar gebruikt werden zouden de chronorijders misschien minder gelukkig zijn. Vraag mij trouwens de meerwaarde af van de chrono voor de meeste rijders. Bepijling was idd soms wat ongelukkig, maar met een aangepaste snelheid of frisse kijk zie je al de pijltjes wel. Ik heb me net als de voorgaande jaren wel geamuseerd, een topstreek om te rijden.
Of een Chrono al dan niet een meerwaarde is hangt van persoon tot persoon af.
Ik persoonlijk vind het rijden van een Gechronometreerde rit veel leuker omdat ikzelf wat competitief ingesteld ben.
Niemand is verplicht om de Chrono als Chrono te rijden en iedereen kan kiezen om al dan niet aan bevoorradingen te stoppen...

Persoonlijk hoop ik dus dat er veel Chrono's blijven want ik heb veel minder fun als ik gewoon tt rij...

Over het Parcours was ik op zich best tevreden, enkel de bepijling vond ik nogal ondermaats..

Na 15km al verloren gereden omdat ik in een snelle afdaling verkeerde pijl had gevolgd... Met als gevolg dat ik een lus van 8km twee keer gedaan heb.

Moraal voor een goeie tijdsklassering dus volledig weg en na 65km met slechte benen er de brui aan gegeven
Yep hopelijk komen er chrono's bij want dat is pure fun, zoals jij ook aangeeft is een gewone TT goed voor je voor te bereiden op chrono's. +1 :-D
Plaats reactie