Cimes De Waimes 2019

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door bip bip »

de startnummers staan ondertussen op chronorace.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door Fluffy »

Was een schoon toerke. Eentje om volgend jaar opnieuw te doen!
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door bip bip »

mooie editie, het parcours volledig omgegooid tegenover vorige jaren. Mooie mix van bredere paden en technische tracks met nog meer dan voldoende worteltapijten :-D . Daardoor geen files gehad ( vertrokken in box 3 ) . De skipiste van Ovifat miste ik wel , hoort wat mij betreft bij de Cimes.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door Dieter ex Mx-er »

bip bip schreef:mooie editie, het parcours volledig omgegooid tegenover vorige jaren. Mooie mix van bredere paden en technische tracks met nog meer dan voldoende worteltapijten :-D . Daardoor geen files gehad ( vertrokken in box 3 ) . De skipiste van Ovifat miste ik wel , hoort wat mij betreft bij de Cimes.
Die zat blijkbaar enkel in de 50km en 90km. Lang geleden dat ik hier nog geweest ben en content dat het droog was
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door Fluffy »

Die skipiste naar boven viel tegen bij mij, die bleef maar duren.
Als je dan ziet hoe de eerste daar recht op de pedalen naar boven knalt... Bij mij was het op het kleinste verzetje :cry:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door spaghetti_2 »

spaghetti_2 schreef:Wortels met af en toe een nat stuk, maar over algemeen in goede staat. Is mijn voorspelling alleszins :)
Leek mij een goede voorspelling ;) mooie marathon! Niet de zwaarste qua hoogtemeters en met dit droog parcours redelijk snel, maar meer dan voldoende technische stukjes met alle wortels. Leuke afwisseling met de andere marathons en een goede voorbereiding op het BK Marathon in dezelfde streek. Bepeiling volledig in orde, en ook de organisatie verliep zeer vlot met zoveel volk. Het lijkt me wel allesbehalve leuk als je enkel ter plekke leert dat je pas om 10h start ipv 9h, maar het systeem in waves lijkt wel redelijk goed te werken. Zelf ben ik in box 1 mogen starten en op het einde begin je uiteraard wel tragere renners van de kortere afstanden in te halen, maar in vergelijking met andere marathons was dit veel minder het geval.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door Fluffy »

Systeem met waves werkte heel goed. Maar startuur zou idd op voorhand gecommuniceerd moeten worden.
Pas het laatste half u had ik wat last van tragere renners. Vooral op e-bikes. Elke helling stormden ze mij nog voorbij, waarna ze in technische stroken volledig stil vielen.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door bip bip »

systeem met de waves werkt inderdaad goed, indien mogelijk sneller startnummer en bijbehorend tijdstip van de wave bekend maken. Nu staan veel bikers er veel te vroeg waardoor ze toch maar proberen in een vroegere wave te starten.
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door Jacqué »

ik zat in box 5, daardoor toch zeker de eerste 15km enkele filles en ook op het technische stuk voor ovifat nog wel wat opstoppingen...druk genoeg maar ik heb het niet aan men hart laten komen. de 90 was lang genoeg voor mij, net na de splitsing 70/90 krampen gekregen maar er toch doorgekomen ](*,) 8-[

wel top organisatie dat mag gezegd worden.
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Re: Cimes De Waimes 2019

Bericht door L3onardo »

=D> voor het ticket van Raphaël, alles verliep perfect en zoals ook zovelen hier aanhalen : goede organisatie, snelle afhaling nummers enz....

Parkoer was fantastisch, behalve het starten met waves als je in de latere boxen zit, toch redelijk wat stilgestaan bij de eerste technische kilometers, daarna was het beter.
Plaats reactie