30.06.2019 - Boetelingenraid, Straimont (Herbeumont)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 30.06.2019 - Boetelingenraid, Straimont (Herbeumont)

Bericht door Jacqué »

Opnieuw bedankt voor deze prachtige rit! =D> =D> organisatie ook goed, bevoorradingen in orde (zalige saucisson!) alleen geen sportdrank, maar die had ik zelf mee

Eens we op de bus zaten was het ff wachten voor we vertrokken, maar dat werd beloond!
stevige klimmen, maar gelukkig weinig echte muren en technische afdalingen, a volonté:) :bounce: zoals een compangon de route zei: descentes chaud [-o< niet voor beginners... . 1 keer gevallen zonder veel erg. en die rotsformatie na de doortocht doorheen het kasteel van herbeumont, daar begin ik met men hardtail toch niet aan, al ben ik er zeker van dat het wel mogelijk is (maar niet voor mij:) )

ruim 7 uur onderweg (incl bevoorradingen) 85km en 2350hm waren voor mij meer dan voldoende. zeker met de hitte! na 70 km kreeg ik het wat moeilijk, maar toch goed binnengeraakt! soms denk je dan al eens waar zijn we weer aan begonnen, maar achteraf blij en voldaan.

volgende keer de 100?!

respect voor de mannen die de 100 en zeker de 135 (3800hm!) gereden hebben, beesten! =D>
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Re: 30.06.2019 - Boetelingenraid, Straimont (Herbeumont)

Bericht door catchup! »

Laat deze maar extra ruig blijven zo. Draagt bij aan de mythe, stillekesaan maar zeker (o)

Spijtig van de autorace (zie youtube "Course de côte de Sainte-Cécile 2019 - Full attack")
Oversteken was daar geen optie dit jaar.... En daardoor hebben ze nog wel een paar ferme trails moeten laten liggen.


Wacht als er eens een kudde moeflons voorbij knalt ](*,) ](*,) ](*,)

steven
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: 30.06.2019 - Boetelingenraid, Straimont (Herbeumont)

Bericht door Zazoo »

Fantastisch dat er nog organisaties zijn die zo'n ritten uit hun hoed toveren! Na in 2016 een volledig verzopen editie gereden te hebben de belofte gemaakt om hier zeker nog eens terug te komen met dan liefst iets betere weersomstandigheden. De 85km in lus gereden en van begin tot eind genoten (tussen het zwaar afzien door). Prachtig parcours! Heerlijke technische afdalingen! Dit is MTB met hoofdletters!

RdP stond al in mijn top 3 van beste tochten in België, na deze editie staat hij onbetwistbaar op 1!

Deze organisatie verdient een pak meer dan de +/- 600 aanwezige deelnemers, maar eerlijk gezegd vind ik het echt niet erg dat deze rit zo kleinschalig blijft. Draagt bij aan het ongerepte en wilde karakter! Dikke merci aan de hele organisatie en de talloze vrijwilligers!
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 30.06.2019 - Boetelingenraid, Straimont (Herbeumont)

Bericht door faf »

De mooiste raid van Belgie
100km> d+2600m

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie