17/2 Epic 200

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door dirty »

Ons portugees clublid heeft de 200km uitgereden en was 91é van de 93 aangekomen deelnemers op de 200km , moe maar voldaan
en trots op zijn prestatie dit zonder enige training de laatste weken wegens het ontbreken van zijn fiets 'special paint '
Wij zijn ook trots als mtb club op zijn prestatie en volharding om deze rit uit te rijden das pas karakter =D>

Wat betreft de prijs van deelname , waren er seingevers onderweg op de gevaarlijke oversteekplaatsen ? gevaarlijke punten aangeduid?
Ik vind Tangissart een voorbeeld voor chrono races , daar staan ook op verschillende plaatsen seingevers en super bevoorradingen
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door marsellus_2000 »

My 2 cents...
Zeer goed afgepijld, gevarieerd en voldoende uitdagend parcours, strakke organisatie, goede bevoorrading en leuke sfeer.
In het inschrijvingsgeld (€50 in mijn geval) had je ook nog tijdsregistratie, pasta, chouffe, t-shirt, buff, een 10-tal seingevers op gevaarlijke plaatsen. Het zonnige weer was een mooie kers op de taart, ik heb me goed geamuseerd.
pcrispey
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 20:31
Rijdt met: Canyon

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door pcrispey »

Ik heb ook de 200 gereden.

Vroeg ingeschreven dus 50 euro betaald. Voor mij de eerste keer in deze streek met de MTB dus veel nieuwe tracks bereden.
De bevoorradingen vond ik meer dan voldoende zelfs na mijn 2de doortocht overal nog voldoende drank en voedsel.

De pasta na de rit en een warme douche deden echt deugd. En het weer was fantaschtisch voor een 17 de februari.
Respect voor iedereen die deze uitgereden heeft en zeker voor deze die in de donker over de finish kwamen.
Mervélo
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 27 mei 2018 17:23

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door Mervélo »

Ik kom nu per toeval op deze discussie terecht en 'k vond het al bij al toch een dure wedstrijd voor wat het was. Ik had me ingeschreven omdat ik wel verwachtte dat de noordelijke lus naar het Meerdaelwoud mooi zou zijn, ik hoopte dat de tweede lus ook wel iets te bieden zou hebben. Aanvankelijk vond ik het heel jammer dat we twee keer dezelfde lus moesten rijden maar 't voordeel was wel dat je wist wat er nog kwam. 'k Vond het dus niet lastig om een keer aan de start te moeten passeren, vanaf dan kon ik aftellen. 't Was vooral een gemiste kans dat het parcours nogal saai was. (En dat ik maar 194 km had op Strava. 'k Zag het wel niet meer zitten om 6 km extra te doen.)
De bevoorradingen vond ik dik oké, 'k heb genoten van de mooie dag en 't was een goeie training.
Kom ik volgend jaar terug? Alleen als 't mooi weer is...
DeVliegendeSpaak
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 02 nov 2019 21:14

Re: 17/2 Epic 200

Bericht door DeVliegendeSpaak »

De Epic200 uitgereden met drie andere vrienden. €100 betaald en daarvoor toch niet zo heel veel terug gekregen:
-parcours was ok, gezien de afstand en de mogelijke weersomstandigheden die tijd van het jaar
- bepijling ok en seingevers op gevaarlijke oversteekpunten (maar dat doen veel kleine toertochten ook!)
- bevoorradingen ok, maar dat zijn ze op toertocht van €5 ook (je kan toch geen scampi diabolique eten?!)
- pasta achteraf buiten op te eten
- koffie niet verkrijgbaar want machine kapot (ik drink geen alcohol)
- 50 foto's van het ganse evenement is zeer pover te noemen (nochtans beloofd vooraf, niet dat we het daarvoor doen natuurlijk)
- t-shirt en buff voor elke deelnemer is ok
- tijdregistratie en livetracking ok

In 2020 vindt het in april plaats in de streek van Maredsous-Ciney. Nog aan het twijfelen...
Plaats reactie