Trop is te veel ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Trop is te veel ?

Bericht door Giobiker »

je moet voor jezelf uitmaken of je het er wilt aan geven of niet, dat is hetzelfde met BEMC die precies ook zo een hype is, voor mij ook veel te duur...
Het zijn vooral die commerciele gevallen die zo duur zijn, zoals de 3 bike festivals waar je ook meteen meer dan 50€ inschrijving betaald.
Er zijn inderdaad vele kleinere organisaties van plaatselijke clubs die vele mooier zijn met amper 10€ inschrijving, en door kleinere opkomst kunnen die mooiere kleine paadjes aandoen zonder te moeten vrezen voor fileproblemen...

Op de dag van de Roc d'ardenne ga ik naar Malmedy mtb festival, prachtig parkoers in een prachtige streek en veel minder volk met vrije start, wat moet je nog meer hebben.

grts
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Trop is te veel ?

Bericht door _anonymus_ »

Hangt er ook wat van af hoe professioneel je het wil georganiseerd hebben.
Ik ben ook een grote fan van de kleine verdoken pareltjes, waar je kan starten wanneer je wil en het veel rustiger is op het parcours.
Soms gaat het dan wel eens mis met de bepijling, of wordt je (bij de chrono in Surice vorig jaar) recht door een superdrukke braderie gestuurd. Dat ga je minder tegen komen op de duurdere events (alhoewel, bij grote organisaties zoals Houffamarathon en BeMC toch ook al toeren meegemaakt die voor dat geld niet zouden mogen).
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Trop is te veel ?

Bericht door spaghetti_2 »

Inderdaad, ik zou niet per se zeggen dat groter/duurder een betere organisatie oplevert. Cimes de Waimes is toch redelijk hard in de soep gelopen qua uitpijling dit jaar.
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Trop is te veel ?

Bericht door schuppe »

anho schreef:Pareltjes eruit blijven halen en de grote jongens links laten liggen.
Die pareltjes delen he ;)
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: Trop is te veel ?

Bericht door Vieetn »

schuppe schreef:
anho schreef:Pareltjes eruit blijven halen en de grote jongens links laten liggen.
Die pareltjes delen he ;)
Inderdaad! :bounce:
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: Trop is te veel ?

Bericht door anho »

Eentje dan: Boetelingen Raid. The best.
Plaats reactie