Chrono Genappe

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Chrono Genappe

Bericht door JL157 »

De organisatie kon misschien wel beter vandaag, de bepijling en de bevoorradingen waren wat ondermaats. Wellicht konden ze ook meer (technisch) uit de regio halen?
Toch genoten van de 100 km in uitstekende omstandigheden... da's het belangrijkste!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: Chrono Genappe

Bericht door Fritsie »

JL157 schreef:De organisatie kon misschien wel beter vandaag, de bepijling en de bevoorradingen waren wat ondermaats. Wellicht konden ze ook meer (technisch) uit de regio halen?
Toch genoten van de 100 km in uitstekende omstandigheden... da's het belangrijkste!
Ik vond het een zeer mooie tocht. Toch zeker de 65 km. De eerste twee lussen van de 100 km waren niet altijd een meerwaarde, de derde lus was prachtig (liep trouwens voor een stuk samen met de 25 km). Ook een heel stuk misreden omdat ik een splitsingsbord niet gezien had. Een groot stuk teruggereden, niet erg want heel mooi.
Af en toe kon de bepijling nog iets beter. Of ze meer technische stukken konden aanbieden betwijfel ik. Reeds meerder malen andere tochten in dezelfde regio gereden en heel veel echt technische stukken zijn er hier toch niet te vinden. Toch een tocht met heel wat leuke singletracks in een wondermooie streek.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Chrono Genappe

Bericht door JL157 »

Ik weet niet hoe dat toeristisch dorpje heet met die "ruïnes"...?
Met de tocht van Lobbes ben ik er ook eens geweest en die hadden daar zeker een dik halfuur technisch mountainbiken bijéén gekregen.

Niet dat dit erg is... maar voor mij zeker een meerwaarde. ;-)
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: Chrono Genappe

Bericht door maxeur »

JL157 schreef:Ik weet niet hoe dat toeristisch dorpje heet met die "ruïnes"...?
Met de tocht van Lobbes ben ik er ook eens geweest en die hadden daar zeker een dik halfuur technisch mountainbiken bijéén gekregen.

Niet dat dit erg is... maar voor mij zeker een meerwaarde. ;-)
Villers-La-Ville
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: Chrono Genappe

Bericht door Fritsie »

maxeur schreef:
JL157 schreef:Ik weet niet hoe dat toeristisch dorpje heet met die "ruïnes"...?
Met de tocht van Lobbes ben ik er ook eens geweest en die hadden daar zeker een dik halfuur technisch mountainbiken bijéén gekregen.

Niet dat dit erg is... maar voor mij zeker een meerwaarde. ;-)
Villers-La-Ville
Ik vermoed dat er hier een misverstand is. Enerzijds heb je Villers la Ville (provincie Waals-Brabant). Dit is de abdij die we bij deze tocht passeerden. Anderzijds is er onder Charleroi in de Sambervallei Abbaye d'Aulne (provincie Henegouwen). Dit is de abdij gelegen tussen Hourpes en Landelies in de buurt van Lobbes. De twee streken niet verwarren. De tocht van Lobbes reed ik ook en daar heb je meer technische stukken. De meest technische tocht in die streek is de tocht van de 7 hoofdzonden in Thuin. Andere mooie tochten in dezelfde streek zijn Beignée en Leernes. De streek van Villers la Ville (Genappes) is zeker even mooi maar hier heb je minder technische tracks. Andere mooie tochten in deze laatste streek zijn Tangissart, Court-Saint-Etienne en Mont-Saint-Guibert.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Chrono Genappe

Bericht door Giobiker »

groene pijlbordjes in een groene omgeving waren blijkbaar niet zo een goed idee... daarbij nog ns een laagstaande zon...
op de splitsingsborden mochten de afstanden ook wel iets groter staan.
Verder was het wel een mooie tocht.

grts.
Plaats reactie