Alps epic 2019

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Alps epic 2019

Bericht door aresius »

Ook ingeschreven met ons Chemins du Soleil groepje :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Harre Transactief
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 05 sep 2018 13:38
Contacteer:

Re: Alps epic 2019

Bericht door Harre Transactief »

20 bikers tot nu toe!
Dat gaat daar een leuke bende worden!

We plannen nog een infoavond 16 of 17 november.
Iemand een suggestie voor een leuke locatie?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Alps epic 2019

Bericht door aresius »

Hmm die periode zit ik in de buurt van Taroudant in Marokko.
Kan het daar doorgaan? Mooie locatie hoor :-D :P
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Alps epic 2019

Bericht door lowie »

De editie 2019 is in een totaal andere streek (die ik zeer goed ken) : o.a. Névache en Queyras.
Het parcours loopt veelal ook veel hoger dan vorig jaar : veel boven 2000 meter tot bijna 2700, daar waar vorig jaar amper de 2000 eens bereikt werd. (enkel de derde etappe blijft onder de 2000)
Persoonlijk vind ik volgende editie een pak mooier omdat je nu echt in het hooggebergte vertoeft in één van de mooiste gebieden van de Alpen, een echt mtb-walhalla ..... voor wie niet tegen stappen opziet ! Smijt die xc-schoentjes even buiten, zorg voor een stevige (wandel)schoen en monteer een dropper, onontbeerlijk onderdeel van een hedendaagse bike.

Veel succes allemaal. Niet voor mij, ik vermoed dat ik dan ergens op de RDHF rondhang.
Gebruikersavatar
Harre Transactief
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 05 sep 2018 13:38
Contacteer:

Re: Alps epic 2019

Bericht door Harre Transactief »

Extra infoavond in Brussel!

Donderdag 15/11 om 19h30.

Cyclo Atelier
rue de Flandre 85, 1000 Bruxelles
Vlaamsesteenweg 85, 1000 Brussel

De organisator zal zelf ook aanwezig zijn op deze avond.
Alle info:
https://www.transactief.be/event/soiree ... alps-epic/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Alps epic 2019

Bericht door dirkdierickx »

ben een beginnen mtb'er, maar wel al heel lang fietser (op de weg), dus ivm conditie heb ik niet veel te vrezen.
als ik het zo lees lijkt het me wel nog te technisch om me eraan te wagen als je nog niet alle basistechnieken helemaal onder de knie hebt?
Gebruikersavatar
Harre Transactief
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 05 sep 2018 13:38
Contacteer:

Re: Alps epic 2019

Bericht door Harre Transactief »

dirkdierickx schreef:ben een beginnen mtb'er, maar wel al heel lang fietser (op de weg), dus ivm conditie heb ik niet veel te vrezen.
als ik het zo lees lijkt het me wel nog te technisch om me eraan te wagen als je nog niet alle basistechnieken helemaal onder de knie hebt?
Hoi Dirk,

Het is inderdaad een technische meerdaagse, maar geen enduro.
We zijn aan het kijken om in aanloop naar de rit een 2-tal techniektrainingen in te lassen om zodoende toch wat meer technische bagage mee te geven aan de deelnemers (vooral hairpins en drops).

Je hebt trouwens nog een paar maanden om ervaring in de Ardennen op te doen ;-)

Paar filmpjes: " onclick="window.open(this.href);return false; / " onclick="window.open(this.href);return false; / " onclick="window.open(this.href);return false; / " onclick="window.open(this.href);return false;

Harre
Gebruikersavatar
Harre Transactief
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 05 sep 2018 13:38
Contacteer:

Re: Alps epic 2019

Bericht door Harre Transactief »

-- Alps Epic -- Green Weeks -- Ter ere van de COP24(klimaatconferentie die vandaag start) -- Als je inschrijft voor 14 dec 2018 en je komt met het openbaar vervoer of samen met een andere biker (carpoolen) dan krijg je 200 euro korting op het pack Blue (kamers tot 6 personen) en 300 euro korting op pack Noir (kamer per 2). Mail ons of stuur een WhatsApp als je hier gebruik van wil maken! Meer info over het event: https://www.transactief.be/event/alpsepic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harre Transactief
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 05 sep 2018 13:38
Contacteer:

Re: Alps epic 2019

Bericht door Harre Transactief »

De plaatsen zijn beperkt aan het worden... Pack Noir(2 bedden per kamer) is helemaal uitverkocht, voor Pack Blue(tot 6 bedden per kamer) zijn er nog een aantal plekken vrij.
De Transactief-delegatie telt ondertussen 40 bikers!
Wil je nog mee, stuur ons dan een berichtje of schrijf je gewoon in via de website: https://www.transactief.be/event/alpsepic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie