09.09.2018-GRG Bouillon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door L3onardo »

Was de eerste keer ingeschreven voor deze, maar bij mij was niks anders dan miserie troef!!

Begon al op zaterdag avond, na het werk snel alles inladen om toch maar voor 21u daar te zijn om mijn startnummer af te halen zoals vermeldt hier en op de site. Was daar om 20u30, krijg ik doodleuk de respons “is gesloten meneer” . Alsnog iemand die zich even wou recht stellen en mij mijn nummer heeft gegeven, alsook iemand die achter mij toekwam.
T-shirt : “hier een jeton en kom hem morgen maar halen”, ‘s anderendaags doodleuk “sorry meneer de t-shirts zijn op, u kan uw jeton inwisselen voor een drankje” LOL hoeveel t-shirts waren er dan??
Soit ‘t is gewoon het principe hé

Laat staan wat ik in de wedstrijd zelf nog heb meegemaakt met mechanische pech daarbovenop en dan 1u30 moeten wachten op het busje!?

Is misschien echt pech, maar deze hoeft voor mij niet meer.
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door berggeitje1 »

Gisteren ook nog eens deze gereden, was al lang geleden.
Organisatie is beter tov de vorige.
Parcours (90km) was best zwaar met hier en daar toch technische stukken vooral bergaf.
Het zonnetje maakte ook veel goed.
Misschien me volgende keer wagen aan de enduro
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door bip bip »

L3onardo schreef:Was de eerste keer ingeschreven voor deze, maar bij mij was niks anders dan miserie troef!!

Begon al op zaterdag avond, na het werk snel alles inladen om toch maar voor 21u daar te zijn om mijn startnummer af te halen zoals vermeldt hier en op de site. Was daar om 20u30, krijg ik doodleuk de respons “is gesloten meneer” . Alsnog iemand die zich even wou recht stellen en mij mijn nummer heeft gegeven, alsook iemand die achter mij toekwam.
T-shirt : “hier een jeton en kom hem morgen maar halen”, ‘s anderendaags doodleuk “sorry meneer de t-shirts zijn op, u kan uw jeton inwisselen voor een drankje” LOL hoeveel t-shirts waren er dan??
Soit ‘t is gewoon het principe hé

Laat staan wat ik in de wedstrijd zelf nog heb meegemaakt met mechanische pech daarbovenop en dan 1u30 moeten wachten op het busje!?

Is misschien echt pech, maar deze hoeft voor mij niet meer.
er was mij inderdaad via mail bevestigd dat de inschrijving op zaterdag open zou zijn tot 21.00u, zaterdag zelf verscheen er plots op hun facebookpagina dat dit slechts tot 20.00u ging zijn :oops: . Verder kan ik alleen maar positief zijn over het ganse evenement; parcours, locatie,het sfeertje rondom de aankomst en uiteraard hadden ze het weer mee.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door Reindert »

Blij dat ik deze eindelijk eens gereden heb. De 166km, want het zijn er 6 meer ;).
De 90 is echt leuk: snel, uitdagend, nu en dan leuk technisch en knap decor.
Na 6 uur had ik deze gedaan en begon het moeilijk momentje. Vrij snel gestart en die flow kunnen vasthouden tot 80km zoiets. Maar dan viel ik wat alleen en had ik echt een mentaal dipje.
Gelukkig is die 70 lus retesaai en bolt die wel supervlot, zodanig dat ik opnieuw wat ritme vond.
De laatste 20km is mentaal toch even doorbijten. Zeker als je al aan het aftellen bent, en de organisatie zegt aan de bevoorrading dat het niet 160, maar 166km is :)

Achteraf superhard genoten, emoties wat los en lekker pizzaatje gaan eten in Bouillon centrum. Het was een topdag. 'These are the days'. :)

Dank aan de uren companie onderweg: een hollander met blauw tenue, 3 bikers met groen tenue 'bike4life' en de twee vrienden met rood tenue én baard ;)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door spaghetti_2 »

Is voor mij een van de mooiste marathons in België. Wat de streek betreft sowieso het mooiste wat België te bieden heeft, prachtige vergezichten soms en zeker 's ochtends met de optrekkende mist gaf dit zeer mooie beelden. Vorig jaar de 160 gereden maar daar kon ik me dit jaar niet voor opladen en dus voor de 130 gekozen. Blij met deze keuze, want na 110 km is het verschil tussen 'nog 20 km' en 'nog 50 km' ontzettend groot vind ik. De lus van de 90 blijft gewoon perfect, zowel qua natuur, singletracks, klimmen, technische stukken. De tweede lus is wat saaier maar met al 90 km klaagt niemand daarover denk ik. Opnieuw toch enkele prachtige uitzichten op die lus. De laatste switchback afdaling richting finish blijft ook altijd leuk. Perfect fietsweer ook, beetje koud in de ochtend maar het droge parcours fietste zoveel leuker dan het ploeteren van vorig jaar!
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door TimW »

Hier ook de 160 gedaan. Vorig jaar begonnen aan de 130km maar gestopt na 90km.
Dit jaar revanche en ineens voor de zotste afstand gegaan.
De lus van de 90km heb ik vrij vlot gereden (waarschijnlijk iets te vlot...) ondanks dat dat het zwaarste deel was met 3000hm. Vanaf toen ging het een heel pak moeizamer, zeker als je weet dat je nog minstens voor 4u vertrokken bent.
Maar met wat meer tijd te nemen aan de ravito's en wat salami, nootjes en een paar cola's binnen te spelen kwamen we terug op dreef.

Na 10u35 eindelijk binnen gerold. Ik had wel 160km op de kop volgens de garmin en 4600hm.
Niet dat een hoogtemeter of kilometer meer of minder nog veel uitmaken op zo'n afstand :-)

Het parcours was echt dik in orde. De lus van de 90km kende ik grotendeels al van vorig jaar, maar de 70km lus vond ik eigenlijk ook niet slecht. Ik was blij dat de extreem steile klimmen achter de rug waren en er al wat meer grindpaden inzaten.
Voor de rest, amper een stuk asfalt, kilometers singletrack en zotte afdalingen! Wat wil een mens nog meer 8)

De organisatie krijgt van mij ook een dikke pluim! Het rijden is al redelijk gestoord, maar organiseren is volgens mij niet veel beter.
Serieus gemotiveerd team dat dit in elkaar heeft gestoken!
stevenbuzze
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 20:33

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door stevenbuzze »

JL157 schreef:Wow! Dit is mijn nieuwe favoriet!
Gestart voor de 90, 65km genoten van elke kilometer...
Maar ik was veel te gretig begonnen (wellicht door die massastart), vanaf km 66 krag ik al krampen van de minste versnelling! :lol:
25 km afgezien als de beesten maar toch nog elke afdaling kunnen nemen met een smile tot achter mijn oren.
Nog 2 keer verkeerd gereden op het einde (kon bijna beginnen bleiten!) maar toch tevreden over mijn eindtijd op mijn eerste echte marathon, voor herhaling vatbaar!
De man van Deerlijk? Ik ben de Harelbekenaar die effkes meekon met u. Op het einde zag je er inderdaad choco uit, mede door uwen fleechetrui waarin je verzekers mega gechauffeerd was :lol: Was aangenaam kennis maken! Supermooie marathon zoals hier reeds meermaals gezegd!
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door JL157 »

Haha! Ik was beter in uw wiel blijven zitten!
Kstond bijna stil als ge mij voorbij vloog tijdens de laatste kilometers.
Het zijn die jaren ervaring zeker? :-)
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door geertg »

Heb zelf de rando van 40 km. gereden (met echtgenote en zoon van 11 jaar), volgens strava 1249 hoogtemeters. Prachtige tocht, soms wat te moeilijke afdalingen voor mij (ligt aan mij).
Verschillende malen de sirene van de ambulance gehoord en in de pers gelezen dat er een biker afkomstig uit Frankrijk is overleden.
stevenbuzze
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 20:33

Re: 09.09.2018-GRG Bouillon

Bericht door stevenbuzze »

JL157 schreef:Haha! Ik was beter in uw wiel blijven zitten!
Kstond bijna stil als ge mij voorbij vloog tijdens de laatste kilometers.
Het zijn die jaren ervaring zeker? :-)
Ge zat er inderdaad precies door, maar da was al na 80km. Ik had nog een gelleke in mijne zak gevonden. Uw klim en daalcapaciteit op diene hardtail waren indrukwekkend.... Rijdt hem volgend jaar met ne lichte carbon fully en ge wint da spel :P (o)

Tot volgend jaar!
Plaats reactie