Forumoverzicht Bikemogelijkheden Marathons, chrono's en wedstrijden Niet te technische marathons

Niet te technische marathons

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 22 sep 2018 21:51
Légumes Mountainbiker

Mijn bike: specialized stumpjumper

Klopt helemaal , van die Duitse marathons . Al 2 jaar na elkaar de erbeskopfmarathon gereden nabij
Trier . Top organisatie

Bericht do 08 nov 2018 10:18
schuppe Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: cube ltd sl 29" black-green 2017
Is die erbeskopfmarathon een wedstrijd of meer toertochtniveau of zowat tussenin. En hoe zit het met hoogtemeters en tecnischiteit vd marathon?

Bericht ma 03 dec 2018 15:18
Felix7 Mountainbiker

Mijn bike: Canyon exceed
schuppe schreef:
Is die erbeskopfmarathon een wedstrijd of meer toertochtniveau of zowat tussenin. En hoe zit het met hoogtemeters en tecnischiteit vd marathon?

Is eigenlijk een wedstrijd maar je kan deze als toertocht ook rijden (zelfde inschrijving, alleen geef je geen belang aan de tijd).
De marathon zelf is niet echt technisch te noemen, wij hadden hem dit jaar voor het eerst met de club gereden, als clubweekend.
Supermooie regio (Eifel gebied) met zowel glooiende als steile hellingen.
Als ik mij niet vergis hadden wij op 115km 3100hm.

Bericht di 04 dec 2018 12:39
EG6 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Pro 2017
Hoe valt de Rockalienne uit ten opzichte van de RDHF? Heb de RDHF al 2 keer gereden en nooit echt met grote problemen gezeten, al is het hier en daar altijd uit kijken natuurlijk.
Ik skip de Cimes de Waimes en RDHF dit jaar, maar wil voor onze fietsvakantie met hemelvaart toch nog eens een marathon rijden (al is het maar voor de uren / km's op de fiets).

Vorige

Keer terug naar Marathons, chrono's en wedstrijden