Niet te technische marathons

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Légumes
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 15 jun 2012 19:03
Rijdt met: Ridley Probe RS

Re: Niet te technische marathons

Bericht door Légumes »

Klopt helemaal , van die Duitse marathons . Al 2 jaar na elkaar de erbeskopfmarathon gereden nabij
Trier . Top organisatie
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: Niet te technische marathons

Bericht door schuppe »

Is die erbeskopfmarathon een wedstrijd of meer toertochtniveau of zowat tussenin. En hoe zit het met hoogtemeters en tecnischiteit vd marathon?
Felix7
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 15 jun 2015 15:21
Rijdt met: Scott Spark RC

Re: Niet te technische marathons

Bericht door Felix7 »

schuppe schreef:Is die erbeskopfmarathon een wedstrijd of meer toertochtniveau of zowat tussenin. En hoe zit het met hoogtemeters en tecnischiteit vd marathon?
Is eigenlijk een wedstrijd maar je kan deze als toertocht ook rijden (zelfde inschrijving, alleen geef je geen belang aan de tijd).
De marathon zelf is niet echt technisch te noemen, wij hadden hem dit jaar voor het eerst met de club gereden, als clubweekend.
Supermooie regio (Eifel gebied) met zowel glooiende als steile hellingen.
Als ik mij niet vergis hadden wij op 115km 3100hm.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Niet te technische marathons

Bericht door EG6 »

Hoe valt de Rockalienne uit ten opzichte van de RDHF? Heb de RDHF al 2 keer gereden en nooit echt met grote problemen gezeten, al is het hier en daar altijd uit kijken natuurlijk.
Ik skip de Cimes de Waimes en RDHF dit jaar, maar wil voor onze fietsvakantie met hemelvaart toch nog eens een marathon rijden (al is het maar voor de uren / km's op de fiets).
Plaats reactie