Forumoverzicht Bikemogelijkheden Marathons, chrono's en wedstrijden Niet te technische marathons

Niet te technische marathons

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 18 aug 2018 19:25
zive Mountainbiker

Mijn bike: specialized
Hallo,
ben 62 j , algemene conditie is nog heel goed en ben op zoek naar niet te technische marathons (RDHF is bv wat " te technisch "voor mij).
Hebben jullie aanraders ?
Heb mij laten vertellen dat de marathons in Duitsland in het algemeen niet te technisch zijn .Ervaring ?
Bedankt voor jullie feedback

Bericht za 18 aug 2018 21:52
Reindert Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner EMD, Specialized Stumpjumper

Dat klopt. Die verlopen voor het grootste deel op schotterpaden. Ivm rdhf zijn die niet technisch. En toch heb ik dat bijna allemaal mooie marathons gevonden.
Willingen, Daun, vulkanbike, saarfelden,... allemaal een beetje hetzelfde :). Denk dat je daar wel kan vinden wat je zoekt.
Hotelletje of camper erbij, gewoon lekker trappen, leuk weekendje en hopla ;)

Bericht za 18 aug 2018 22:31
TaurineR Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: C. FSi
Salzkammergut in Oostenrijk is ook niet al te technisch, maar wel ver weg.
Swatzwaldmarathon is best te doen, maar dit wordt Juni 2019.
(Ik ben 64 en rij ook graag niet te technische marathons, hm is geen bezwaar..., meer het dalen, leeftijd zeker?).

Bericht zo 19 aug 2018 10:13
Roel K Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2018 Speci Epic /2017 Rocky Vertex TO

Volgend weekend is er de Oeterdal marathon in Neeroeteren. Zeer mooi, niet te technisch parcour. In eigen land en zeker de moeite!

Bericht zo 19 aug 2018 14:59
Reindert Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner EMD, Specialized Stumpjumper

De voorbije jaren de Zwitserse marathons aan het rijden. Cristalp, Eiger en volgende zaterdag Scuol. Ook daar in de Alpen heb je voor het grootste deel schotterpaden.
Ik ben nu zelf redelijk technisch, maar dat neemt niet weg dat ik best onze eigen Ardennen vaak veel technischer vind dan deze alpenmarathons.

Het is wel idd al wat vzrder rijden :)

Bericht di 21 aug 2018 21:47
Prospeer Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC
Kijk ook even naar de Saapjensmarathon te Herzele a.s. zaterdag.
Er zitten technische stukken in, maar voor degene die deze passages liever overslaan is er een "easy" alternatief.

Bericht wo 22 aug 2018 05:42
patje2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Corratec supper bow 27,5, Cannondale flach 29, NINER aer9, Scott Big Jon
Net geweest maar de XL in Poperinge is ook mooi en niet technisch en op de langste afstand (135km) kom je snel aan 1900 Hm

Bericht vr 07 sep 2018 19:42
Felix7 Mountainbiker

Mijn bike: Canyon exceed
In Duitsland kan je wel meer technische marathons vinden hoor! Denk maar aan de Wasgau bike marathon of gasbock marathon in het pfalzerwald. Niet hoogstaand maar toch... een niet al te technische marathon maar wel een hele mooie -> Erbeskopfmarathon. Heel goede organisatie ook!

Bericht di 11 sep 2018 10:34
_anonymus_ Mountainbiker

Mijn bike: big wheels - steel is real
In Tellin heb je elk jaar op 1 mei de Transforestière.
Voornamelijk grindwegen door een voor de rest prachtige omgeving.
Dit is het soort marathon die ik normaal gezien als 'saai' zou omschrijven, maar de eindeloze bossen maken deze toch nog best leuk.

Bericht di 11 sep 2018 14:36
kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Zowat elke gravelride valt ook in deze categorie

Volgende

Keer terug naar Marathons, chrono's en wedstrijden