BEMC HOUFFALIZE

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
StefT
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 04 mei 2011 19:21
Rijdt met: Granville Pulse

BEMC HOUFFALIZE

Bericht door StefT »

OP 15 SEPTEMBER 2018
AFSTAND 60/80/100

Iemand hier ervaring mee? Moeilijkheid?
Kan je deze ook gewoon meerijden voor de fun zonder dat je in de kant gereden wordt?
Mijn ervaring beperkt zich tot een paar keer cimes de waimes en de Houffamarathon. Is dit iets gelijkaardigs?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door spaghetti_2 »

Is de eerste maal dat deze georganiseerd wordt dus niemand zal er ervaring meehebben. BeMC is qua organisatie altijd wel dik in orde. Je kan perfect meerijden voor de fun, en op enkele zotten na zal je in een marathon niet snel in de kant gereden worden. Tegenover Cimes de Waimes is dit een organisatie met normaal gezien minder volk aan de start.
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door den daler »

Ik verkoop mijn ticket voor 15 augustus in bertrix
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door MaC'Red »

Vroeger steeds de Houffamarathon gereden eind augustus, de 50, de 60, de 75 enkele keren gereden en éénmaal ook de 100 km. Vond het steeds een leuke beleving. Parcours was steeds top en van de organisatie ook niet teveel klagen gehad.

Ik kom daags ervoor aan in de ardennen in de regio La Roche En Ardenne en deze interesseert me ook wel maar niet als race hoor, puur voor de streek. Echter staat op de site niets vermeld qua hoogtemeters per afstand heb ik de indruk :-k :-k
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door den daler »

Ik verkoop een startnr voor deze marathon iemand interesse
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door bip bip »

Iemand info over de starturen ?

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
Moesj
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 13:29
Rijdt met: Specialized Epic Pro 2018

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door Moesj »

http://www.bemc.be/bemc-marathon/bemc-m ... ouffalize/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Alle afstanden vertrekken samen om 10u.
Afhalen stuurborden en daginschrijvingen enkel op zaterdag 15 september vanaf 7u30u tot 9u30."
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door poeperman »

Heel leuke “80” gereden... voelt wel veel meer aan als een toertocht dan de échte Bemc in La-Roche... meer grindpaden, minder bos, minder technisch... of is dat mijn gevoel...

Daardoor lijkt het ook wat stevig geprijsd, maar de bepijling+organisatie is wel top.

Spijtig dat er geen fotos genomen zijn :(

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door bip bip »

Het parcours van de 80 km bevatte inderdaad weinig mooie singletracks en technisch werk maar veel brede grindpaden ( veel vaste route ) en zelfs relatief veel asfalt. Net als in Bertrix was er ook weer weinig sfeer aan de start/finish zone. Van een organisatie die jaarlijks de BEMC op poten zet zou je toch iets meer mogen verwachten. Hopelijk maken ze tegen volgend jaar wat meer werk van het parcours en kan dit tweeluik uitgroeien tot een klassieker.

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BEMC HOUFFALIZE

Bericht door spaghetti_2 »

Eerste helft van het parcours was ronduit teleurstellend, mtb-onwaardig. 28 km/h na de eerste lus van 20 km, 25 km/h na 2h wedstrijd. Dit zijn geen normale snelheden voor regio Houffalize. Daarna trokken we richting Ourthe en werd het wel een pak zwaarder (en mooier). Ik juich elke ('nieuwe') marathon in de Ardennen volledig toe, maar qua parcours valt er meer uit te halen, zeker in het begin. LCMT en de Chouffe Marathon zitten ook in die regio (bijne elke trail kende ik ondertussen) en bouwen als geheel parcours wel iets mooier uit.

En ja, de BeMC marathons staan qua animo en organisatie niet op hetzelfde hoge niveau als hun driedaagse. Hopelijk betert dat nog en geven ze de organisatie van deze twee marathons zeker niet op.
Plaats reactie