24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Championship

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Championship

Bericht door EG6 »

http://www.rdhf.be/nl/home-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Het exacte parkoers van de RDHF ligt eindelijk vast. Tijd dus om het parkoers integraal te checken vóór de verschillende controle-ploegen op pad kunnen.
Maandag stond het lange noordelijke gedeelte van vooral de 115 en 90 km op het programma.
Het mistig weer leende zich perfect voor een schitterende dag in de mystieke en mythische venen, ah ja : Raid des HAUTES FAGNES.
Gekende ingrediënten van de vorige jaren : zwaar begin met 800 hoogtemeters in de eerste 20 km.
Daarna lekker flaneren door de valleien van Hoegne en Statte, doortocht door de Hoge Venen om dan resoluut af te dalen naar de vele valleitjes ten Z van het plateau van de Hoge Venen, en daar begint het échte werk waar de Raid zo voor bekend is, maar dat is voor volgende week.
Alvast de exacte afstanden : 62 – 90 – 117
De hoogtemeters volgen binnen een week.
De 117 km tellen voor het BK Marathon heren en de 90 km voor de dames.


Een rit die geen introductie meer nodig heeft. Vorig jaar voor het eerst kennis gemaakt met de 90km, en dit jaar (bij droge omstandigheden) eens een aanval doen op de 117km.
Jakoj
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 nov 2012 13:28
Rijdt met: GT

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Jakoj »

zouden er veel nieuwe stukken inzitten? had al eens willen verkennen van 't weekeinde. Kan je makkelijk om de privéstukken want er zitten er toch wel wat in volgens de site.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door spaghetti_2 »

Zou ik niet doen, ze zijn in Malmédy zeer streng geworden op het fietsen op singletracks. Zowel voor de individuele fietser als voor organisaties zoals de RdHF. Laat ons lowie een plezier doen en het parcours niet voor en na gaan rijden :)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door uncle sam »

idd, dan is het nog zo plezant de dag zelf :wink:
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door lowie »

Je kan hier al wat voor-genieten :
op de facebook-pagina van de RDHF heb ik recent 2 fotoreportages van de integrale verkenning gepost :
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakoj
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 19 nov 2012 13:28
Rijdt met: GT

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Jakoj »

lowie schreef:Je kan hier al wat voor-genieten :
op de facebook-pagina van de RDHF heb ik recent 2 fotoreportages van de integrale verkenning gepost :
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes/" onclick="window.open(this.href);return false;
inderdaad genieten :-" , daarmee dat ik hem al is wou gaan rijden. Met RDHF en tevens BK zal 't er ni inzitten denk ik :wink:
Tips voor alternatieven waar wel kan/mag gereden worden mag je altijd geven.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Reindert »

Elk jaar een mooie rit. Het parcours is voor de 115 al enkele jaren hetzelfde. Of zo ervaar ik het toch ;).

Hopelijk blijven ze correct bij de startboxen. Elk jaar schrijf ik me bij de eersten in, om meteen achter de licentiehouders te kunnen staan. Hopelijk brengt het bk niet teveel vriendjespolitiek mee bij de start en staan we plots paar boxen achteruit ;).
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door spaghetti_2 »

Ik zie niet in wat er zou veranderen door het BK? Het BK is enkel voor licentiehouders, mogelijks ligt de opkomst van licentiehouders wat hoger maar de meeste van die mannen gaan niet in je weg rijden :)
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Reindert »

Misschien druk ik me verkeerd uit. Ik wist niet dat het BK ook werd gereden. Toen ik het hier las kreeg ik verre herinneringen aan de startprocedures van de bond op de kampioenschappen ;). Memorabel laat ons zeggen. Maar dat was ook voor de marathon toen mee met de reguliere kampioenschappen. Dus idd, ik moet nu ook gewoon niet snappen waarom dat iets zou veranderen. Het was wat argwanig. Scusi.

Maar miss toch eens horen voor een daglicentie ;).

En nu back on topic: goei parcours, mooie mix van techniek en goed berijdbaar, goei bevoorradingen, nog nooit teveel volk voor de voeten, allez de mooiste van het seizoen ;)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door spaghetti_2 »

Je vraag is niet off-topic hoor. Maar vorig jaar was de GRG het BK Marathon, en daar verliep de start zoals bij de andere grote marathons: eerst licentiehouders, dan de rest. Ook in de Ardennes Trophy (FCWB kampioenschap) had dit geen invloed op de wedstrijd. Bij mijn weten is er geen klassement voor daglicenties (Fun B). Niet teveel zorgen maken dus :)
Plaats reactie