24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Championship

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Thibault »

geen gpx op de website?
Vind het bijzonder handig om het hoogteprofiel te kunnen volgen op de Garmin...
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door EG6 »

Tweede deelname, tweede keer de 90km, in vergelijking met vorig jaar kurkdroog en dat was heel aangenaam.
Twee maal lek gereden nog voor de tweede bevoorrading, dat haalde er het tempo en de moed wat uit om voor de 117km te gaan. Dat was sowieso te veel van het goede- en had te veel risico geweest (concentratieverlies, vermoeidheid en foutjes die daarmee gepaard gaan).

Parcours, tsjah, prachtig. Moet je eens gedaan hebben. Zelf "droog" blijft het zwaar. Had gedacht dat dat in vergelijking met vorig jaar toch wat meer mee ging vallen, maar de laatste 20km doen het vlot bollende middenstuk in het niets vergaan. Zalig lange afdalingen waar je veel vertrouwen kan tanken. Die laatste klim voorbij de cinema was een echt "onding". Het bleef maar komen =D>

Moet nog gezegd worden: Parcours lag vol met lege verpakkingen van gels, zelf soms vlak na de bevoorrading waar zo uitdrukkelijk gevraagd werd niets weg te smijten... Viel mij nog veel meer op buiten vorig jaar.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door spaghetti_2 »

Gisteren de 115 gereden. Blijft een van de zwaarste en allermooiste marathons in ons landje. Het was mijn derde keer op de lange afstand maar zo'n goede rij-omstandigheden als dit jaar zullen we niet vaak meer hebben. Het parcours lag er perfect bij, het zonnetje was van de partij en de temperatuur was perfect! Ondanks wedstrijdsnelheid en het bijhorende afzien af en toe toch nog van de prachtige vergezichten kunnen genieten. Een beetje parcourskennis komt hier wel goed van pas want had nog voldoende over gehouden voor de zeer zware finale. Uiteindelijk nog een bronzen BK medaille bij de amateurs mee naar huis mogen nemen, dus geslaagde dag!


Mooi werk Lowie, chapeau en bij uitbreiding ook aan het hele RdHF team. Het organiseren wordt er niet gemakkelijker op maar doe zo voort! Het plannetje met de verschillende punten voor de toeschouwers was ook zeer nuttig, dat kom je niet zo vaak tegen.
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Jacoba A. »

Gisteren voor de eerste keer meegedaan aan Ardennenmarathon. Gekozen voor de 62 km. Bedankt voor de supergoeie organisatie. Moet mijn techniek en conditie nog een stuk verbeteren om ten volle te kunnen genieten van zo'n route maar ben toch enorm blij hem helemaal gereden te hebben.
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door scan »

Gisteren de 62km gereden en het was weer prachtig. Dit moet toch iedere mtb-er minstens een keer gereden hebben in zijn leven.
Toen ik hoorde dat de slotklim van de afgelopen jaren er niet meer inzat was ik eerst blij. Ik dacht dat het dan een beetje vlakker was en rustig uitbollen naar de finish. Maar wat voor een klim was me dat, daar leek wel geen einde aan te komen. Die laatste km's vanaf dat we onder die bouwwerf waren doorgereden duurde precies langer dan de rest van de rit.
Voor de rest: proficiat aan Lowie en de hele organisatie dat ze dit hebben mogelijk gemaakt. Hopelijk kunnen we deze nog vele jaren rijden.
Op naar RDHF 2019!
Gebruikersavatar
toscana
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 29 jan 2009 13:06
Rijdt met: canyon nerve xc 7

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door toscana »

Ook ik ben hier gisteren voor de eerste maal komen rijden. Direct de 115 km gereden. En inderdaad de laatste klim bleef maar komen. Mooie organisatie, altijd voldoende drank en voeding aan de BV. En ook mooie kouzen :-D :-D :-D. :-D
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Giobiker »

Het was ongeveer mijn 5e deelname en ik had in het begin toch de indruk dat het parkoers redelijk verminderd was, na de tweede klim langs de snelweg ging het vroeger toch linksaf naar beneden waar je de bossen in dook, voor een leuke afdaling en passage door het bos, nu ging de klim gewoon verder rechtdoor bergop tot je terug op een asfaltbaan terecht kwam waarna nog wat asfalt passages volgden.
Ik vreesde toch meteen al dat het in het algemeen zoveel minder zou geworden maar het viel al bij al voor de rest nog wel mee.
Het is zowiezo wel te verwachten dat het in de toekomst niet zal verbeteren met onze groene vrienden die ons meer en meer zullen dwarsbomen!
Als je sommigen bezig ziet is het natuurlijk ook geen wonder, op een bepaald moment reed er ene voor mij gesponsord door "team
B-twin" (fan van Decathlon) die zonder schaamte zijn leeg tubeke van zijn gelleke duidelijk met opzet tegen het asfalt kwakte... en je moet dan hun reactie eens zien als je hen daar een opmerking over geeft, ze bekijken u alsof ze het in Keulen horen donderen...
De nieuwe slotklim moest zeker niet zwaarder meer worden want daar zaten toch echt wel steile stukken in, even daarna kwam je terug langs een gesloten slagboom waar je smorgens in het begin ook al eens passeerde, je kon eronder kruipen of rechts ernaast anderhalve meter naar beneden maar dit was wel enorm steil, beneden sloeg je vork teinde en kreeg je toch wel een serieuze slag waardoor je je er wel eens serieus kon aan mispakken, ik vraag mij dan toch af of het tijdens die paar uren echt nie mogelijk is om die slagbomen open te zetten... zal wel aan mij alleen liggen zeker...
Verder toch wel eens leuk om deze in zo een droge omstandigheden te kunnen rijden, het was ook eens iets helemaal ander, dat zijn we daar niet gewoon!
Op naar de volgende!

Grts.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door lowie »

Giobiker schreef:Het was ongeveer mijn 5e deelname en ik had in het begin toch de indruk dat het parkoers redelijk verminderd was, na de tweede klim langs de snelweg ging het vroeger toch linksaf naar beneden waar je de bossen in dook, voor een leuke afdaling en passage door het bos, nu ging de klim gewoon verder rechtdoor bergop tot je terug op een asfaltbaan terecht kwam waarna nog wat asfalt passages volgden.
Ik vreesde toch meteen al dat het in het algemeen zoveel minder zou geworden maar het viel al bij al voor de rest nog wel mee.
Het is zowiezo wel te verwachten dat het in de toekomst niet zal verbeteren met onze groene vrienden die ons meer en meer zullen dwarsbomen!
Als je sommigen bezig ziet is het natuurlijk ook geen wonder, op een bepaald moment reed er ene voor mij gesponsord door "team
B-twin" (fan van Decathlon) die zonder schaamte zijn leeg tubeke van zijn gelleke duidelijk met opzet tegen het asfalt kwakte... en je moet dan hun reactie eens zien als je hen daar een opmerking over geeft, ze bekijken u alsof ze het in Keulen horen donderen...
De nieuwe slotklim moest zeker niet zwaarder meer worden want daar zaten toch echt wel steile stukken in, even daarna kwam je terug langs een gesloten slagboom waar je smorgens in het begin ook al eens passeerde, je kon eronder kruipen of rechts ernaast anderhalve meter naar beneden maar dit was wel enorm steil, beneden sloeg je vork teinde en kreeg je toch wel een serieuze slag waardoor je je er wel eens serieus kon aan mispakken, ik vraag mij dan toch af of het tijdens die paar uren echt nie mogelijk is om die slagbomen open te zetten... zal wel aan mij alleen liggen zeker...
Verder toch wel eens leuk om deze in zo een droge omstandigheden te kunnen rijden, het was ook eens iets helemaal ander, dat zijn we daar niet gewoon!
Op naar de volgende!

Grts.
Wat betreft het "verminderde" parcours : dat snap ik niet goed.
OK : die korte passage door het bos zat er niet meer in (geen toelating : gps weet je wel)
Maar we hebben er juist méér technische singletracks ingelast dan de vorige jaren (ongeveer 2 km op de 62 km, zelfs 4 km op de lange afstand).
Gewenning misschien ?

Die slagboom had niet gemogen >> moet een misverstand bij de medewerkers zijn geweest. Normaal zetten we alle slagbomen open, tenzij men er vlot langs passeert
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Reindert »

Hoe lang is de 115 werkelijk? En hoe lang was ze daarvoor? Vorig jaar bv.

Die slagboom: zelfde verhaal hier. Voor mij ging iemand eronder kruipen, dat getaffel zag ik niet meer zitten; de kant af en 'swak' bijna mispakt :) vork voelde zich verkracht denk ik :)
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: 24.06.2018 20th Raid des Hautes-Fagnes - BE XCM Champion

Bericht door Giobiker »

da was echt nie normaal als je daar af reed naast die slagboom, vork sloeg meteen tot het einde en van de slag sloeg ik nog ns door mn armen ook, bijna met de borstkas op het stuur, had je daar over je stuur op je gezicht gekwakt dan ging het proper zijn!

grts.
Plaats reactie