RDHF 2018 verblijf

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

RDHF 2018 verblijf

Bericht door L3onardo »

Hallo,

In juni doe ik mee aan de RDHF en omdat de afstand redelijk ver is van bij mij thuis tot Malmédy, had ik gedacht om de avond ervoor te overnachten in Malmédy of omstreken.
Op de website van RDHF staan een paar locaties om te overnachten, maar dit lijkt me toch redelijk duur voor één nacht of ze zijn meer bedoeld voor groepen, heb ook al gekeken naar B&B's, maar misschien hebben jullie andere voorstellen of zijn er groepen waar nog 1 persoon bij kan?

Hebben jullie tips of kennen jullie locaties in Malmédy of daarrond waar je voor één nacht kan verblijven of waar er nog plaats is?

Dank alvast voor de reacties.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door BikerCM29 »

No-brainer: Auberge de la Jeunesse in Malmédy :wink:
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door EG6 »

Vorig jaar heb ik voor de RDHF ook overnacht in een B&B, alles rond 75€ lukt wel.
Ik ga donderdag eens testen op de Cimes de Waimes, met vertrek vroeg in de ochtend vanuit Gent, hoe ik dat verteer. Desnoods boek ik weer een B&B, keuze genoeg in en zeker rond Malmedy (mag nog altijd 20 minuutjes rijden zijn, toch?).
BikerCM29 schreef:No-brainer: Auberge de la Jeunesse in Malmédy :wink:
Zit bij dergelijke jeugdherbergen "ontbijt" inbegrepen? Vind het zo gelijk niet op de site.
Goed ontbijt vind ik wel noodzakelijk als je daar dan toch gaat overnachten.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door BikerCM29 »

EG6 schreef:
BikerCM29 schreef:No-brainer: Auberge de la Jeunesse in Malmédy :wink:
Zit bij dergelijke jeugdherbergen "ontbijt" inbegrepen? Vind het zo gelijk niet op de site.
Goed ontbijt vind ik wel noodzakelijk als je daar dan toch gaat overnachten.
Ja, ontbijt is inbegrepen. En -voor mij althans- degelijk genoeg (brood, beleg, confituur, cornflakes,...).
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door EG6 »

BikerCM29 schreef:
EG6 schreef:
BikerCM29 schreef:No-brainer: Auberge de la Jeunesse in Malmédy :wink:
Zit bij dergelijke jeugdherbergen "ontbijt" inbegrepen? Vind het zo gelijk niet op de site.
Goed ontbijt vind ik wel noodzakelijk als je daar dan toch gaat overnachten.
Ja, ontbijt is inbegrepen. En -voor mij althans- degelijk genoeg (brood, beleg, confituur, cornflakes,...).
En je slaapt er met meerdere mensen in 1 grote slaapzaal, of?
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door BikerCM29 »

Op een kamer met 8 bedden, dus dat valt op zich mee. En ik heb er nog nooit met meer dan 4 tesamen gelegen. Met wat geluk lig je op een kamer met andere bikers en gaan ze allemaal op tijd slapen :wink: en als je een 'lichte' slaper bent, kan je altijd oordoppen meenemen voor de zekerheid natuurlijk.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door EG6 »

BikerCM29 schreef:Op een kamer met 8 bedden, dus dat valt op zich mee. En ik heb er nog nooit met meer dan 4 tesamen gelegen. Met wat geluk lig je op een kamer met andere bikers en gaan ze allemaal op tijd slapen :wink: en als je een 'lichte' slaper bent, kan je altijd oordoppen meenemen voor de zekerheid natuurlijk.
Bedje geboekt, voor die prijs valt niet te sukkelen :).
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door BikerCM29 »

EG6 schreef:
BikerCM29 schreef:Op een kamer met 8 bedden, dus dat valt op zich mee. En ik heb er nog nooit met meer dan 4 tesamen gelegen. Met wat geluk lig je op een kamer met andere bikers en gaan ze allemaal op tijd slapen :wink: en als je een 'lichte' slaper bent, kan je altijd oordoppen meenemen voor de zekerheid natuurlijk.
Bedje geboekt, voor die prijs valt niet te sukkelen :).
Zeker niet. Geboekt voor woensdag voor de Cimes? Dan ga je zeker niet de enige zijn :-)
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door EG6 »

BikerCM29 schreef: Zeker niet. Geboekt voor woensdag voor de Cimes? Dan ga je zeker niet de enige zijn :-)
Nope, voor de Cimes vertrek ik donderdagochtend vanuit Gent.
Voor de RDHF geboekt, zaterdag op zondag. Enkel 'jammer' dat de Belgen spelen op't WK de zaterdagmiddag, dus zal er niet echt vroeg zijn :wink:

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Re: RDHF 2018 verblijf

Bericht door L3onardo »

Lijkt me inderdaad goed die jeugdherberg.

Wat zijn de mogelijkheden voor je fiets? Kan je die binnen ergens kwijt of moet je die op of in de auto laten?
Plaats reactie