02.04.2018 La Hallonienne

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door cyclonerick »

Maandag La Hallonienne, 75 km, 1665 hm.

Ik ben ingeschreven en dit zou meteen ook mijn eerste marathon ooit worden.

Maar weet iemand welke ondergrond we mogen verwachten met deze weersomstandigheden?
Droog zal t sowieso niet zijn, maar 70 van de 75 km modderploeteren & 35 keer van de fiets moeten, daar pas ik voor. Dus is t een beetje doenbaar voor de geoefende amateur?

Is dat in lussen of slechts 1 ronde? (dat zou ook al veel schelen).
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door Jacoba A. »

Ik doe ook mee voor de eerste keer, dan wel voor de 45 km en ben ook wel benieuwd naar de reacties hier..
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door poeperman »

Ik zou me gaan inschrijven maar ben nu wel aan het twijfelen door het aanhoudende slechte weer... De locatie staat er niet om bekend om snel oppervlaktewater te kunnen verwerken :D
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door spaghetti_2 »

De voorbije jaren bestond deze uit drie lussen, maar dit jaar is het één grote lus. De organisatoren van de Hallonienne moeten de weergoden ooit zwaar beledigd hebben want de ze kennen een traditie van slechte weersomstandigheden. Vorig jaar was het zeer nat en koud maar wel goed berijdbaar. Ik zou uiteraard voldoende profiel steken maar vorig jaar lag het gewoon nat en vettig, zonder stukken waarbij je enkelsdiep door de smurie je fiets moest dragen. Laat je niet afschrikken, het is een mooi parcours en mooie regio en de marathon is goed georganiseerd. Slecht weer hoort er nu eenmaal af en toe bij als je je in België toelegt op de Ardennen marathons :)
b.winkel
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 27 mar 2018 19:24

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door b.winkel »

Word voor mij de eerste deelname. Het leek me een mooie als voorbereiding voor Les cimes de Waimes.
Ben heel benieuwd hoe de ondergrond er bij ligt. Hoop op niet al te veel modder.
Gebruikersavatar
cube-rider
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 17 sep 2010 01:21
Rijdt met: CUBE AMS 100 Super HPC RACE 29 blackline

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door cube-rider »

spaghetti_2 schreef:De voorbije jaren bestond deze uit drie lussen, maar dit jaar is het één grote lus. De organisatoren van de Hallonienne moeten de weergoden ooit zwaar beledigd hebben want de ze kennen een traditie van slechte weersomstandigheden. Vorig jaar was het zeer nat en koud maar wel goed berijdbaar. Ik zou uiteraard voldoende profiel steken maar vorig jaar lag het gewoon nat en vettig, zonder stukken waarbij je enkelsdiep door de smurie je fiets moest dragen. Laat je niet afschrikken, het is een mooi parcours en mooie regio en de marathon is goed georganiseerd. Slecht weer hoort er nu eenmaal af en toe bij als je je in België toelegt op de Ardennen marathons :)
=D> =D> =D> +1

Ik zal van de partij zijn.
Doe jij mee?
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door poeperman »

Iemand die nog een vooraf inschrijving wil overnemen? 10 euro is meer dan voldoende!

Stuur bericht naar 0472 38 90 30
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door Z. »

Zalig mooie tocht, maar er wel wat over qua slijk. Den tijd van VDP is gewoon ziek.

En ook ziek was dat de bevoorradingen GEEN water meer hadden
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door scelter »

Kwartier staan wachten aan bevoorrading 3 om water te krijgen. En dan was ik bevoorrading 2 al droog voorbij gereden. Echt een schande als je net 35 euro betaald hebt.
goof
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 jan 2009 19:38
Rijdt met: Rocky Mountain 999RSL - Trek Procaliber 9.8

Re: 02.04.2018 La Hallonienne

Bericht door goof »

Net teveel modder :-s
Door het slijk ploeteren van begin tot eind...
En beetje sportdrank zou welkom geweest zijn maar ja als het gewone water al op is kun je geen sportdrank verwachten zeker:-)
Plaats reactie