Forumoverzicht Bikemogelijkheden Marathons, chrono's en wedstrijden 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

EG6 schreef:
KrisMaes76 schreef:
EG6 schreef:
Parcours staan online via de Cimes De Waimes facebook (waarschijnlijk ook internet).
Skipiste van Ovifat is dit jaar inbegrepen in alle afstanden.

Hopelijk weer bokes aan de bevoorrading daarboven, toch iets om naar uit te kijken tijdens die klim :)

Zag al een paar leuke foto's van voorgaande edities van de klim op die piste, heb eens gekeken op de site van de skipiste zelf, maar daar is "veel en tegelijktertijd weinig" op te vinden. Wat mag ik mij voorstellen? Wat is het maximum percentage op die klim?

Ik vond vooral de aanblik aan de voet van de klim niet leuk, je hebt zicht op 1 lange steile klim waar je iedereen ziet zwoegen en bovenaan staat nen hoop volk die aan het afwachten zijn of je gaat afstappen of niet...

kheb heel die klim gereden met 1 mantra in mn hoofd: afstappen en te voet gaan is ook lastig :lol:

BerggeitCasualFietser Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 7, Lapierre X629
Is inderdaad zo, je bent al even aan het klimmen voor je pas op het gras komt, is bij de steengroeve ook zo. Je redenering was bij mij toen ook zo.
Gisteren toch weer niet goed bij mij, ik denk dat ik Cimes zal laten passeren dit jaar, al had ik er wel zin in nadat ik hoorde dat Ovifat er dit jaar bij is op alle afstanden.
Beter eerlijk zijn met jezelf, niet?

gjan89 Mountainbiker

Mijn bike: Joven custom xc
Op de site staat 2650hm terwijl hier pak minder vermeld staat, vorig jaar was ergens een klein 2000hm, dit jaar meer of toch hetzelfde?

EG6 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD Pro 2017
gjan89 schreef:
Op de site staat 2650hm terwijl hier pak minder vermeld staat, vorig jaar was ergens een klein 2000hm, dit jaar meer of toch hetzelfde?

Op de facebookpagina (het event) staat er ook veel info. De 90km heeft wel degelijk 2670hm dit jaar.
Zie https://www.facebook.com/events/3754128 ... discussion

Ik heb er zin in, wordt ongewild nog een race tegen de klok om de fiets op tijd af te krijgen tegen dan.

Ook benieuwd hoe het nog gaat uit draaien van ondergrond, nu nog lekker droog, maar daar lijkt volgende week woensdag wel eens verandering in te kunnen komen. Ik herinner mij de RDHF vorig jaar, waar het lang droog was geweest, en de nacht ervoor besloot het te gaan regenen... :-({|=

gjan89 Mountainbiker

Mijn bike: Joven custom xc
EG6 schreef:
gjan89 schreef:

Op de facebookpagina (het event) staat er ook veel info. De 90km heeft wel degelijk 2670hm dit jaar.
Zie https://www.facebook.com/events/3754128 ... discussion

Ik heb er zin in, wordt ongewild nog een race tegen de klok om de fiets op tijd af te krijgen tegen dan.

Ook benieuwd hoe het nog gaat uit draaien van ondergrond, nu nog lekker droog, maar daar lijkt volgende week woensdag wel eens verandering in te kunnen komen. Ik herinner mij de RDHF vorig jaar, waar het lang droog was geweest, en de nacht ervoor besloot het te gaan regenen... :-({|=

klopt! had er precies voer gelezen, idd laat hem maar komen! word met de weersvooruitzichten weer een leuk ritje!
RDHF vorig jaar zelfs in regen gestart op de 90. nu dat zijn we daar wel gewend

Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

Iemand al zn startnr al gekregen? Chronorace is precies wel heel laat deze keer...

BGT Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Wegens blessure heb ik een inschrijving te koop à 20 EUR.
Ik ben ginder vanaf woensdag avond. Kan ginder afgesproken worden.
PB bij interesse.
Laatst bijgewerkt door BGT op ma 07 mei 2018 15:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Mountainbiker

Iemand trouwens een idee waar je daar ergens met een mobil home kan gaan staan?

BGT Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

KrisMaes76 schreef:
Iemand trouwens een idee waar je daar ergens met een mobil home kan gaan staan?

Normaal gezien kan je op de parking van het zaaltje staan maar daar staat alles snel vol.
Wij staan op camping Familial in Malmedy. 10 minuutjes van de start met de fiets.

kristofmx Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels
ook nog geen nummer ontvangen... maar als ik met goed herinner waren ze vorig jaar ook zo laat...

groeten

VorigeVolgende

Keer terug naar Marathons, chrono's en wedstrijden