10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door Toto »

Waar vinden we de foto's terug?Ik zie da bord nooit want dan ben ik al choco. :oops:
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door lowie »

Toto schreef:Waar vinden we de foto's terug?Ik zie da bord nooit want dan ben ik al choco. :oops:
vóór uw naam in de uitslag staat een icoontje van Sportograph
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door scelter »

https://www.sportograf.com/nl/shop/even ... aimes-2018" onclick="window.open(this.href);return false;
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door carlos bananas »

Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door KrisMaes76 »

Gestart om 9:20, eigenlijk zo goed als geen last gehad van files, wel af en toe iemand voor me die technisch niet zo super was, maar dat weet je op voorhand bij grote (en kleine) tochten... Zeker als je graag technisch rijdt en graag naar beneden knalt, moet je daar wel rekening mee houden en meer afstand houden tot je er voorbij kan.

Toen ik startte heb ik eigenlijk weinig boers gedrag gezien, in de latere waves werden er een paar ongeduldig zeker?

Vond het wel leuk dat de 2 zwaarste klimmen nu vooraan in de tocht zaten, zodat mn benen vlotter naar boven wouden (is me vorig jaar ook wel gelukt, maar deed toch meer pijn volgens mn geheugen)
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door den Bart »

wij pas gestart om 10u10 (voorlaatste wave) en eigenlijk ook geen boers gedrag meegemaakt.

Voor het kasteel van reinhardstein wat zitten aanschuiven op de singletrack en ook in de afdaling daarna ons grootste oponthoud gehad. Daar een 10tal minuten staan aanschuiven, maar daarna nergens nog last gehad.

Dit leek mij op voorhand sowieso de gevaarlijkste plaats waar het aanschuiven kon zijn, maar al bij al viel dit heel goed mee.
Een jaar of 5 geleden op het oude parcours uiteindelijk ook een pak staan aanschuiven, dus voor mij was dit nu niet slechter.

Het feit dat de twee zware klimmen nu in het eerste stuk voorkomen lijkt idd wel een voordeel, al kan het laatste stuk (van de 70/90) nu ook wel nog lastig worden omdat het stuk tussen ovifat en waimes overwegend vlak/dalend is.

Maar daar heb ik nog geen zicht op, de 50km was dit jaar voldoende om met een 13jarige uit te rijden.
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door JuMa »

Filmke van de 90Km: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door KrisMaes76 »

JuMa schreef:Filmke van de 90Km: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jij had precies wel veel last van (bijna) wandelaars in het begin. Ik denk dat veel mensen toch de technische moeilijkheidsgraad van ardennenritten onderschatten...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door scelter »

KrisMaes76 schreef:
JuMa schreef:Filmke van de 90Km: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jij had precies wel veel last van (bijna) wandelaars in het begin. Ik denk dat veel mensen toch de technische moeilijkheidsgraad van ardennenritten onderschatten...
Dacht net hetzelfde, eindelijk eens iemand die ook omlaag durft rijden. Ik had dezelfde ervaring de eerste KM's.
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door JuMa »

scelter schreef:
KrisMaes76 schreef:
JuMa schreef:Filmke van de 90Km: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jij had precies wel veel last van (bijna) wandelaars in het begin. Ik denk dat veel mensen toch de technische moeilijkheidsgraad van ardennenritten onderschatten...
Dacht net hetzelfde, eindelijk eens iemand die ook omlaag durft rijden. Ik had dezelfde ervaring de eerste KM's.
Ja, toen ik da stuk vorig jaar deed (toen het naar het einde toe zat), kon ik daar overal gewoon door rijden.
Die achter mij reed was naar die "wandelaars" aan't roepen dat ze beter toertochten konden gaan rijden! :lol:
Plaats reactie