10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door KrisMaes76 »

EG6 schreef:
KrisMaes76 schreef:
EG6 schreef:Parcours staan online via de Cimes De Waimes facebook (waarschijnlijk ook internet).
Skipiste van Ovifat is dit jaar inbegrepen in alle afstanden.
Hopelijk weer bokes aan de bevoorrading daarboven, toch iets om naar uit te kijken tijdens die klim :)
Zag al een paar leuke foto's van voorgaande edities van de klim op die piste, heb eens gekeken op de site van de skipiste zelf, maar daar is "veel en tegelijktertijd weinig" op te vinden. Wat mag ik mij voorstellen? Wat is het maximum percentage op die klim?
Ik vond vooral de aanblik aan de voet van de klim niet leuk, je hebt zicht op 1 lange steile klim waar je iedereen ziet zwoegen en bovenaan staat nen hoop volk die aan het afwachten zijn of je gaat afstappen of niet...

kheb heel die klim gereden met 1 mantra in mn hoofd: afstappen en te voet gaan is ook lastig :lol:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Is inderdaad zo, je bent al even aan het klimmen voor je pas op het gras komt, is bij de steengroeve ook zo. Je redenering was bij mij toen ook zo.
Gisteren toch weer niet goed bij mij, ik denk dat ik Cimes zal laten passeren dit jaar, al had ik er wel zin in nadat ik hoorde dat Ovifat er dit jaar bij is op alle afstanden.
Beter eerlijk zijn met jezelf, niet?
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door gjan89 »

Op de site staat 2650hm terwijl hier pak minder vermeld staat, vorig jaar was ergens een klein 2000hm, dit jaar meer of toch hetzelfde?
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door EG6 »

gjan89 schreef:Op de site staat 2650hm terwijl hier pak minder vermeld staat, vorig jaar was ergens een klein 2000hm, dit jaar meer of toch hetzelfde?
Op de facebookpagina (het event) staat er ook veel info. De 90km heeft wel degelijk 2670hm dit jaar.
Zie " onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er zin in, wordt ongewild nog een race tegen de klok om de fiets op tijd af te krijgen tegen dan.

Ook benieuwd hoe het nog gaat uit draaien van ondergrond, nu nog lekker droog, maar daar lijkt volgende week woensdag wel eens verandering in te kunnen komen. Ik herinner mij de RDHF vorig jaar, waar het lang droog was geweest, en de nacht ervoor besloot het te gaan regenen... :-({|=
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door gjan89 »

EG6 schreef:
gjan89 schreef:Op de site staat 2650hm terwijl hier pak minder vermeld staat, vorig jaar was ergens een klein 2000hm, dit jaar meer of toch hetzelfde?
Op de facebookpagina (het event) staat er ook veel info. De 90km heeft wel degelijk 2670hm dit jaar.
Zie " onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er zin in, wordt ongewild nog een race tegen de klok om de fiets op tijd af te krijgen tegen dan.

Ook benieuwd hoe het nog gaat uit draaien van ondergrond, nu nog lekker droog, maar daar lijkt volgende week woensdag wel eens verandering in te kunnen komen. Ik herinner mij de RDHF vorig jaar, waar het lang droog was geweest, en de nacht ervoor besloot het te gaan regenen... :-({|=

klopt! had er precies voer gelezen, idd laat hem maar komen! word met de weersvooruitzichten weer een leuk ritje!
RDHF vorig jaar zelfs in regen gestart op de 90. nu dat zijn we daar wel gewend
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door KrisMaes76 »

Iemand al zn startnr al gekregen? Chronorace is precies wel heel laat deze keer...
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door BGT »

Wegens blessure heb ik een inschrijving te koop à 20 EUR.
Ik ben ginder vanaf woensdag avond. Kan ginder afgesproken worden.
PB bij interesse.
Laatst gewijzigd door BGT op ma 07 mei 2018 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door KrisMaes76 »

Iemand trouwens een idee waar je daar ergens met een mobil home kan gaan staan?
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door BGT »

KrisMaes76 schreef:Iemand trouwens een idee waar je daar ergens met een mobil home kan gaan staan?
Normaal gezien kan je op de parking van het zaaltje staan maar daar staat alles snel vol.
Wij staan op camping Familial in Malmedy. 10 minuutjes van de start met de fiets.
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door kristofmx »

ook nog geen nummer ontvangen... maar als ik met goed herinner waren ze vorig jaar ook zo laat...

groeten
Plaats reactie