10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Jaren terug toen ik nog jong was de 85 gedaan, vorig jaar de 65 maar dan met de fully. Verschil serieus gemerkt in afdaling, maar ook in de klim, ik had het lastiger vorig jaar, maar bleek ook dat ik rond die periode met nogal wat tekorten zat in mijn lijf, waardoor ik vitamine moest bijslikken. Dit jaar had ik me al neergelegd dat ik voor mijn jaarlijkse marathon me beter op rdhf kon richten aangezien ik dit weekend nog maar mijn vierde tt heb gedaan op vlakke ondergrond en goed choco thuis kwam.

Vandaar even mijn vraag, ik denk er over om eens de 50 km te doen. Ok het is onnozel om voor die afstand de verplaatsing te maken naar daar maar toch.

Vorig jaar zat Ovifat en kasteel er niet bij in de 65 km. Wat mis ik nog dit jaar als ik voor 50 zou kiezen? Kon nog geen plan op de site vinden.
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door slijkridder »

Als je nu al choco bent na 55km in het vlakke Waasmunster dan denk k dat je weinig kan gaan doen in waimes. Msn beter vannuit Tielrode naar Londerzeel , dat bespaart je n lange autorit en zal je toch n kleine 100km hebben h/t, wat toch nog alt beter is dan 50km en met ong 1000hgm.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Tsja is nog een drietal weken, toch?
:D
En nu kan ik eindelijk wel terug woon-werk verkeer doen (Tielrode-Mechelen) dus wat extra training lol
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door EG6 »

Parcours staan online via de Cimes De Waimes facebook (waarschijnlijk ook internet).
Skipiste van Ovifat is dit jaar inbegrepen in alle afstanden.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door BerggeitCasualFietser »

EG6 schreef:Parcours staan online via de Cimes De Waimes facebook (waarschijnlijk ook internet).
Skipiste van Ovifat is dit jaar inbegrepen in alle afstanden.

:bounce: :drunk: ](*,)
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door KrisMaes76 »

EG6 schreef:Parcours staan online via de Cimes De Waimes facebook (waarschijnlijk ook internet).
Skipiste van Ovifat is dit jaar inbegrepen in alle afstanden.
Hopelijk weer bokes aan de bevoorrading daarboven, toch iets om naar uit te kijken tijdens die klim :)
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door EG6 »

KrisMaes76 schreef:
EG6 schreef:Parcours staan online via de Cimes De Waimes facebook (waarschijnlijk ook internet).
Skipiste van Ovifat is dit jaar inbegrepen in alle afstanden.
Hopelijk weer bokes aan de bevoorrading daarboven, toch iets om naar uit te kijken tijdens die klim :)
Zag al een paar leuke foto's van voorgaande edities van de klim op die piste, heb eens gekeken op de site van de skipiste zelf, maar daar is "veel en tegelijktertijd weinig" op te vinden. Wat mag ik mij voorstellen? Wat is het maximum percentage op die klim?
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door bip bip »

percentages weet ik niet maar het steilste zit op het laatste. Je bent ook al even aan't klimmen omdat je uit de vallei van de Warche komt alvorens de skipiste op te draaien. Komt daar nog bij dat het gras niet echt goed bolt. Doseren en het lukt wel, daarna is het trouwens relatief vlak tot aan de meet ( als het parcours niet helemaal is omgegooid ).
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door scelter »

Parkoers is wel degelijk omgegooid en op de 70 en 90 ben je dan nog lang niet binnen dit jaar :-)
carlos bananas
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 23:19
Rijdt met: atlas devinci, revolver fs norco, the following evil, stage pyga

Re: 10.05.2018 - Les Cimes de Waimes

Bericht door carlos bananas »

Skipiste is al na 24km.
Plaats reactie