mountainbike wedstrijd?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

mountainbike wedstrijd?

Bericht door kristofmx »

hallo, ik wil graag beginnen met mountainbike in competitie verband. Enkele bevriende mountainbikers hebben me aangeraden om eerst deel te nemen aan de funklasse. Kan er me iemand vertellen hoe de funklasse in zijn werk gaat? hoe het zit met afstand en tijdsduur en parcours en...

grtz kristofmx
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Re: mountainbike wedstrijd?

Bericht door aj kwak »

kristofmx schreef:hallo, ik wil graag beginnen met mountainbike in competitie verband. Enkele bevriende mountainbikers hebben me aangeraden om eerst deel te nemen aan de funklasse. Kan er me iemand vertellen hoe de funklasse in zijn werk gaat? hoe het zit met afstand en tijdsduur en parcours en...

grtz kristofmx
Als je XC(crosscountry) rijdt, dan kom je altijd op hetzelfde parcours terecht als nieuwelingen, juniors, master1, master2, beloften, elite en vrouwen.
De afstand is meestal maar rond de 15 à 20km, maar de afstand wordt bepaald door de duur van de webstrijd. Funklasse duurd normaal 1u à 1u30.
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Ik geloof trouwens dat hier al wel enkele topics over bestaan...
Je kan evt de zoekfunctie gebruiken om meer info te vergaren...

greetz
Whoops
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: do 20 mei 2004 20:55

Bericht door Whoops »

Is het trouwens de moeite om eerst funklasse te rijden? Ik zou zelf ook graag aan competitie doen,maar de afstand en duur van funklasse is totaal anders dan elite zc. ,de manier van trainen dus ook....

Oja, moet je lid zijn van een club om een licentie aan te vragen?

Groeten
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

deze topic al eens doorgelezen :wink:
Whoops
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: do 20 mei 2004 20:55

Bericht door Whoops »

Ja hoor, al helemaal uitgespit ;) , maar zoals ik het hier begrijp moet je dus lid zijn van een club om een licentie aan te vragen bij de elite.
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

ik wil da ook eens doen ik ben 18 van gent kalender ? reeks ?
Plaats reactie