Raid Hautes Fagnes in Malmedy op 19/06/2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

cvvracing schreef:Schema ziet er op een normale zomerse week zo uit

Ma - uitslapen losrijden +-2uurkes hartslag 80 - 100
Di - rustdag soms gaan ik dan zwemmen
Wo- lange duur training ongeveer een 5 tal uur hartslag 125 - 145
Do - 3 uur trainen ook hartslag 125 - 145 met af een toe een interval
Vrij - 1 uurken mtb bij ons op de edegemse bergen vooral voor de techniek
Zat - Gewoon rustig losrijden als het zondag een zware chrono is
Soms durf ik wel op de weg gaan koersen zat. en zondag chrono rijden mits geen te zware :p
Zon - Chrono
en daarbuiten , werk enz...

mmmmmmmm, ziet het goed uit maar is niet te doen voor mij , ale misschien wel maar dan moet ik alle andere zaken veranderen en alleen gaan wonen .

maandag rustdag was het maar waar , soms om 5h opstaan om te gaan werken , en in de zomer gaat da niet om om 8h30a 9h gaan slapen .
en die andere dagen , een training van 5h dan moet het avondeten verplaatst worden en da zullen ze nie plezant vinden . een training van 4h30 kan ik enkel op nen vrijdag als ik de vroege heb .
en dan nog die andere werkskes , in den nof werken gras afrijden en zoveel andere dingskes waar ge moe van wordt .
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Ivo schreef:Ah, was het de hamer die U dwarszat?
Ik dacht al dat je kwaad was op mij :-) . Ikke beleefd goeiedag zeggen en mijnheer maar stuurs voor zich uitkijkend voorbijvlammen (wat dus wil zeggen dat jij met een hamer in je achterzak nog vlugger rijdt als den deze :wink: ).
Of weerkaatste de zon te fel op uw nieuw kaderke :lol:
ik had nog iets gezegt maar blijkbaar nie luid genoeg , tja twas juist nen afdaling en nief kader en fully dan kan ik moeilijk beginnen remmen he 8) .
en kem zoveel keer mijne naam horen roepen en maar terug roepen , zelfs hollanders , tja nu dak daar 1 van dien marathon classement gewonnen heb kennen ze mij daar ook blijkbaar .
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Bericht door Bengo »

Ivo, inderdaad: ik zie het aan het trainingsschema van marathon-man Vervloesem( waarvoor dank Chris!): rustiger aan doen. Behalve dan die 5 uur training, dat wordt moeilijk haalbaar.
Het kan natuurlijk ook altijd nog dat Chris en co. het niet zozeer van hun al dan niet rustige training moeten hebben, maar vooral van hun Talent. En dan krijg ik alsnog gelijk...
Want ik blijf het straf vinden: zo door de week trainen met hartslag 125-145 met af en toe eens een intervalleke, maar dan op zondag door de ARdennen racen gedurende minimaal 3u30 tegen een zo hoog mogelijk tempo en dus ook een zo hoog mogelijke hartslag, en dat terwijl er inderdaad in de Malmedy-marathon zeker 5 klimmen inzitten om U tegen te zeggen, als een mens op zo'n moment nog iets anders dan gehijg uit zijn mond krijgt tenminste.
Gebruikersavatar
cvvracing
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 04 mar 2005 19:37
Rijdt met: Scott Spark SL, Top fuel SSL, Specialized venge

Bericht door cvvracing »

In de zomer zou het nogal stom zijn om zwaar te trainen in de week.
Na een zware inspanning op zondag moet je de spieren rust geven.

Denk nu niet dat als je alle dagen gaat vliegen met je fiets dat je prestaties verbeteren.

In het voorjaar (jan - april) rijd ik totaal anders dan in de zomer.

Chris
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Bengo schreef:Ivo, inderdaad: ik zie het aan het trainingsschema van marathon-man Vervloesem( waarvoor dank Chris!): rustiger aan doen. Behalve dan die 5 uur training, dat wordt moeilijk haalbaar.
Het kan natuurlijk ook altijd nog dat Chris en co. het niet zozeer van hun al dan niet rustige training moeten hebben, maar vooral van hun Talent. En dan krijg ik alsnog gelijk...
Want ik blijf het straf vinden: zo door de week trainen met hartslag 125-145 met af en toe eens een intervalleke, maar dan op zondag door de ARdennen racen gedurende minimaal 3u30 tegen een zo hoog mogelijk tempo en dus ook een zo hoog mogelijke hartslag, en dat terwijl er inderdaad in de Malmedy-marathon zeker 5 klimmen inzitten om U tegen te zeggen, als een mens op zo'n moment nog iets anders dan gehijg uit zijn mond krijgt tenminste.
- Rekening houdend met zijn (geschatte) conditie en leeftijd zal die 5 uur zich niet ver afspelen van zijn LSD of D1 zone, dus idd een middellange maar rustige training.
- Zijn 'trainingen' (of noem het beter onderhoud van de conditie) zijn absoluut normaal voor de tijd van het jaar. Zoals ik je al zei in de topic 'Talent...' moeten je trainingen en voorbereidingen afgerond zijn voor het seizoen begint. Dus enkele maanden geleden zullen zijn trainingen er vermoedelijk heel anders uitgezien hebben.
- Zoals je weet ivm 'talent' daar heb ik absoluut geen twijfels over.
- Hangt van je basisconditie af hoor. Ik hijg nooit op een helling. Krampen, ja soms als ik mij heb laten verleiden om over mijn tempo te gaan, maar buiten adem? Denk dat eerder mijn benen ontploffen dan mijn longen.
Bengo
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: wo 09 mar 2005 00:01
Rijdt met: Niner Air - Corratec

Bericht door Bengo »

Mag ik dan van CVVRACING weten hoe(veel) en hoe hard/hart hij traint in de winter en in het voorjaar?
Met dank bij voorbaat,
van de mannen die anderhalfuur na jou binnenkwamen in Malmédy...
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Raid Hautes Fagnes in Malmedy op 19/06/2005

Bericht door Joybiker »

Bengo schreef:Mag ik dan van CVVRACING weten hoe(veel) en hoe hard/hart hij traint in de winter en in het voorjaar?
Met dank bij voorbaat,
van de mannen die anderhalfuur na jou binnenkwamen in Malmédy...
Ja nu vraag je wel wa veel (mijn gedacht he :lol: ) Het is nu nie zo dat je identiek begint te trainen dat je daarom goed traint. Beter ga je naar 'n sportcentrum en daar zullen ze je dan wel zeggen wanneer hoe te trainen, en 't jaar erop merk je wel aan de resultaten of dat dat goed was.......Vroeger dacht 'k ook altijd dat talent belangrijker was dan training, maar nu 'k wa minder getraind heb heb 'k zondag 'n DNF behaald :oops: :oops: Nuja, 't zal ook wel in 't koppeke zitten :P

Groeten,
Joybiker
Gebruikersavatar
Fuerzabert
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 20:47
Rijdt met: Orbea Official
Contacteer:

Bericht door Fuerzabert »

Zoals beloofd enkele pictures van malmédy online: bekijk http://www.pixagogo.be/7229165155
Ook een verslagje van de rit vind je terug op mijn website.
En wat de discussie talent / training betreft: we moeten eens leren tevreden zijn met wat we kunnen. Voeg daar een gezonde dosis uitdagingen aan toe en je zal steeds tevreden terugkeren. Trouwens ieder van ons heeft wel eens een mindere en betere periode. Als we allemaal fietsen in plaats van vberichtjes posten op dit forum hebben we er ook niks meer aan hé. :wink:
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

C-Man schreef:Dus hierbij is uwen moral terug wat opgekrikt en start ge even rap als anders.
Thx :lol: Nee, gewoon sneller gestart dan ik gewend ben hoor. Zondag Kitzalp zal ik gewoon mijn tempoke rijden en dan hoef ik geen schrik te hebben om nen hamer tegen te komen.

Wat die trainingen enz betreft van de rappe mannen, niet kopieren anders zou je wel eens kunnen overtraint geraken als je het ritme niet gewend bent.
Levensles?? Bent tevreden met wat je presteert op de manier waarop jij je het best voelt. Rijdt voor jezelf en niet voor een ander. :wink:
C-Man
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 22:01
Rijdt met: Specialized

Bericht door C-Man »

Wel Marnik ge ging toch wel heel traag daarboven op de Fagnes zenne toen ik U voorbij reed, terwijl ik vorig jaar op het BK marathon met moeite in uw wiel kon blijven zitten en in de lcmt waart ge ook niet te houden, en ik, ik rij ongeveer op het zelfde niveau als vorig jaar.
Dus mannekes training loont zeker (als ge het goed doet natuurlijk).
En zoals de schilder zegt :
Als ge een goei couchke legt pakt de verf des te beter.

En nog eens iets anders om te relativeren over wat hier allemaal gesteld word : laat de top 10 van RHF in een WB marathon meedoen of met mannen van "hoger" niveau (wat de meeste al wel vaker hebben gedaan)
en raar maar waar die toppers in de RHF hebben ook een half uur achter op de Roel of den Bart of den ouwe Frissie of de Julien, Kessiakoff, Killeen,Sauser,Taberlay,Kass,Bakker,Bui,....en zovelen meer (sommigen gaan zelfs een pakske slaag krijgen van Rita).
Kijk maar naar de uitslagen van Rondelez, Delfosse....(20 min achter in een XC) hebben die mannen dan géén talent???
Of zijn wij zulke sukkelaars?? (Neen!! als ge een beetje kunt nadenken)
Dus in zulke situatie komen die mannen in eenzelfde situatie als bvb nen Bengo nu in dit geval hier.
Dus is het soms heel relatief uit welke hoek ge iets bekijkt en vergelijkt hé.
Wereldniveau - Europees niv. - Belgisch niv. - Provenciaal niv. - en al wat er nog tussenkan.
Plaats reactie