Bolland 10-7-2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
123 Bike Check
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 jun 2002 02:00

Bericht door 123 Bike Check »

Ik was er ook bij in Bolland!

Heb het brevet 60km gereden!
Wel spijtig dat de bewegwijzering op sommige plaatsen niet heel duidelijk was!

Voor de rest kon je mij het beste vergelijken met een patatenzak op ne fiets! De benen waren er totaal niet!
(Zal er wel mee te maken hebben dat ik den dag ervoor 4u heb zitten snowboarden!)
Ik ben ook nog gevallen in de eerste 10km en daar door geschuurd en geschaafd aan mijn L hand, elleboog en dijbeen! Dat beloofde voor de rest van de rit!!!

Halverwege ook nog eens een platte band, en tot de conclusie gekomen dat mijn pompke niet echt compatibel is samen met velgen met een hoge rand!
Gevolg: toch meer dan 15min verspeelt! Bij deze dank aan de persoon die mij wat geholpen heeft met de pomp op zijn plaats te houden!

De rest van de rit was gewoon afzien voor mij! En was enorm blij dat ik het bordje 1km zag!

60km gereden met een avs van 13,24 :oops:
Normaal voor mijn nieveau zou da toch zeker tss de 15-16 mogen liggen!

Volgend jaar revenge, en ervoor zorgen dat we wat fitter staan want is echt wel een toffe rit en organisatie!
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

123 Bike Check schreef:Ik was er ook bij in Bolland!
Halverwege ook nog eens een platte band, en tot de conclusie gekomen dat mijn pompke niet echt compatibel is samen met velgen met een hoge rand!
Gevolg: toch meer dan 15min verspeelt! Bij deze dank aan de persoon die mij wat geholpen heeft met de pomp op zijn plaats te houden!
!
Zonder dank. Alleen had ge daar nog gestaan en ik moest toch mijn eigen veloke herstellen.
Zou dezen die 20km verder zonder boe of ba weer op zijnen velo sprong nadat ik zijn ketting hersteld had met een stuk ertussen en 4 powerlinks en die ook nog nen binnenband en een 16 gr cartouchken uit mijn reparatieset in beslag nam misschien nen keer een mailken kunnen sturen hoe hij dat denkt te vereffenen?
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

@ Bikecheck

was dat aan een de tweede of derde bevoorrading dat jullie aan het prutsen waren met dat ventiel dat te kort was ? Met die CO2-cartouche lukte het plots wel. Indien het jullie niet zou gelukt zijn zou ik jullie gedepanneerd hebben met een BB met lang ventiel.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

peter schreef:Zonder dank. Alleen had ge daar nog gestaan en ik moest toch mijn eigen veloke herstellen.
Zou dezen die 20km verder zonder boe of ba weer op zijnen velo sprong nadat ik zijn ketting hersteld had met een stuk ertussen en 4 powerlinks en die ook nog nen binnenband en een 16 gr cartouchken uit mijn reparatieset in beslag nam misschien nen keer een mailken kunnen sturen hoe hij dat denkt te vereffenen?
Een mobiele technieker zowaar ...
Niet laten profiteren van je goedheid.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

peter schreef:Zonder dank. Alleen had ge daar nog gestaan en ik moest toch mijn eigen veloke herstellen.
Oesje, blijkbaar een andere depannage met hetzelfde probleem.


Peter : denk dat ik jou van een bordje pasta heb zien genieten na de aankomst. Je zat tegen een muurtje op de grond toen ik gepakt en gezakt wegreed.

Tegen dat ik goed en wel besefte dat jij dat (waarschijnlijk) was, was ik al 100meter verder.
Gebruikersavatar
JefB
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 17:24

Bericht door JefB »

peter schreef: Zou dezen die 20km verder zonder boe of ba weer op zijnen velo sprong nadat ik zijn ketting hersteld had met een stuk ertussen en 4 powerlinks en die ook nog nen binnenband en een 16 gr cartouchken uit mijn reparatieset in beslag nam misschien nen keer een mailken kunnen sturen hoe hij dat denkt te vereffenen?
Ik had andere ervaring! Een Nederlander liep op 20km van de streep met lekke band naast de fiets, ik roep "bandje hebben?", ok zegt ie, bandje afgegeven en na de aankomst duwt die man 10 euro in m'n handen met een flinke dankjewel en voor ik wat kan zeggen is ie weg....
Als je hier actief bent; geef ff je reknr, dan stort ik 6,3 euro terug!
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

[quote="jerommekenPeter : denk dat ik jou van een bordje pasta heb zien genieten na de aankomst. Je zat tegen een muurtje op de grond toen ik gepakt en gezakt wegreed.
Tegen dat ik goed en wel besefte dat jij dat (waarschijnlijk) was, was ik al 100meter verder.[/quote]
Neeje andere persoon, ik heb niet op de grond gezeten.
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

[quote="JefBIk had andere ervaring! Een Nederlander liep op 20km van de streep met lekke band naast de fiets, ik roep "bandje hebben?", ok zegt ie, bandje afgegeven en na de aankomst duwt die man 10 euro in m'n handen met een flinke dankjewel en voor ik wat kan zeggen is ie weg....
Als je hier actief bent; geef ff je reknr, dan stort ik 6,3 euro terug![/quote]
Dat is vriendelijk. Maar ik wil dat van de persoon in kwestie.
Hij was nogal gefixeerd op zijnen tijd en zijn tijdverlies en zenuwachtig, misschien heeft hij er niet aan gedacht in al zijn haast. Maar zoiets kan niet.
Gebruikersavatar
123 Bike Check
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 jun 2002 02:00

Bericht door 123 Bike Check »

@ peter

Spijtig van je materiaal dat je nu kwijt bent, maar ik heb toch geluk gehad dat je ketting juist daar waar ik stond is gaan vliegen ;-)


Merci nog eens en tot de volgende
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Inzake parcours niets dan lof. Een mooi bosrijk parcours dat op het einde wel overgaat in veld- en dijkwerk. Maar dan heb je wel al een zeer mooie sprookjesachtige vallei incluis kabbelend riviertje achter de rug, heerlijke singletracks en het stenige parcours van 'de rode' van Theux, met toch een aantal stenige technische beklimmingen en afdalingen. Voor elk wat wils dus.
De bevoorradingen (5 in totaal) waren mooi verspreid over het parcours en de organisatoren waren vriendelijk en behulpzaam.
De bikewash nadien was in orde en de douches, weliswaar in een tent, pico bello. Overvloedig warm water en geen geploeter in de modder of andermans vuil maar slim opgezet op een stuk licht hellend asfalt zodat je altijd zuiver en droog stond.
Het enige minpunt was de abominabele bepijling. Kalkpijlen op de grond die naarmate het parcours vorderde veelal herschapen waren in kalkvlekken.
Alhoewel ik als eerste startte werd ik op km 3 al vlug ingehaald door de 'echte jongens' die er voor gingen. Nu kon ik daar op km 6 wel al mijn voordeel mee doen want daar kwamen de stormrammen mij al terug tegemoet (allen verkeerd gereden) zodat ik onmiddellijk de juiste track kon nemen in de kop van het groepje.
Maar op de bevoorrading (4) van km 60 (die ook de bevoorrading op 30 nr. 2 was) ging het ook voor mij helemaal fout. Na een korte bevoorradingsstop reed ik rechtdoor (wat later de juiste weg bleek te zijn) maar na enkele meters zag ik al een bordje met '60' op en de '90' met een kruis door. Naar links juist omgekeerd: 60 doorkruist en 90. Dus den deze naar links. die modderbergjes en zelfs de fotograaf kwamen mij heel bekend voor. Zelfs de afdaling die volgde had geen geheimen voor mij. 5 km verder daagde het toch dat wel ALLES 'dejà-vue' bleek. Toen andere bikers nog maar 37 km op de teller bleken te hebben en ik 67 zat er niets anders op dan sakkerend terug te keren. Goed lettend op de pijlen in omgekeerde richting en tegemoet komende bikers. Niet moeilijk als je de track al 2 keer gedaan hebt. Dus 45' later stonden we terug op km 60.
Effe mijn overkokende adrenaline uitwerken op een organisatietalent die vlug verbouwereerd
de bepijling van de eerste doortocht in de gracht wierp en me wees op de kalktekens op de grond voor de achtergebleven bepijling. Tja toen ik er een uurtje eerder passeerde stonden er wel een 20-tal bikers aan de bevoorradingsstand zodat er van de aanwijzingen op de grond niks te bespeuren viel. Ach de volgende konden er maar hun voordeel mee doen.
Normaal gesproken zou bij dit heerlijke weertje (niet te warm en zeker niet te koud en lekker droog, op enkele spatten bij het vertrek niet te na gesproken) mij dit niet kunnen schelen maar ik had het thuisfront beloofd om voor een keer eens op tijd thuis te zijn.
Dus tegen de gewoonte in mijn gemiddelde van 15 tot dan (tot mijn eigen verbazing) maar wat opgetrokken tot rond de 19 (als ik wil kan het blijkbaar toch) zodat ik de voor mij 100 km nog juist binnen de 6 uur kon rondmaken. Wat een gemiddelde opleverde van 16.6 en toch nog boven de 15 voor de officiële uitslag die uiteraard alleen maar rekening hield met 90 gereden km. Dus we hadden zelfs nog wat tijd om de inbegrepen pastaschotel te nuttigen en de deegrol kon thuis ook in de kast blijven.

Het wordt zowel voor bike als biker nu tijd om effe op 'pensioen te gaan'.
Spijtig genoeg in Bolland nooit het juist tempo kunnen vinden (het parcour lag me anders wel) gezien achteraan alleen de kleinste, de middenste en de grootste kransjes konden aangesproken worden. Tijd voor nieuwe bekabeling dus. En op 15 km van het einde viel de snelheidsmeter ook uit. Vond al dat de km's ineens zo weinig opschoten. Battrij van zendertje waarschijnlijk 'op'. En het koppeke van de biker kan ook wat ontlading gebruiken gezien we nu sinds maart al onafgebroken op de bike zitten begint het, als het parcour wat minder is (zoals vorige week in Vielsalm), wat 'tegen te steken'. Tijd voor een andere hobby dus :-D .
Voor ons zit het seizoen er op. Tijd voor 'wining and dining' :-D
Laatst gewijzigd door ivo op ma 11 jul 2005 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie