Bolland 10-7-2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Tinky-Winky schreef:Die schuin aflopende wortels lagen er dikwijls gevaarlijk glad bij.
Ook de Conti Explorer, die mij quasi nooit in de steek laat, had er behoorlijk last mee.

Die laatste afdaling door het veld was ook zaaaaaaalig, de fotograaf en vriendin moesten springen voor hun leven, lol. Het zou me verwonderen mocht hij daar een geslaagde foto hebben kunnen nemen van eender wie die geniet van de afdaling...
Hie, hie, inderdaad. Die stond juist in de ideale lijn. Ik heb hem nog juist horen vloeken en klagen tegen zijn vriendin dat ie er weer een gemist had
:-D
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Zelf een rotdag gekend. Vrij goed gestartin m'n 8ste deelname, na 20km goed in het tempo aan het raken en dan na 25km zadelbout gebroken... :evil: over en out.
De overwinning op de 91km van clubgenoot Lander Vanhee vergulde de pil enigszins. :-D
Wat betreft de bepijling weet ik dat ze niet mogen kalken op de weg dus doen ze het ernaast. In die streken moeten ze goed binnen het lijntje lopen van de overheden. Veel is er verboden.
Gipfelsturmer
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 07 jan 2005 22:34
Rijdt met: Orbea Team 03

Bericht door Gipfelsturmer »

Dat was pas genieten ! Het was mijn derde deelname, en daardoor had ik van de vorige keren onthouden goed op de kalkstrepen te letten, en dus niet verkeerd te rijden. Ook bleek tijdens de rit dat er wel wat bikers zich verkeken op de meer technische stroken, en bijgevolg op en naast het parcours vielen. Maar ikzelf was zeer tevreden, geen lekke banden of materiaalpech, niet verkeerd gereden, overal zonder problemen overeind gebleven, goed weer, koude schotel met zonder brood... Het leven kan toch mooi zijn. :-D En zo te zien aan de reacties over de GRG, was de Raid des Chantoires de beste keuze afgelopen weekend.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Ivo schreef:
Tinky-Winky schreef:Die schuin aflopende wortels lagen er dikwijls gevaarlijk glad bij.
Ook de Conti Explorer, die mij quasi nooit in de steek laat, had er behoorlijk last mee.

Die laatste afdaling door het veld was ook zaaaaaaalig, de fotograaf en vriendin moesten springen voor hun leven, lol. Het zou me verwonderen mocht hij daar een geslaagde foto hebben kunnen nemen van eender wie die geniet van de afdaling...
Hie, hie, inderdaad. Die stond juist in de ideale lijn. Ik heb hem nog juist horen vloeken en klagen tegen zijn vriendin dat ie er weer een gemist had
:-D
lol, ik ben er gewoon ACHTER gedraaid, als een poortje in een skiafdaling... had ook al een ferme jump gemaakt, als hij dat getrokken heeft, dan zalt wel de moeite geweest zijn...
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

ik heb wel op de grond gezeten, redelijk steendood #-o

En dien voetgangende ollander heb ik nen keer of drie gezien: telkens met een lekke band. En de laatsten keer te voet op zo'n 15km van de streep. Pech natuurlijk.

En dan die gast met z'n witte pothelm uit 1985 eb z'n witte basketsloefkes en z'n (stalen?) hardtail metvaste voorvork: vloog mij voorbij (maar inderdaad ook wel een paar keer in de kant zien staan: bandje plakken)
chapeau!

Ps de paté was lekker en Camembert in den auto: dat stinkt (voor die enen keer dat m'n schoenen/sokken droog waren gebleven #-o )
Gebruikersavatar
BeeMWeke
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 00:17
Rijdt met: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden

Bolland 10/7/05

Bericht door BeeMWeke »

Hoezo slechte bewegwijzering ? voordelen van de kalkbewegwijzering;
1. altijd op de grond voor het kruispunt, dit in tegenstelling tot pijltjes die de ene keer op het kruispunt, dan weer net erna , de ene keer op ooghoogte, dan weer op een betonnen paaltje van 30 cm. en de volgende keer drie meter hoog in een boom hangen, op de grond kijk ik sowieso al om obstakels in te schatten ( of niet ?) daarenboven zet de ene organisatie pijltjes met de richting van de weg evenwijdig mee, de andere dwars, sommige een mengeling van de 2 zodat je beter een stafkaart kan meenemen
2. ook als het door regen en of auto's die erover rijden onleesbaar wordt is er een backup door het met een doorlopende witte lijn "blokkeren" van de weg die je NIET moet inrijden
3. het kan door snoodaards die het mtb niet zo genegen zijn niet zomaar van het paaltje afgetrokken worden zoals we regelmatig op andere tt's zien
moet ik nog verdergaan ?....

mvg

beemweke
Gebruikersavatar
Specialeke
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 mei 2005 15:32
Rijdt met: Specialized 29" Expert Carbon - Crossmax ST - S-works / Xx afmontage - Merida Reacto Cosmic car

Bericht door Specialeke »

Waar vind ik de foto's die ze hebben getrokken op delaatste afdaling?
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Waar vind ik de foto's die ze hebben getrokken op delaatste afdaling?
http://www.actionphototeam.com/
Gebruikersavatar
Specialeke
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 mei 2005 15:32
Rijdt met: Specialized 29" Expert Carbon - Crossmax ST - S-works / Xx afmontage - Merida Reacto Cosmic car

Bericht door Specialeke »

Mercikes
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Edit : link was niet correct - deze werkt : http://www.vttbolland.be/chantoire/Resultats_Raids.htm

Er komt een link tussen de tabel met de resultaten en de foto's (goe gevonden) - vanaf 16/7 staan ze online - je moet gewoon op je startnummer klikken.
Laatst gewijzigd door jerommeken op di 12 jul 2005 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie