BeMC La Roche 2018

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lefty29
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 mei 2013 09:09
Rijdt met: Scott Scale

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door lefty29 »

Gisteren de BEMC uitgereden en ik vond het weer een fantastisch evenement. Erg goed georganiseerd, prachtig parcours, erg vriendelijke en behulpzame vrijwilligers en de eerste twee dagen prachtig weer natuurlijk. Gisteren was het erg nat en bij de start vraag je je dan altijd af waarom je daar weer staat. Achteraf was het heel goed te doen en weer een gave rit (waarbij overigens in mijn categorie 45 van de 156 deelnemers DNS hadden).

Ik reed hem vijf jaar geleden ook en het grootste verschil is de sterkte van het deelnemersveld. De ‘echte’ wedstrijd is voor alleen eliterijders en aan de open wedstrijd doen overige licentiehouders en niet-licenthouders mee. Maar er wordt erg hard en serieus gereden...

Het parcours vond ik echt gaaf met elke dag mooie trails, weinig asfalt en hele mooie afdalingen (alleen laatste dag het stuk door een bos in de laatste 10km waar je een eind langs een beek moest lopen had voor mij er ook uit gelaten kunnen worden).

En drie dagen met alleen maar fietsen bezig zijn is natuurlijk altijd leuk :D

(En mocht iemand mijn hartslag-band bij de douches gevonden hebben graag even pb)
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door 5peedy »

Was er niet bij dit jaar, maar persoonlijk vind ik dat als matige recreant een gaaf pad, al meerdere malen gereden in LCMT/BEMC. Nu met de regen van gisteren zal het wel extra moeilijk geweest zijn.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door spaghetti_2 »

Is inderdaad wel een leuk padje, maar één keer is wel voldoende :) In rit 1 of 2 hadden we het al aangedaan in de andere richting. In de laatste 10 km van de laatste etappe lijkt me dat niet ideaal want dan zit je stik kapot en moet je met een fiets op je schouder over natte boomstronken gaan klauteren. :-)
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door indy »

spaghetti_2 schreef:Is inderdaad wel een leuk padje, maar één keer is wel voldoende :) In rit 1 of 2 hadden we het al aangedaan in de andere richting. In de laatste 10 km van de laatste etappe lijkt me dat niet ideaal want dan zit je stik kapot en moet je met een fiets op je schouder over natte boomstronken gaan klauteren. :-)
Door de weersomstandigheden zal dit pad er zondag inderdaad zeer slecht bij gelegen hebben, maar in die rit was er geen alternatief voorhanden (tenzij 5km extra over asfalt) en dus hebben we het er maar in gelaten.
In droge omstandigheden is het pad om ongeveer 100m na wel te rijden en bovendien een leuk stukje.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door spaghetti_2 »

indy schreef:
spaghetti_2 schreef:Is inderdaad wel een leuk padje, maar één keer is wel voldoende :) In rit 1 of 2 hadden we het al aangedaan in de andere richting. In de laatste 10 km van de laatste etappe lijkt me dat niet ideaal want dan zit je stik kapot en moet je met een fiets op je schouder over natte boomstronken gaan klauteren. :-)
Door de weersomstandigheden zal dit pad er zondag inderdaad zeer slecht bij gelegen hebben, maar in die rit was er geen alternatief voorhanden (tenzij 5km extra over asfalt) en dus hebben we het er maar in gelaten.
In droge omstandigheden is het pad om ongeveer 100m na wel te rijden en bovendien een leuk stukje.
Inderdaad best een zeer leuk stuk, zoiets mag (zonder overdrijven) best in een marathon zitten van mij. Het was de combinatie van het lege energievat en het bruusk ontwaken uit de 'we zijn er bijna'-droom die zo pijnlijk was toen :-)
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door indy »

spaghetti_2 schreef:
indy schreef:
spaghetti_2 schreef:Is inderdaad wel een leuk padje, maar één keer is wel voldoende :) In rit 1 of 2 hadden we het al aangedaan in de andere richting. In de laatste 10 km van de laatste etappe lijkt me dat niet ideaal want dan zit je stik kapot en moet je met een fiets op je schouder over natte boomstronken gaan klauteren. :-)
Door de weersomstandigheden zal dit pad er zondag inderdaad zeer slecht bij gelegen hebben, maar in die rit was er geen alternatief voorhanden (tenzij 5km extra over asfalt) en dus hebben we het er maar in gelaten.
In droge omstandigheden is het pad om ongeveer 100m na wel te rijden en bovendien een leuk stukje.
Inderdaad best een zeer leuk stuk, zoiets mag (zonder overdrijven) best in een marathon zitten van mij. Het was de combinatie van het lege energievat en het bruusk ontwaken uit de 'we zijn er bijna'-droom die zo pijnlijk was toen :-)
"Het venijn zit hem in de staart" zeggen ze ;-). Ik kan het wel begrijpen hoor! Ik zou persoonlijk ook niet happy geworden zijn van die passage op dat punt onder die omstandigheden. Maar "the hardest mountainbike tour in the Benelux" moet toch zijn naam eer aan doen :-D .
Plaats reactie