BeMC La Roche 2018

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door indy »

Het blijft uiteraard persoonlijke voorkeur tussen klikpedalen of flats, maar ik kan me niet inbeelden dat het beter of veiliger zou zijn om met flats te rijden (en ik ken het parcours van de BeMC 2018 al).
Het overgrote deel van het parcours (99%) is berijdbaar, dus wandelcomfort is echt totaal ondergeschikt lijkt me. Mijn advies: beter stevig met je voeten vast zitten :-).
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door Wollie »

Ik zie vooral voordelen in het vast zitten op een passage vol wortels of een zeer bumpy afdaling.
't is daarom dat ze bij downhill en enduro heel vaak met flats rijden :lol: :lol:
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door poeperman »

'k heb mij dan maar een paar race-oriented XC-schoenen gekocht (ik verwacht ze eind deze week) in de uitverkoop op CRC. DMT M1, met 65% korting.

'k heb nu:
- Fizik R5B (op de weg)
- Northwave Celcius Artic (winter - spd)
- Mavic Crossride Elite (zomer - spd - te klein :))
- Adidas Terrex Crosstrail SL (flats - all seasons)
en nu de DMT's

De vrouw gaat mij gek verklaren
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door Reindert »

Niet alleen je vrouw ....;)
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door Thibault »

Ik heb de BeMC twee keer gereden. In 2015 (toen deed ik er 21u en een klets over) en in 2017 (17u 20min ongeveer)

Beide keren eigenlijk niet echt getraind, vooral weekendritjes. In 2015 fietste ik nog maar anderhalf jaar (en eerste half jaar was wekelijks een tochtje van 30 - 50 kilometer). In 2017 is de grote vooruitgang er gekomen door meer ervaring, vaker lange tochten en een veel betere fiets.

Dagelijks doe ik ook tien kilometer heen en tien terug naar en van het werk.

Deze keer neem ik training serieuzer. Ik heb een smarttrainer gekocht en met regelmaat aan't zwiften geslagen sinds eind december. Ik rij ook met een hartslagmeter maar de data interpreteren is toch een ander paar mouwen.

Ik heb hier twee sweet spot sessies, gereden op ERG mode (afbeeldingen onderaan)

1) TR 2.6 - Eclipse is 3x20' aan 92% FTP
2) SST (Med) bestaat uit twee blokken van 30 minuten met elke 5' afwisselen 95% FTP en 85% FTP. In het rustblok tussen nog één minuut aan 110% FTP.

De trainingen rond ik beide zonder problemen af, met een 'voldaan' gevoel. Alleen mijn hartslag lijkt mij redelijk hoog te klimmen? 175 en 176 bpm. De hoogste die ik gezien heb op Zwift was 193 tijdens de FTP test.
Op de afbeeldingen zie je dat ik een groot deel van de tijd in begin tot midden Zone 4 zit. Tijdens de gele blokken aan 92-95% FTP zit ik rond de 170 slagen per minuut wat mij best veel lijkt. (?)

Ik lees her en der dat de heart rate voor sweet spot training zo'n 75-85% van je max zou mogen zijn. Op basis van max 193bpm zou ik dus tussen 145 en 165 moeten fietsen.

Maar bij sweet spot training op basis van FTP ligt mijn hartslag dus wel wat hoger... :-k

Ben ik aan een te hoge hartslag aan't trainen?


Side note: Na mijn tweede FTP test kreeg ik 320 voorgeschoteld. Dit bleek echter te hoog en verlaagd naar 300 en ondertussen weer naar 310 nu de benen weer vrij goed uitgerust zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door spaghetti_2 »

Het is hier stilaan een trainingstopic ipv BeMC topic aan het worden ;)

En trainen op vermogen is veel nauwkeuriger dan trainen op hartslag. Maak je dus geen zorgen daarover. Sweet spot training situeert zich rond 85-95% van je FTP dus het zijn redelijk intensieve trainingen. Zones uitdrukken als percentage van je max hartslag vind ik niet zo'n goed idee, aangezien deze sterk persoonlijk is. Hiermee bedoel ik dat verschillende renners met dezelfde treshold HR verschillende max HR kunnen hebben. Probeer je treshold heart rate eens te bepalen en dan gaat deze al veel sterker overeenkomen met je zones. Bovendien gaat je max hartslag hoger liggen dan je max tijdens een FTP test.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door Huffy »

ik verkoop mijn inschrijving , moet werken
mtbikecoach
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 16 okt 2014 02:07

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door mtbikecoach »

Huffy schreef:ik verkoop mijn inschrijving , moet werken
Best contact opnemen met organisatie, ze hebben een wachtlijst..
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door poeperman »

Zijn er mensen die nog logies zoeken?

Thibault van het forum en ik hebben een huisje op enkele kilometer van de start, maar door enkele annulaties zijn er 2 kamers (1 dubbel bed en 2 enkele bedden) vrijgekomen. We betalen €300 voor het hele weekend + de kosten (laat ons die even ramen op €60)

Iedereen is welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. De prijs wordt natuurlijk bepaald door het aantal extra verhuurde bedden.

Wij betalen nu €180/man

1 extra persoon (volledige kamer)
€120/persoon incl. kosten
2 extra personen (elk volledige kamer)
€ 90/persoon incl. kosten

2 extra personen op 1 kamer:
€85/persoon voor die kamer inclusief kosten

3 extra personen
€65/persoon voor de tweepersoonskamer
€77/persoon voor de anderen
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: BeMC La Roche 2018

Bericht door Thibault »

Huisje ligt in Wibrin. 20 minuten naar de start.
Plaats reactie