Bemc Marathon 2017

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Bemc Marathon 2017

Bericht door gjan89 »

aangezien er nog geen topic was voor dit jaar, en het nog vrij stil is hier rond (dit een dikke maand voor de start)
wie gaat nog naar deze eerste editie?
wat mogen we verwachten que parcours? vergelijkbaar met 90 rdhf?

grtz
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door spaghetti_2 »

Aangezien het de eerste editie is, zal het voor iedereen afwachten worden wat het wordt.
De organisatoren van de BeMC kennende, zal het zwaar genoeg zijn. Te vergelijken met de RdHF? Geen idee in welk opzicht je dat bedoelt, het is een hele andere streek, maar overal in de Ardennen gaat het op en neer natuurlijk. Hoogtemeters (2600 op 100km) zijn van dezelfde aard.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bert9 »

Ben hier ook wel eens benieuwd naar.
Supertechnische marathon of niet?

Ook een vraagje over de driedaagse BEMC: is deze supertechnisch? Of is het gewoon zeer zwaar door zijn vele hoogtemeters?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb de BeMC twee keer gereden en vond deze niet supertechnisch. Toen ik hem reed waren de eerste twee dagen weinig technisch en de laatste dag iets meer.
Sinds een jaar of twee trekken ze wel meer naar Houffa, dat zou wel al wat technischer zijn naar wat ik heb gehoord.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door bert9 »

_anonymus_ schreef:Ik heb de BeMC twee keer gereden en vond deze niet supertechnisch. Toen ik hem reed waren de eerste twee dagen weinig technisch en de laatste dag iets meer.
Sinds een jaar of twee trekken ze wel meer naar Houffa, dat zou wel al wat technischer zijn naar wat ik heb gehoord.
Ik heb dit jaar de Cimes de Waimes en Ardennes Trophy gereden.
Is dit vergelijkbaar?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door _anonymus_ »

Ja, vind ik wel, toch met de driedaagse.
De nieuwe marathon weet ik uiteraard niet, is de eerste keer dat ze die organiseren.
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door blubberduck »

Efkens een woordje "placeren" : Koenraad Verschoren (organisator BeMC) en ikke zijn de parcoursbouwers die al in 2016 meermaals zijn gaan verkennen (okk dit jaar al een paar keer) en hebben een mooi parcours samengesteld. Weliswaar zijn er een paar mooie uitzonderlijke passages geschrapt door DNF of door jachtopzieners, niet wegens geen toelating van parcours maar wel wegens de periode omdat ze dan al het "wild" #-o niet meer willen verstoren omdat kort daarna de jacht al begint..... :-? 8-[ tja.....

Het parcours is één en al natuurpracht met heel veel passages waar er amper een mens komt (lang vergeten paden), maar waar het wel "krioelt" van het wild, zoals wij iedere keer hebben mogen meemaken, reeën die plots ons pad in volle vaart dwarsen, tientallen everzwijnfamilies, kudden Moeflonschapen....héhé =D> :drunk:

Technisch kun je het parcours niet echt noemen buiten een paar passages, maar wel mooie ellenlange klimmen in een natuurdecor die je verstomd laat staan van de stilte en pracht.
Reken op zekers 90% bos!! :bounce: =;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de organisator BeMC Koenraad Verschoren :wink:
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door gjan89 »

klinkt goed en ziet er goed uit!
Nu hopen op een top eerste editie
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door Wout_RS »

Ingeschreven!

Ben benieuwd =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Bemc Marathon 2017

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik wacht nog even...
Plaats reactie