05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 05/06/2017 28e Ardennes Trophy

Bericht door Verzetje »

Als het weer goed is, ga ik hier ook eens aanzetten.
Heb die lang geleden eens gereden.
Is mijn eerste technische/zwaardere tocht sinds lang...
ben er niet gerust in.

Kan de ondergrond daar iets hebben van regen? Of wordt het daar een glibberboel?
rokl
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 23 feb 2012 21:46
Rijdt met: Grand Canyon CF SL 8.9; Scott Spark 910

Re: 05/06/2017 28e Ardennes Trophy

Bericht door rokl »

Volgende dagen regen voorspeld. Indien iemand zondag nog wat info kan geven over regenval of zelfs over toestand van het parcours, hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
ierooj
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 28 apr 2008 09:06
Rijdt met: zannata Z29

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door ierooj »

Ik rij de 65km. Start ik ook om 9.30uur? Startnummer 3089.
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door KOTH »

Hoe gaat zo een neutralisatie eigenlijk in zijn werk? Over welke tijdsspanne of min snelheid spreken we dan?
Gebruikersavatar
Aardbei
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:58
Rijdt met: El Peligroso

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door Aardbei »

Hoe komt het dat daginschrijvingen tegenwoordig 35 euro zijn? Zie Les Cimes De Waimes, RDHF, Ardennes Trophy, etc. Moeilijk te klasseren als democratische prijzen en vind ik persoonlijk te duur voor Jan met de pet.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door BramDR »

Aardbei schreef:Hoe komt het dat daginschrijvingen tegenwoordig 35 euro zijn? Zie Les Cimes De Waimes, RDHF, Ardennes Trophy, etc. Moeilijk te klasseren als democratische prijzen en vind ik persoonlijk te duur voor Jan met de pet.

Niet klagen en vooraf inschrijven aan 20-25€.
Gebruikersavatar
Aardbei
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:58
Rijdt met: El Peligroso

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door Aardbei »

Niet altijd mogelijk met een wisselend werkschema met buitenlandse trips.
rokl
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 23 feb 2012 21:46
Rijdt met: Grand Canyon CF SL 8.9; Scott Spark 910

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door rokl »

Weet iemand hoe het parcours/gebied voorstaat na de regen van de laatste 24 uur?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door spaghetti_2 »

Lijkt me logisch dat de daginschrijvingen zo duur zijn. Voor een organisator zijn voorinschrijvingen een zekerheid op vlak van opkomst en dus inkomsten. Zie maar naar de BeMC vorig jaar die uiteindelijk niet is doorgegaan wegens een gebrek aan voorinschrijvingen. Het is een groot financieel risico om alle onkosten van een marathon te maken en dan afhankelijk te zijn van het weer van de dag. In jouw geval is dit inderdaad lastig, maar de meerprijs van de daginschrijving is bijna de volledige prijs bij voorinschrijving. In jouw situatie zou ik me gewoon altijd voorinschrijven, kan je toch niet, dan kan je nog altijd voor een gereduceerde prijs je ticket doorverkopen. Op een heel jaar gezien bespaar je hier zeker bij. Daarnaast vind ik de prijzen al bij al niet te duur, als je kijkt naar de vaak uitstekende kwaliteit van de organisaties. Voor een RVV of cyclo op de weg betaal je algauw véél meer. En als je kijkt naar de hoge opkomst bij deze wedstrijden (honderden bikers), dan lijkt het me niet te duur voor Jan met de Pet.

Wat de staat van het parcours betreft (ik ben niet terplekke), het is al wekenlang quasi kurkdroog in de Ardennen. Tenzij er de komende 24h een zondvloed plaatsvindt gaat het echt niet plots een modderbad worden. En de occasionele plassen en beekjes (met bijhorende modder) heb je toch altijd in de Ardennen.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: 05.06.2017 - 28e Ardennes Trophy

Bericht door bert9 »

Ik zie niet direct een adres staan om morgen naar toe te navigeren.
Ik veronderstel op het centrum van La Reid navigeren en dat ik het dan wel zal zien?
Plaats reactie