Kostprijs wedstrijd rijden

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wotevajjjj
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 19 mei 2009 19:04
Rijdt met: Canyon Nerve / Canyon Exceed / GT Avalanche
Contacteer:

Kostprijs wedstrijd rijden

Bericht door wotevajjjj »

Hallo, ik ben Laurens.
Vorig jaar heb ik drie wedstrijden gereden. Dit jaar zou ik graag verder gaan hier mee.
Ik was aan het kijken naar de flanders mtb series.
Vorig jaar reed ik al een Fun B westrijd in die competitie.
Vanaf dit jaar moet je blijkbaar een chip aankopen en aangesloten zijn bij wvb hiervoor.
Zo ben je al snel €200 kwijt aan medische keuring, inschrijving en chip.

Klopt het dat je echt al deze stappen moet ondernemen voor Fun B? En zo ja, zijn er andere wedstrijden die goedkoper zijn? Als studentje kan ik moeilijk alles uitgeven aan wvb... De wedstrijd kalender op deze site lijkt me erg beperkt momenteel.

Groeten
Laurens
Rony V
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 12 nov 2007 19:36
Rijdt met: Scott

Re: Kostprijs wedstrijd rijden

Bericht door Rony V »

Zoek naar evenementen waar een open-wedstrijd word ingericht,heb je niets nodig van vergunning of medische keuring. Enkel 5euro extra betalen voor de dagvergunning.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Kostprijs wedstrijd rijden

Bericht door spaghetti_2 »

Fun B = niet-vergunninghouders, hier heb je dus geen vergunning (en ook geen medische keuring) nodig.
Fun A = Amateur categorie v/h mtb, hier heb je wel een vergunning (55eu) en dus medische keuring nodig.

Je kan dus aan alle Flanders Series wedstrijden waar er een Fun B categorie is deelnemen. Je zal enkel bij de inschrijving iets meer moeten betalen voor een dagvergunning. In de Wallonia Cup is er geen verschil tussen Fun A en Fun B, niet-vergunninghouders starten gewoon mee bij de Amateurs mits extra oplegging voor de dagvergunning. In de Benelux Cup kan je denk ik niet starten zonder een Fun A vergunning, maar dit moet je wedstrijd per wedstrijd eens bekijken.

De website is inderdaad niet volledig. Voor XCO wedstrijden heb je volgende reeksen: Flanders MTB Series, G-Skin Wallonia Cup, G-Skin Cup 5 (regio Voeren), G-Skin MTB Trophy (prov. Luxemburg), Benelux Cup, ATB (Kempen). Indien geïnteresseerd in marathons en chrono's dan vind je de meeste wel onder de kalender van de BAMS en O2MC. Voila, dit gaat geen volledig overzicht zijn maar hier kan je al wel even mee verder denk ik :)
LMTB
Mountainbiker
Berichten: 633
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 19:12
Rijdt met: een nieuwe met groene strepen

Re: Kostprijs wedstrijd rijden

Bericht door LMTB »

Laurens

De FUN B blijft bestaan in de Flanders MTB series, je moet geen transponder kopen (de FUN B rijdt daar niet mee)
en de inschrijving is terug gebracht van 10 naar 5 euro, plus dan nog de dagverzekering van 5 euro en vergeet de waarborg van 5 euro niet voor het stuurbord niet.
Gebruikersavatar
wotevajjjj
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 19 mei 2009 19:04
Rijdt met: Canyon Nerve / Canyon Exceed / GT Avalanche
Contacteer:

Re: Kostprijs wedstrijd rijden

Bericht door wotevajjjj »

Dat is erg leuk om te lezen.
Als de benen meewillen zal ik dan mij seizoen beginnen in Pepingen :)
Helaas een grote als :D
Plaats reactie