25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

lowie schreef:
El Toro Cycling Club HB schreef:FANTASTISCH & SCHITTEREND & ADEMBENEMEND
.....................
Je moet hier wel goed beslagen op 't ijs komen hè....
.....................
Wel geef ik graag een tip .....................maar je mag als organisatie wel verwachten dat iedereen zich goed voorbereid en daar kan een advies op welke manier ook een handje bij helpen.
....................
Organisatie ga zo door....
Erg leuk om te lezen allemaal, en erg mooi dat je er zo van genoten hebt, met toch wel een goede voorbereiding heb ik nu begrepen
Wat betreft adviezen : die heb ik in het verleden meermaals gegeven, tot vervelens toe.
Neem de beruchte "bandenkeuze" : voor de mindere goden heb ik er altijd op gehamerd om geen snelle, maar stevige brede noppenbanden te gebruiken. Als je dan ziet wat er allemaal aan de start verschijnt ....
En wat betreft fietsgedrag : vele van mijn ervaren Ardennen-vrienden zien onderweg onverantwoorde dingen gebeuren door onervaren bikers.
Maar ik zal volgend jaar nog eens een advies-poging in elkaar steken. Help jij me er aan denken :wink: ?
Beste Lowie dat ga ik zeker doen, daar kan je van op aan.
Begin juni 2018 zal het bij mij weer gaan kriebelen....
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door pearl jam »

TOPRIT.........en dit na 10 deelnames van steeds de max afstand.
Het parkoer is doorheen de jaren wel veranderd. Enkele leuke technische passages zijn er jammer genoeg uit. Het rotsblokpaadje met het vangnet.......die was echt top.

Gelukkig is er wel 1 zekerheid : de colafles op de stoel na 91km op de full distance. Ik ben die onbekende steeds dankbaar voor het glas cola.

Organisatie doe zo verder
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door lowie »

pearl jam schreef:Het parkoer is doorheen de jaren wel veranderd. Enkele leuke technische passages zijn er jammer genoeg uit. Het rotsblokpaadje met het vangnet.......die was echt top.
Dat paadje is er inderdaad uitgehaald : teveel ongevallen, maar vervangen door een ander technisch paadje.
En je vergeet dan toch ook al die vele kilometers singletrack die er bij gekomen zijn en bredere paden vervangen hebben in de loop van de laatste jaren.
Ik heb die opmerking nog gehoord. Blijkbaar is er toch iets mis met de perceptie van vele bikers :-) . Of is iedereen technisch meer gewend geraakt.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Verzetje »

Awel ik had eens nagekeken, mijn laatste deelname was 7 jaar geleden :oops:

Omdat ik onderweg ook de indruk had dat het minder technisch was. BLijkbaar
is dat een fout "gevoel" :lol: :lol:
Want ik was van plan het aan Lowie te vragen of er wat veranderd was in parcours.
Ben wel blij dat ze blijven de technische stroken opzoeken. (o) (o)

Als je trouwens een beetje een deftige/serieuze mtb-banden installeert, kan er trouwens
weinig gebeuren. Denk dat daarmee al veel problemen zouden opgelost geraken bij velen.



Ps nog eens bedankt trouwens aan de medewerker die mij geholpen heeft voor de start
mijn schoen te herstellen :wink: :lol: :lol: :lol:
Anders had ik niet eens kunnen starten. :evil: Boutje van het spanriempje was losgekomen :evil: :evil:
Normaal heb ik altijd mijn gereedschap in de auto liggen, maar deze keer was ik dat thuis vergeten.
En de multi tool in de camelback stak wat ver :oops: :oops:
exocet103
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 okt 2013 18:56

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door exocet103 »

Dit jaar stond ik goed voorbereid aan de start;
- groundcontrols 2.3 als banden erop
- BEMC als voorbereiding
- Voldoende kilometers in de benen
- Ruim voldoende ervaring in de Ardennen (met en zonder Lowie) en op lastig terrein.

Maar dit jaar ging het toch gruwelijk mis in de eerste afdaling na de startklim. Met inhalen op een Belgische deelneemster geklapt met ongeveer 45 km per uur.
Beide een flinke val gemaakt, waardoor we richting het Hospitaal konden en de RDHF voorbij was.
Met 15 hechtingen in de knie voor mezelf en voor de Belgische dame flink wat kneuzingen, bloedingen en schaafwonden is het een andere afloop dan waarop je hoopt bij vertrek.

De 2 bikers die Kitty en mij geholpen na de crash, de organisatie, ambulanciers, ziekenhuis Malmedy en Lowie bedankt voor jullie hulp en ondersteuning tijdens de RDHF.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door uncle sam »

Aftermovie: " onclick="window.open(this.href);return false;
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: 25.06.2017 - Malmedy - 19th Raid Des Hautes Fagnes)

Bericht door Verzetje »

Super filmpje (o) (o) (o)
Geeft al zin om terug te gaan 8)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 19th Raid Des Hautes Fagnes (Malmedy 25/06/2017)

Bericht door scelter »

lowie schreef:OPEN TRACKS :

Na problemen met het DNF (Département Nature et Forets) dat de toelating moet geven voor het gebruik van vele paadjes, zijn we genoodzaakt volgende tekst te verspreiden.
Het DNF heeft in de loop van de volgende weken ook veelvuldige controles aangekondigd.
Wettelijk gezien is het rijden op singletracks verboden (behalve op bewegwijzerde gedeeltes en na vergunningen), maar er bestaat een gedoogbeleid dat nu jammer genoeg wordt opgeheven.
Voor het voortbestaan van onze mooie sport is het best je te houden aan deze vraag : (volgende tekst verschijnt zeer spoedig op de website)

"Vrienden bikers,
Om onze toelatingen veilig te stellen die we eenmalig van het DNF verkregen hebben om vele passages te mogen gebruiken, nemen we vanaf vandaag de beslissing om onze “open” parcours niet meer te delen via onze website.
We vragen ook aan allen die deze open tracks al in hun bezit hebben om deze tracks niet meer te gebruiken en zich te houden aan de officiële bewegwijzerde mtb-routes in de regio.
Bedankt voor jullie respect,
Het team van de RDHF"
Is hier nog een vervolg op gekomen ondertussen. Hoe zijn de relaties met het DNF in 2018? Nog altijd no-go zone of zijn ze al wat soepeler?
Plaats reactie