30.04.2017 - Mill man trail 2017

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door madskatingcow »

2e deelname, in 2015 de 70km en dit jaar de 100km. Aangenaam verrast over het gewijzigde parcours. Dit maal een uitdagend parcours met redelijk hoog trailgehalte en technische passages. Geen saaie marathon zoals Willingen, waar de gemiddelde wegwielrenner aan zijn trekken komt. We hadden de dag voordien al 50km verkend (goed voor 1000hm), wat ons de dag van de marathon wel van pas kwam.

Onze vraag op zaterdag om de afstand te wijzigen van 70 naar 100km bleek niet mogelijk. Tja, dan 's ochtends maar in het startblok van de 70km vertrokken, een half uurtje later dan de rijders van de 100km. Na bevoorrading twee de splitsing '100km' genomen voor een extra lusje, waar een stevige klim in zat, om even later op een trail weer in te pikken samen met de rijders van de 70km. Verderop kregen we de Gladiator hill voor de wielen geschoven, goed voor 1.6km met een gemiddeld percentage van 13%. Het ging net met mijn 34T / 50T verzet, de enige plaats waar ik misschien wat lichter wou trappen. Geen fanfare bovenaan de bevoorrading zoals in 2015, maar even later wel een prachtige trailsectie met bruggetjes en stenen.

De volgende splitsing net voor de finish 70/100km was onduidelijk : rechtsomhoog voor de 70km, linksaf voor de 100km. Bleek dat de 100km meteen aan de start/finish uitkwam en er niet meteen een bord '100km' stond wat voor de nodige verwarring zorgde. Aan de finish gevraagd en blijkbaar moesten we na het overschrijden van de streep en bijhorende finishfoto's verder doorrijden. Achteraan het meer was dan een bevoorrading. Opnieuw een half rondje rond het meer en dan linksop, voor een relatief lange klim met op het einde enkele steile knikken. Vervolgens kruisten we een seingever aan het parcours waar we bij de start omhoog reden, en diegene die de extra 100km lus gereden hadden afdaalden. We dachten dat het een klein lusje zou zijn, maar al snel bleek dat we eerst een valei moesten oversteken naar de ene kant, en vervolgens opnieuw terug naar de andere kant. Hier zaten een aantal asfalstukken in, maar dat vond ik helemaal niet erg :wink: Voor mij was de extra lus een perfecte afsluiter voor een toffe dag, stevig maar niet overdreven. Inclusief hotel heen- en terug klokten we af op 109.81km en 17.1km/h gemiddeld.

Wat opviel :
  • Het niveau onder de deelnemers was goed, weinig tot geen afstappers op de beklimmingen en praktisch nergens files
  • Weinig mensen zijn in staat om de juiste keuzes te maken wat betreft de omstandigheden :
    • Temperaturen tot 20°C : winterschoenen, lange broek, dikke vest en regenjas vs trui korte mouwen, hemdje, armstukken en korte broek.
    • Banden : kurkdroog parcours, één en al stof, en daar staan ze dan met Nobby Nic's voor- en achter, alsof er een apart klassement was om ter zwaarst profiel. Lichtlopende banden zoals Specialized Fast Trak & Renegade 29x2.3, nergens te kort gekomen.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door _anonymus_ »

Ik zal hier blijkbaar eens moeten terugkomen.
In 2015 heb ik deze ook gereden, toen was het weinig technisch en vooral over brede paden.
Ik ben toen 's morgens opgereden en in de namiddag direct terug naar huis gekeerd, dat vond ik toch wel veel in de auto zitten voor het parcours van 2015. Maar blijkbaar is het nu weer het parcours waarmee ze indertijd naam hebben gemaakt.

@madskatingcow: ik paste vroeger mijn banden aan aan het parcours, maar dat doe ik ook al lang niet meer. Goed bollende band achteraan, wat meer noppen vooraan, en laten liggen tot ze versleten zijn.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door TaurineR »

Ik wil deze week de 100km MMT eens narijden op GPS.
Ik heb de GPStrack eens bekeken, en dat ziet er nogal ingewikkeld uit, soms 3x passage op hetzelfde stuk!
Ik zal er best maar een plannetje bij tekenen..... #-o
Flitz
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 jul 2015 10:29
Rijdt met: Specialized Epic 2016 Alu Comp
Contacteer:

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door Flitz »

De GPX van de 70 km kan ik u wel regelen.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door TaurineR »

Flitz schreef:De GPX van de 70 km kan ik u wel regelen.
Bedankt, de gpxen staan ook op de website.
Op sommige stukken wordt 3x gepasseerd, ik zal morgen eens zien hoe dat gaat zonder de pijlkes van MMT!!..
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door faf »

Hallo
Mijn video op de 70km
Top tracks, top weer !

" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 dec 2013 13:29

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door Koenuhhh »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij deze mijn filmpje van afgelopen zondag. Het was een super mooie rit en de weersomstandigheden waren ook perfect. Waarschijnlijk volgend jaar weer van de partij. :-D
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door Aeromax »

dus die extra 30km op 't einde zijn nog altijd even saai = #-o
dat is dus al JAREN zo hé, die rij je alleen omdat je km's wil malen
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door madskatingcow »

Aeromax schreef:dus die extra 30km op 't einde zijn nog altijd even saai = #-o
dat is dus al JAREN zo hé, die rij je alleen omdat je km's wil malen
En extra hoogtemeters. Wij vonden het wel leuk, wat vergezichten op de omgeving. Als het extra lusje dan toch zo makkelijk is, dat iedereen volgend jaar dan maar de 100km rijdt om zelf te oordelen. Is horen wat ze dan zeggen :lol:
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: 30.04.2017 - Mill man trail 2017

Bericht door KrisMaes76 »

madskatingcow schreef:
Aeromax schreef:dus die extra 30km op 't einde zijn nog altijd even saai = #-o
dat is dus al JAREN zo hé, die rij je alleen omdat je km's wil malen
En extra hoogtemeters. Wij vonden het wel leuk, wat vergezichten op de omgeving. Als het extra lusje dan toch zo makkelijk is, dat iedereen volgend jaar dan maar de 100km rijdt om zelf te oordelen. Is horen wat ze dan zeggen :lol:
Die laatste lus was nog een kleine test om te zien of de conditie ok is :)

Qua mtb gehalte idd gene vetten, maar wel mooi uitzicht
Plaats reactie