Cross duathlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik weet niet of dit op de juiste plaats staat, maar sinds ik de Hel van Kasterlee heb ontdekt (15 km lopen, 105 MTB, en 30 km lopen) wil ik hier toch meer en meer van weten om zo goed mogelijk voorbereid te zijn.

Nog mensen die de komende maanden zich gaan voorbereiden op de Hel of andere wedstrijden?
Gebruikersavatar
pearl jam
Mountainbiker
Berichten: 522
Lid geworden op: ma 11 jun 2007 12:41
Rijdt met: Specialized - GT zaskar - TREK TOP FUEL

Re: Cross duathlon

Bericht door pearl jam »

Aanwezig in Kasterlee voor de 4de keer dit jaar
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Mijn eerste keer.
Ik vermoed dat je nog andere wedstrijden ook doet als voorbereiding?
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: Cross duathlon

Bericht door Filip van Nijlen »

Ik deed vorige winterperiode voor het eerst enkele cross duatlons mee waaronder Etten-Leur, Zelem, Hofstade en Berendrecht waar ik de smaak te pakken kreeg ;-)
Daar dit allemaal relatief korte wedstrijden zijn is het natuurlijk de vraag of dit een goede voorbereiding is voor de Hel maar ik plan er toch ook terug enkele.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Het is voor mij vooral wennen aan de combinatie, ik begin volgende week terug met lopen, stelselmatig opbouwen.

Heb gezien dat er in Reusel ook nog eentje is, die algemeen wordt bekeken als goeie test.
Ben van plan om voor de Hel minstens een keer een soortgelijke inspanning te doen qua km's.

Voor de Hel, gebruik je daar dezelfde kledij als voor te mountainbiken?
Wat doe je van voeding? Nu voor een toertocht ontbijt ik, brood met beleg of confituur, ik eet nog een banaan voor de start, en tijdens de eerste helft van een zwaardere toertocht eet ik al eens een energiereep, aangevuld met in het tweede deel iets van gel.
Ik veronderstel dat met die inspanningen en lange tijd hier ook rekening mee moet houden? Dit doe je dan vooral tijdens het fietsen vermoed ik?
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: Cross duathlon

Bericht door Filip van Nijlen »

De transitie van fietsen naar lopen train ik ook regelmatig.
Ga je de hele afstand van de Hel al doen in training ? Marathonlopers trainen ook niet op volledige afstand hoor ! 2/3de lijkt mij meer als voldoende ;-)
Als ik op de foto's van vorig jaar kijk waren er veel die hun fietskledij aanhielden voor de laatste proef.
Het zal ook veel afhangen van het weer maar vermits voor mij tijd minder belangrijk is denk ik eraan om een nieuwe propere loopoutfit aan te trekken, hoeveel tijd kan je daarmee verliezen :-D
Voeding zou een moeilijke zijn volgens vele, ik heb als advies gekregen om nu al met vaste voeding te testen op de fiets... vooral wit brood en sandwiches neem ik al eens mee.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Filip van Nijlen schreef:De transitie van fietsen naar lopen train ik ook regelmatig.
Ga je de hele afstand van de Hel al doen in training ? Marathonlopers trainen ook niet op volledige afstand hoor ! 2/3de lijkt mij meer als voldoende ;-)
Als ik op de foto's van vorig jaar kijk waren er veel die hun fietskledij aanhielden voor de laatste proef.
Het zal ook veel afhangen van het weer maar vermits voor mij tijd minder belangrijk is denk ik eraan om een nieuwe propere loopoutfit aan te trekken, hoeveel tijd kan je daarmee verliezen :-D
Voeding zou een moeilijke zijn volgens vele, ik heb als advies gekregen om nu al met vaste voeding te testen op de fiets... vooral wit brood en sandwiches neem ik al eens mee.
Heb het vorig jaar wel al gedaan (het combineren), serieus stijf in het begin.
Ik wil graag eens die afstand gedaan hebben, maar ik hoop dat het lukt met time management etc. Maar ben ook van mening dat die 2/3 ook kan volstaan.

Ivm kledij, ik denk inderdaad afhankelijk van het weer, maar indien je niet wisselt, blijf je wel goed warm, tenzij het echt regent of sneeuwt, dan kan het wel belangrijk zijn.

Goed punt om over na te denken, ik kan me voorstellen dat je niet de ganse dag repen en gelletjes kan eten.
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: Cross duathlon

Bericht door bezembiker »

ik vorig jaar met dezelfde kleding als het fietsen gelopen,juist een truitje minder!was dan ook wel droog en redelijk warm voor de tijd vh jaar!
wat de voeding bertrefd,iets waar je zeker heel goed moet over nadenken en trainen!!
ik vorig jaar veel maagproblemen gehad tijdens laatste lopen!teveel is niet goed,en te weinig zeker niet!u goed laten informeren en desnoods naar sportdieetiste gaan voor te kijken wat er allemaal kan en in welke hoeveelheden want ook veel af van persoon naar persoon,zweter of niet,goeie maag,zwakke maag enz.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Cross duathlon

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Voila, we gaan er aan beginnen, eind van de maand te Wetteren.
Gebruikersavatar
Filip van Nijlen
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 17:11
Rijdt met: Speci stumpy

Re: Cross duathlon

Bericht door Filip van Nijlen »

Wetteren heb ik ook op de agenda staan.
Alsook de eerste 'Hel van Kasterlee' groepstraining volgende week zondag 16/10 :-D
Plaats reactie