28/08/2016 Houffamarathon canceled

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door vedet »

Ze zullen ook wel schrik hebben dat er te weinig volk komt opdagen als het effectief weer eens giet.
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door barrewiete »

Vorig jaar tijdens houffamarathon was het prachtig en zeer warm weer
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door G-m@n. »

barrewiete schreef:Vorig jaar tijdens houffamarathon was het prachtig en zeer warm weer
was het heel mooi weer ja!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door scelter »

Toch wel triestig dat we moeten vaststellen dat veel mountainbikers blijkbaar schrik hebben van wa modder.
Ik wou hem dit jaar voor het eerst rijden, erg jammer!
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door barrewiete »

Ja dat is waar. Maar eigenlijk is mountainbiken een zomer sport die afkomstig is uit Amerika 40jaar terug. Van het kurkdroge California
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door scelter »

Als we in België op kurkdroog weer hadden moeten wachten, hadden we dit jaar onze fiets nog maar twee keer nodig gehad ;-)
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door BelAir_500 »

en als het te droog is dan klagen over stof :-)
en als het te warm is klagen over zweet :-)
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door indy »

jonas_g schreef:Maar is dat echt een goede reden om een organisatie af te lassen ?
Natuurlijk is dat een goede reden! Een organisatie zoals de Houffamarathon of de BeMC Marathon op poten zetten kost veel geld (veel deelnemers zijn zich niet bewust van sommige achterliggende kosten, maar geloof me, een goede organisatie kost geld). En tegenwoordig is het in België quasi onmogelijk geworden om financiële sponsoring te vinden voor dergelijke evenementen. Dus moeten de kosten gedekt worden door de inschrijvingen. Als je dan een maand op voorhand slechts een handvol voorinschrijvingen hebt, is het begrijpelijk dat organisatoren het financieel risico niet durven lopen.
Heel veel mensen geven ook hier immers aan dat ze wachten op mooi weer alvorens te beslissen of ze de dag zelf gaan inschrijven. Dat heb je als organisator niet in de hand. Dus ja... Hopen op goed weer om geen financiële kater over te houden aan iets waar je (vaak puur vrijwillig) veel tijd in geïnvesteerd hebben, is niet de beste motivatie!

Ik denk dat tijdig voorinschrijven de enige manier is om mooie evenementen te behouden! Van een beetje regen of modder ga je echt niet dood :-) (hoewel ik zelf ook liever in de zon rij hoor).
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door Headshot »

scelter schreef:Als we in België op kurkdroog weer hadden moeten wachten, hadden we dit jaar onze fiets nog maar twee keer nodig gehad ;-)
Heb dit jaar dan ook maar effectief juist 2 keer op mtb gereden...
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Re: 28/08/2016 Houffamarathon canceled

Bericht door alexbiker »

Op 2 jaar na heb ik alle edities gereden van de Houffa, dit was onze afsluiter van de zomer.

Ik moet wel zeggen dat de eerste edities qua parcours stuk beter was dan de laatste jaren. Ook was er het feit dat de organisatie niet echt leerde uit hun fouten van de vorige jaren. vb de pasta op het einde was er in beginjaren niet meer aanwezig als de grootste afstand toe kwam en was dan nog koud ook. Nu de laatste jaren was er veel minder volk dan in de beginjaren maar toch bleef de pasta koud. Als je dan een aanzienlijk bedrag betaalt voor mee te doen mag dit wel in orde zijn.

Ondertussen heb ik tal van kleine organisaties gevonden die toertochten organiseren met een prachtig parcours en uitgebreide bevoorradingen , dit voor een bedrag tussen de 5 en 8 euro naargelang afstand.

Ik als Mtbiker ben meer op zoek naar mooie singletracks en technische stukken dan puur naar een wedstrijd. Als er voor de wedstrijd alleen maar een parcours wordt gemaakt waar men op kan vlammen haak ik af.
Plaats reactie