Shimano Fietschallenge 7 & 8 mei 2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Uitslag fietschallenge staat op de site


www.fietschallenge.nl
Gast

Bericht door Gast »

Beste,

Mijn broertje (Lemmens Jo) is fervent mtber en fiets ook graag op de weg.
Zondag heeft hij deelgenomen aan de fietschalenge. Hij is 19, zeer sportief en bezeten. Nu staat hij op de 11e plaats genoteerd.
Mijn ouders en ik vragen ons af wat dit betekend in de mtb wereld.

Hij doet zijn hobby graag en wil meer wedstrijden gaan rijden.
Hij beschikt momenteel absoluut niet over geschikt materiaal.
Zelf sponsor ik heb nu en dan met mijn zuurverdiende centen van mijn weekendwerk aangezien ik nog student ben.
Kan hij zich niet laten sponsoren met zo'n uitslag of moet hij zich in andere wedstrijden gaan meten?

Met vriendelijke groet,
AT

NOTA:
de link met zijn uitslag
http://www.fietschallenge.nl/img/uitsla ... ot.htm[url][/url]
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Amon Tobin schreef:Beste,

Mijn broertje (Lemmens Jo) is fervent mtber en fiets ook graag op de weg.
Zondag heeft hij deelgenomen aan de fietschalenge. Hij is 19, zeer sportief en bezeten. Nu staat hij op de 11e plaats genoteerd.
Mijn ouders en ik vragen ons af wat dit betekend in de mtb wereld.

Hij doet zijn hobby graag en wil meer wedstrijden gaan rijden.
Hij beschikt momenteel absoluut niet over geschikt materiaal.
Zelf sponsor ik heb nu en dan met mijn zuurverdiende centen van mijn weekendwerk aangezien ik nog student ben.
Kan hij zich niet laten sponsoren met zo'n uitslag of moet hij zich in andere wedstrijden gaan meten?

Met vriendelijke groet,


Eerst en vooral nen dikke proficiat aan je broer.ik ben even gaan kijken in de uitslag en een 11°plaats algemeen is werkelijk zeer goed,vooral dat de omstandigheden verschrikkelijk waren .Dit laat blijken dat hij technisch begaafd is en vooral karakter heeft om de wedstrijd uit te rijden
Sponsors lopen niet dik,maar misschien kun je met je plaatselijke dealer wat afspreken betreft onderhoud.Kies zorgvuldig je wedstrijden en dan ga je nog viel plezier beleven aan deze "oh"zo mooie sport.Doe je trainingen niet alleen op mountainparcours maar train ook op snelheid en dan ga zeker nog veel progessie maken.Volgend week-end de Ardennes trophy maar dat is nog wel andere koek,kies daarom niet voor de langste afstand en bouw je afstanden langzaam op.

NOTA:
de link met zijn uitslag
http://www.fietschallenge.nl/img/uitsla ... ot.htm[url][/url]
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Uitslag in de fietschallenge moet je ook niet overroepen hoor.
Ik was er vorig jaar 8e en ben nochthans in andere chrono's nergens bij de eerste 25 % van het klassement hoor.
In de fietschallenge rijden slechts een heel beperkt aantal echte wedstrijd- of chronobikers maar het merendeel toerbikers.
Als je in Voeren niet af te rekenen krijgt met materiaalpech, ben je zowiezo al verzekerd van een goede uitslag.
Ik zou zeggen : rij volgende maandag den Ardennes Trophy eens, als ge daar bij de eerste 10 kunt eindigen, ga dan maar eens naar sponsors zoeken ;-)
Gebruikersavatar
Kilauea2
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 apr 2005 13:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 05

Bericht door Kilauea2 »

Amon, om de prestaties even te vergelijken: ikzelf ben bijna 20 jaar ouder dan je broer en deed ongeveer 4 minuten langer over de 30 km. Ik was zeer tevreden over deze prestatie, zeker omdat ik alleen in het weekend dmv een toertocht kan trainen. Er zijn wel een paar aantekeningen te maken bij je vraag: de besten rijden volgens mij allemaal de 60 km (bekijk hun tijden eens) en een mtb wedstrijd is toch iets van een heel ander kaliber. Ik heb in het verleden 3 wedstrijden voor recreanten meegedaan en was steeds bij de laatsten in de uitslag. Meestal zat ik al kapot na een halve kilometer 'sprinten'. Ik zou zeggen: laat je broer eens een echte wedstrijd meedoen om zijn waarde te bepalen. Ik geloof dat er in Houffalize volgend weekend een 'open' wedstrijd is op zaterdag. Misschien een mooie kans om eens te proberen ? In het najaar heb je ook de fietspromo westrijden voor recreanten.
Plaats reactie