Shimano Fietschallenge 7 & 8 mei 2005

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Shimano Fietschallenge 7 & 8 mei 2005

Bericht door GT »

Die Shimano Fietschallenge, hoe is die de vorige jaren zoal verlopen? Bikers van op het forum die gaan meerijden? Ik vraag me af hoe zo een massastart vlot kan verlopen in die streek? Gaat dat niet ongelooflijk wringen en duwen zijn? Ben benieuwd! :wink:
Gebruikersavatar
giani banani
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 02 nov 2002 13:52
Rijdt met: Cube ltd 4 2004
Contacteer:

Bericht door giani banani »

Doe ook mee met de fietschallenge met enkele kompanen, weliswaar aan de 30 km. Doe de volgende dag mee met de cyclo 100 km. Ik denk dat het vooral een kwestie zal zijn om vrij vroeg aan de start te staan als je een mooie startplaats wil. Bij de strandraces kan dit oplopen tot meer dan 45 minuten voor het vertrekuur. Ik denk als je achteraan het pak start dat je toch enkele minuten stilstaat en enige hinder ondervind.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Dat is dus de miserie aan zulk een evenement e ... dat op tijd aan de start zijn om een goed plaatske te hebben. Een uur op voorhand aan de start stilstaan om dan 3 uur en half te biken in nogal ruw terrein ... #-o Is daar geen oplossing voor? Grote massa indelen in groepen, die elk apart vertrekken? Weet er iemand hoeveel mountainbikers er vorig jaar aan de start stonden?
C-Man
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 22:01
Rijdt met: Specialized

Bericht door C-Man »

Een heel pak altijd, maar hier krijgen de "betere" een bevoorrechtte startpositie. Als je vorig jaar "Goud" behaalde mag je hiervan ook gebruik maken. Nu hier is het wel zo dat je netto tijd telt in het klassement en niet de volgorde van over de meet te bollen. Dus als je de beste tijd hebt ben je winnaar ook al ben je maar 10de. Eens over de mat aan de start begint je tijd te lopen, natuurlijk hinder kun je altijd en overal hebben als je in een grote massa vertrekt, maar als je "degelijk" zijt schuif je makkelijk op in het begin over de veldwegen.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Mmm :-k het ziet er naar uit dat er hopen modder zal liggen, daar in de Voerstreek ...
Gebruikersavatar
Barny
Mountainbiker
Berichten: 506
Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916

Bericht door Barny »

GT schreef:Mmm :-k het ziet er naar uit dat er hopen modder zal liggen, daar in de Voerstreek ...
Inderdaad, geen rooskleurige weervoorspellingen t.e.m.zaterdag, Ik zal mijn tractorbanden (Mich. XLS) maar terug van stal halen denk ik.
Dit wordt weer 60Km ploeteren.
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Barny schreef:
GT schreef:Mmm :-k het ziet er naar uit dat er hopen modder zal liggen, daar in de Voerstreek ...
Inderdaad, geen rooskleurige weervoorspellingen t.e.m.zaterdag, Ik zal mijn tractorbanden (Mich. XLS) maar terug van stal halen denk ik.
Dit wordt weer 60Km ploeteren.
Deze?
Afbeelding
:lol:
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Terug van de fietschallenge mtb 60km,de omstandigheden vergeleken de hollanders met de tocht der tochten,namelijk de elfstedentocht.Nu zo erg zou ik het dan ook niet formuleren,maar het was toch niet van de poes.Gisteren nog een feestje gehad voor de verjaardag van men zoon aan zee en je weet hoe dat gaat,na een glaasje nog eentje en zonder dat ge het weet hebt ge er al enkele binnen.Nu vocht had ik daardoor blijkbaar genoeg opgestapeld.Goed op tijd vertrokken om me eventueel wat op te warmen maar door de aanhoudende regen kwam daar niet veel van in huis.Op tijd naar de start vertrokken en ik stond op de eerste rij want ik had een bevoorrechte startplaats,toch altijd een voordeel om opstoppingen te vermijden.Het was stoempen van begin tot einde mede door de omstandigheden was het niet van de poes.Maar daar hou ik wel van.Het verbaasde mij hoe gemakkelijk ik de hellingen naar beneden reed,geen enkele slipper of wat dan ook.Bergop ging het wat moeizamer maar dat zal wel met den ouderdom zijn.Er waren veel platte banden maar daarvoor had ik men voorzorgen genomen door "Eclipse"in men tubelessen te spuiten om zo gespaard te blijven van doornem,want in deze periode worden de hagen geschoren en dan ligt het er vol van.Bepijling was het heel goed behalve in een dorp waar een wirwar stond van pijlen en daar ben ik dan ook verkeerd gereden maar niet meer dan 5 min.verloren.Al bij al heb ik een goede wedstrijd gereden ,geen enkel mechanisch defect,de scram XO werkte perfect en de Jimmy's deden hun werk beoorlijk..Ik was 78° algemeen en 2° categorie met als gevolg dat ik op het podium mocht wat toch altijd leuk meegenomen is.Fietske is reeds gekuist en staat klaar voor de volgende wedstrijd.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ficiat roger ... dat zal daar nogal een modderfestijn geweest zijn, die gasten hebben ook nooit chance met het weer.. =D>
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

A d r i schreef:ficiat roger ... dat zal daar nogal een modderfestijn geweest zijn, die gasten hebben ook nooit chance met het weer.. =D>
Modder was het in ieder geval maar eenmaal vertrokken kon het mij geen barst meer schelen.Het enige waar ik spijt van had dat ik die nieuwe fox 80x steken had maar ik moet zeggen wat een luxe en zo effeicient bij het rechtstaan op de pedalen.Ik heb mene superlight verkocht en rij nu alles met mene Trek fuel want anders raakt hem niet versleten.
Hoe is het met je geweest in de LMCT?
Plaats reactie