Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door Spark27 »

Wie doet er dit jaar mee , weetjes en andere over deze meerdaagse in Polen.

http://www.mtbchallenge.com/en

Ik ben met 1 andere vriend ingeschreven en gaan deze voor de 1ste maal meedoen.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door dannyvk »

Ik met paar vrienden gaan deze ook rijden.
Wat ik er al over horen zeggen heb is dat deze toch wel tamelijk technisch is maar wel zeer mooi om deze te rijden.
Nu had ik zelf ook nog enkele vragen.
Kan er extra materiaal meegenomen worden of zelf een extra fiets, eventueel aan startplaats van eerste en tweede rit laten staan, liggen de volgende etappes dicht tegen de eerste en tweede rit?
Wat het eten betreft in de hotels is dit wat te doen of toch misschien voor eigen ontbijt zorgen ( in mijn geval havermout) :-k
ReDe09
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 jul 2016 16:32

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door ReDe09 »

Ik heb mij met enkele vrienden ook ingeschreven voor deze! Als relatieve beginners kijken we met spanning uit naar onze eerste meerdaagse MTB uitdaging.

Bij deze ook oproep voor tips & tricks om deze zo goed mogelijk door te komen! :-D
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door anho »

Zorg dat je bike goed in orde is. Hij gaat op zijn donder krijgen.
X-king-achtige banden doen het goed. Protection versie is slim.
Eerste dagen een beetje wennen aan de techniciteit en daarna kun je wat harder gaan. Zorg dat je niet de eerste dag hard onderuit gaat (been there, done that).
Neem een reserve achterpad mee!
En evt andere bike-specifieke onderdelen. De technische ondersteuning kan slijtdelen leveren (banden, tandwielen, dat soort dingen).

Ga genieten. Is een prachtige meerdaagse.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door dannyvk »

anho schreef:Zorg dat je bike goed in orde is. Hij gaat op zijn donder krijgen.
X-king-achtige banden doen het goed. Protection versie is slim.
Eerste dagen een beetje wennen aan de techniciteit en daarna kun je wat harder gaan. Zorg dat je niet de eerste dag hard onderuit gaat (been there, done that).
Neem een reserve achterpad mee!
En evt andere bike-specifieke onderdelen. De technische ondersteuning kan slijtdelen leveren (banden, tandwielen, dat soort dingen).

Ga genieten. Is een prachtige meerdaagse.
Deze week toch nog andere banden gaan halen.
Voor ra ra 2,35 snakeskin achter 2,25 snakeskin deze zullen het daar wel goed doen (lekker breed)
Ik heb zelf 2x extra kettingen mee, 1 tandwiel, zadel incl zadelpen extra paar wielen volger neemt deze mee remblokken extra remset en dan nog wat kleine rommel dit zal wel voeldoende moeten zíjn.
Het zal idd een slijtageslag wordenxant het weer is alleszins gene vette...
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door Brugse Racer »

Wat zijn jullie ervaringen op deze meerdaagse? Voor volgend jaar twijfel ik tussen deze en de Beksidy Trophy.
Ceessie
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 sep 2010 10:47
Rijdt met: Orbea Lanza 2009

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door Ceessie »

Net terug van de Sudety en met een big smile aan het nagenieten! Wat een vette tocht!

Het parcours uis zwaar, technisch, maar weinig schotter en zowel naar boven als naar beneden steil. Ik zelf niet de meest technische rijder en moest daardoor zeker de eerste dagen nog wel eens van de fiets. De laatste etappe rijden we 4u30 over 56 km... En dan zaten we nog in het eerste kwart van de uitslag :roll: :roll:

Zowel voor mens als voor materiaal een ware slijtageslag, maar elke km is het waard. Ook het kamp, de topmechaniciens en het eten is niets op aan te merken. Wat ik hoorde is de Beskidy zeker zo ruig, maar net iets korter (4 ipv 6 dagen) en iets eerder in het seizoen. Ik kan deze alleen maar aanraden en is prijs-kwamiteit zeker een van de beteren!

De video´s en foto´s op de site spreken boekdelen!
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door Spark27 »

@Ceessie moest je de laatste rit niet van de fiets dan ? :-D =D>

Zoals Ceessie zegt zalige, zware, technische, afwisselende ritten en een slijtageslag voor mens en matriaal.
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door dannyvk »

Ik volg een prachtige meerdaagse
De derde rit en de laatste rit waren de zwaarste, de langste waar iedereen bang voor was was de minder zware etappe.
Ik heb de laatste dag 4u57 min er over gedaan en zat in de eerste helft, bij de oudjes (+40 plaats 19 de van de +/- 80 starters ) zo zie je maar hoe zwaar deze is.
Het materiaal krijgt hier goed op zijn donder, ikzelf 3 maal materiaalpech en ik was zeker niet de enige.
Aan de start van de laatste etappe waren er al verschillende die met stukken aan elkaar hingen, net zoals vele dat moesten opgeven door valpartijen.
De hotels zijn goed tot zeer goed ( op 1 uitzondering na ) bevoorrading zijn meer als goed, technische bijstand zeer goed net iets minder dan bij de bemc, de massages zijn ook zeer goed.
Zou ik deze nog rijden ja maar ik wel ook wel eens iets anders dus wie weet binnen paar jaar terug.
En niet vergeten het vrouwelijk schoon, en de mega afterparty al heb ik daar een stuk van gemist ( vroegtijdig het licht uitgegaan ) en natuurlijk een top sfeer onder de deelnemers en zeker onder de belgen!
Niet twijfelen gewoon doen hier ga je geen spijt van krijgen.
Eventueel als je nog vragen hebt mag je me een pb sturen.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Sudety mtb challenge 24-29 July 2016

Bericht door aresius »

hmm, leuke ervaringen zo te zien, misschien eens op de kalender zetten voor 2017 :-D
Plaats reactie