1/5/2005 La Sauvenieroise

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

Willy D schreef:Met als absoluut hoogtepunt diene holle weg vol koeienmest. Tot aan km 40 zitten vloeken, van dan eigenlijk zelfs beginnen amuseren :-) . De zwaarste modderstroken waren dan voorbij.
Enfin, op de meet geklopt door een rappe madam die nadien aan den auto nog goeiendag zei (zotte mol?), kwas binnen op exact 4u00.

Willy
Koeiemest, inderdaad, ben daar door gevlamd, en dan nog van mijn bidon moeten drinken, bah!!!! En als we volgende week op restaurant een glas krijgen met nog wat lipstick aan, gegarandeerd klagen over de hygiëne.

Tja, 't was inderdaad ik waarschijnlijk die zo vluchtig kennis gemaakt heb. Op ne gewone TT is het natuurlijk iets handiger met wat meer tijd en wat minder stress.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

jip, twas vettig. maar als ge u daar op voorhand op instelt, tja, dan is het zo he. ik had exploreres, die bollen dus van geen meter op dees blub, maar ge blijft er wel perfect recht mee. en op de harde ondergrond bollen ze gelijk welk andere goed bollende band.

uiteraard was tellin een betere keuze vandaag, maar ik had goesting om eens te vlammen tegen den tijd. binnenkort verslagske op www.mtbteamlangdorp.be en over een paar weken op mijn eigen site, ben een paar maanden achter geraakt...
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

kwas er dus niet op ingesteld, hoewel ik ook met explorers gereden heb. De zaterdag een kleine 6 uur op tgemak (lsd) op de dijken tussen Leuven, Lier, Mechelen en Boom gereden, en da heb ik gevoeld: de beentjes, da ging wel, maar de hartslag wou niet mee: met moeite tegen de 160 (omslagpunt). Kheb er dus een 'rustig' tochtje van gemaakt, tging gewoon nie rapper (gem. hartslag van 152 en da is laag :-? ).
Organisatie is dus wel goed, hé. Diene blub, tja, daar kunnen ze nikske aandoen: ze maken een bewuste keuze om een poging te doen om in die streek nen deftige tocht uit te stippelen. Moest het droog geweest zijn en er had geen bos ingezeten (nu dus modder), dan had iedereen diene tocht afgemaakt als zijnde een jeanettentochtje. Nu hebben ze ewa pech gehad.

@zotte mol: ge zijt goe bezig, wree goe bezig :wink:

Willy
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

Willy D schreef: @zotte mol: ge zijt goe bezig, wree goe bezig :wink:

Willy
thanks!
de beloning was ook zeer leuk! Bloemen, een (ondertussen al lege :drunk: ) fles, een reischeque ( moet wel nog een 2de pers. vinden die dan wel moet betalen :roll: :-? ) en nog een jasje van Decatlon, best leuk dus!
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Beetje tegendraads doen :roll:

Ik vind dit dus een absolute afrader.
Stom eentonig parkoers, en de weinige stukjes bos, die waren zelfs het ergst met zo ne baggerboel.
Een wirwar van splitsingen om gek van te worden, na 50 km stond ik dus verbaasd terug aan de finish.
Erbarmelijke douches, geen parkeerplaats ...
Nee sorry, kan hier weinig goeds over vertellen.
Twas schoon weer ...
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Biestie1 schreef:Beetje tegendraads doen :roll:

Ik vind dit dus een absolute afrader.
Stom eentonig parkoers, en de weinige stukjes bos, die waren zelfs het ergst met zo ne baggerboel.
Een wirwar van splitsingen om gek van te worden, na 50 km stond ik dus verbaasd terug aan de finish.
Erbarmelijke douches, geen parkeerplaats ...
Nee sorry, kan hier weinig goeds over vertellen.
Twas schoon weer ...
ahah, nog ene die na 50km aan de finish terug stond. Wijle dus ook. Voor de rest was het baggeren en dokkeren. Stinkende modderafdalingen, veel te veel asfalt, te late afpijling, te kleine douches...Vorig jaar was dit nog een plezant en vooral droog ritje, dit jaar dus niet. Niet geamuseerd en weinig kans dat ik hier volgend jaar terug sta.

[-X

ps: wel degelijke organisatie, afgescheiden bevoorrading voor chronorijders, seingevers genoeg,...
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Ik heb samen met Nicolas Vermeulen en Sven Bertels gereden, twee mannen in topconditie. Wij kwamen binnen in 2u51 of zo iets na toch de hele tijd stevig gevlamd te hebben. Bij aankomst bleek dat we net in de top-10 stonden en dat de eersten 20 minuten sneller waren dan wij. 'T waren dan nog totaal onbekende bikers ook. Die mannen hebben toch stukken afgesneden, dat kan niet anders...
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Superkrisser schreef:Ik heb samen met Nicolas Vermeulen en Sven Bertels gereden, twee mannen in topconditie. Wij kwamen binnen in 2u51 of zo iets na toch de hele tijd stevig gevlamd te hebben. Bij aankomst bleek dat we net in de top-10 stonden en dat de eersten 20 minuten sneller waren dan wij. 'T waren dan nog totaal onbekende bikers ook. Die mannen hebben toch stukken afgesneden, dat kan niet anders...
zou inderdaad heel straf zijn als die mannen nog 20 minuten van jullie tijd afdoen. Vorig jaar reed den eerste daar 2u38 (Lucas Christophe) op een droog parkoers. Waarschijnlijk net als wij het eerste stuk misgereden (van bij de start) en daardoor maar 50km op den teller. Wij zijn wel zo eerlijk geweest om dit direct te vermelden, zou anders toch wat opvallen moest ik daar staan met een tijd van 2u30 of zoiets #-o :lol:
VdB
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2; Stevens Twinpower

Bericht door VdB »

Ik heb ook gereden in Sauvenière gisteren en kwam binnen na (volgens diploma) 2:52:20. Ik had het ganse parcours afgelegd (teller op 74,25 km). Bij aankomst bleek ik rond de 9de plaats te hangen. Net zoals Superkrisser kon ik maar moeilijk geloven dat er mannen waren die op dat parcours 30 gemiddeld reden. Ben echter nog wat blijven plakken tot de prijsuitreiking en ze hebben toch alles goed gecontroleerd en de verkeerde tijden eruit gehaald. Winnaar bij de Elite had iets van een 2u51 (kan zijn naam niet herinneren).
Heeft er in feite iemand al volledige uitslag?
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2054
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

uitslag nog niet online, hou volgende pagina in 't oog:

http://lang.michael.free.fr/vttsauveniere/cltsa2005.htm
Plaats reactie