24 uur van Westerlo

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
vueltatour
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 21 apr 2005 16:31

24 uur van Westerlo

Bericht door vueltatour »

Ik zou graag dit jaar met een ploegje van mijn werk (Colruyt) willen meedoen aan de 24 uur.
Kan er iemand misschien meer info geven hoe het er juist aan toe gaat.
We hebben er nog geen ervaring mee, we hebben enkel maar de info, die we op het web gevonden hebben.
Graag meer info of tips over allerhande, beste tacktiek, slaapmogelijkheden, sfeer, .... blijft gelijk laat maar komen
Heyntje
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 11 apr 2005 21:22
Rijdt met: bh team rs-sid full xt

24 h

Bericht door Heyntje »

Wij zijn van vlimmeren en willen ook wel meedoen. Met een beetje hulp van de rest komen we wel aan de nodige inlichtingen. Alvast bedankt!!!!! :^o
vueltatour
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 21 apr 2005 16:31

Bericht door vueltatour »

als er iemand een einduitslag van vorig jaar moest hebben, geef maar door he...
tis maar om het gemiddelde te weten van den eerste en de laatste.
den tette
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 03:47
Rijdt met: Orbea OIZ carbon en ROTHWILD RCC0.1

Bericht door den tette »

Wij hebben verleden jaar meegedaan en zijn het 15de gefinischd. Onderschat het niet hoor, het is heel plezant maar wreed zwaar.
En het gaat verschrikkelijk snel,toch als je goed wilt eindigen.
Wij draaide ongeveer rond een gemiddelde van 31.
Op de site www.bike4fun.be vind je alle informatie. Misschien tot
in westerlo dan en hopelijk heb je iets aan de informatie. =D> =D>
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Bericht door aj kwak »

... t'is op de weg...
zijn er zo 24uren mtb ?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

AJ KWAK schreef:... t'is op de weg...
zijn er zo 24uren mtb ?
Ik dacht dat dit op de MTB was...
Gebruikersavatar
Mr. Wallace
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 28 okt 2003 22:45
Rijdt met: Orbea Zenit
Contacteer:

Bericht door Mr. Wallace »

Magura schreef:
AJ KWAK schreef:... t'is op de weg...
zijn er zo 24uren mtb ?
Ik dacht dat dit op de MTB was...
Tuurlijk is het op de mtb, maar AJ KWAK zal misschien bedoelen dat het parkoers niet mtb-waardig is ofzo :roll:
Heyntje
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 11 apr 2005 21:22
Rijdt met: bh team rs-sid full xt

Bericht door Heyntje »

Merde!!!!! da valt samen met werchter. Mss volgend jaar!?
trankil
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: di 08 feb 2005 11:25
Rijdt met: customised

zeker deelnemen

Bericht door trankil »

wij hebben elke editie al meegereden, dit jaar zullen we er spijtig genoeg niet bijzijn.
Alles hangt af van de verwachtingen van je eigen team; Ga je voor top 10, verwacht je dan aan goed geoliede teams die er 200% voor gaan en reeds lang op voorhand met deze 'race' bezig zijn. (1 lekke band kan daar het verschil maken)
Ga je echter niet voor een podiomplaats, dan moet je er niet te veel schrik van hebben. Let wel; het is en blijft 24 uur. Na +/-10 uur begint het wel door te wegen en dan moet je jezelf ertoe kunnen verplichten om toch effectief te rusten(lees slapen, want de verleiding is groot om wat te blijven rondhangen, supporteren,...)
Wat het MTB-gehalte betreft:
het is zeker geen echt mountainbikeparcours, we zitten hier dan ook in Westerlo (buiten den 'asberg' heeft men hier weinig molshopen), maar het is ook geen wegcriterium. Een deel loopt door het centrum op verharde wegen, een ander deel zijn paden uit dolemiet en tot vorig jaar zit er ook een stuk single-track door het bos (dit jaar waarschijnlijk ook) in. Je moet je hier dus niet verwachten aan lange klimmen en dergelijke maar de stukjes vals plat die er tussen zitten kunnen na 12 uur hun tol beginnen te eisen. Dan hebben we het nog niet gehad over het weer, indien het regent tijdens dit 24 uren spektakel wordt het ook ineens heel andere koek.
In elk geval veel succes aan zij die gaan deelnemen en het belangrijkste blijft de "fun"faktor die dit hele evenement toch vooropstelt.
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Re: 24 uur van Westerlo

Bericht door Merlin »

vueltatour schreef:Ik zou graag dit jaar met een ploegje van mijn werk (Colruyt) willen meedoen aan de 24 uur.
Kan er iemand misschien meer info geven hoe het er juist aan toe gaat.
We hebben er nog geen ervaring mee, we hebben enkel maar de info, die we op het web gevonden hebben.
Graag meer info of tips over allerhande, beste tacktiek, slaapmogelijkheden, sfeer, .... blijft gelijk laat maar komen
ah, ne collega!!! Ge zijt den eersten die ik hier tegenkom. In mijn filiaal spijtig genoeg geen kandidaten om aan dergelijke wedstrijden deel te nemen...

in ieder geval, veel succes
Plaats reactie